ПРИРОДНА ФОТОГРАФИЯ
Как да заснемете природата в града
Ossi Saarinen споделя най-добрите настройки на фотоапарата и творчески техники при заснемане на градската природа.
ПРИРОДНА ФОТОГРАФИЯ
Ossi Saarinen е натрупал стотици хиляди последователи в Instagram със своята градска природна фотография – най-често с красиви снимки на животни, заснети по и около градските улици на Хелзинки и в близост до Espoo във Финландия.
Като антидот за напрежението на съвременния градски живот 22-годишният мъж всяка седмица обикаля в търсене предградията на града, като обогатява своето портфолио от интимни, изпълнени с емоция портрети на животни: „Когато изляза навън, всички ежедневни задължения изчезват от ума ми и мога да се отпусна дори когато снимам. Обичам всеки един момент сред природата”, казва той. Тук Ossi споделя своята история за фотографирането на градска природа – от първия път, когато се е изправя лице в лице с четири малки лисичета, до момента, в който добива слава в Instagram (където се подвизава под псевдонима @soosseli) само няколко години по-късно. Той дори дава съвети за това как да се осигурят последователи в Instagram.
Независимо дали най-близкото зелено кътче е парк, или храстите, разпръснати по улиците на града, историята и съветите на Ossi ще ви вдъхновят да вземете фотоапарата си и да заснемете природата около вас. Тъй като градските животни, за разлика от своите братовчеди в провинцията, се страхуват по-малко от хората, можете да се озовете лице в лице с перфектния субект по-скоро, отколкото си мислите.
„Интересувам се много от природата и особено от животните, откакто се помня. Преди три години, когато бях на 18, направих първата си снимка и осъзнах, че мога да записвам моментите, които ценя най-много в природата.“
„Да. Мисля, че това бързо добива все по-голяма популярност – поне от това, което съм виждал в Instagram, където се появиха много нови профили. Хората все повече се интересуват от природата, може би защото виждат толкова много добри снимки.“
„Обичам да правя снимки на природата, за да мога да запазя момент, към който да се върна по-късно. Обичам и предизвикателството. Всеки ден се опитвам да направя по-добра снимка, отколкото през предходния.“
„Баща ми имаше Canon EOS 100D и ми го даде назаем. Използвах го една или две години. С него използвах обектив Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM, който не беше много скъп. Сега имам обектив Canon EF 70-200mm f/2.8L USM и пълноформатен Canon EOS 6D.“
„Не е нужно да отидете далеч, за да откриете природата в града. В задния двор на стария ми апартамент в Espoo имаше лисича бърлога, а дори в центъра на Хелзинки е възможно да видите катерици, енотовидни кучета и бухали. На всякакви места – дори и такива с малко природа, като например храсти и шубраци – ще се събират животни. Дори в най-малките паркове можете да откриете дивата природа.“
„Веднъж направих фотокапан в една гора близо до лисича бърлога, за да видя как работи и защото исках да видя какво се случва там през нощта. С изключение на този случай, не съм използвал фотокапани. Вероятно ще ги използвам повече в бъдеще, ако искам да снимам срамежливи видове в селските райони, но с градските животни не е нужно да ги използвам.“
„Моята любима снимка всъщност беше направена първия ден, когато снимах лисици. Карах през провинцията и бях планирал да снимам цветя рано сутринта. Но чашките им се бяха затворили след студената нощ, така че реших да се върна у дома. По пътя видях някакви малки създания, пресичащи пътя.“
„Не бях сигурен какви са те, затова паркирах колата си, излязох внимателно и видях, че малките създания се скриват под една стара барака. Легнах на няколко метра оттам и зачаках да видя какво ще се случи. След известно време тези малки лисичета излязоха. Те не се страхуваха от мен и си играеха около бараката. Там направих може би 200 – 300 снимки, а любимата ми е тази, на която има четири лисичета, които сякаш се движат към камерата [на снимката по-горе]. Мисля, че природната фотография ме научи на търпение – то е нужно на човек, за да заснеме точния кадър.“
„Не мисля за това, когато правя снимките, а по-скоро, когато решавам кои снимки да споделя, се опитвам да избера тези, на които обектът „изпъква“, сякаш почти танцува извън фона. Получавам този ефект, като използвам голям отвор на диафрагмата, така че фонът да е разфокусиран.“
„Обикновено използвам режим "Приоритет на бленда" (Av режим) и избирам възможно най-големия отвор на диафрагмата, например f/2.8, в зависимост от обектива. Понякога използвам ръчен режим, но често светлината се променя толкова бързо, а животните се движат постоянно, така че Av е по-лесен за използване от ръчния режим за по-бързо време за реакция.“
„Първоначално не се опитвах да ги накарам да изглеждат [сладки] – мисля, че се получава така, защото опашката на птиците често не се вижда,което ги кара да изглеждат по-заоблени. Освен това често се опитвам да снимам, когато гледат право към фотоапарата. Правя много снимки наведнъж и се опитвам да избера онези, на които имат смешно или чудато изражение.“
„Телефоните може да са подходящи за някои пейзажни снимки, но за фотографиране на животни не можете да се доближите толкова поради ограниченото увеличение на обектива на телефона. Животните също се движат бързо, а камерата на телефона просто не е достатъчно добра, за да "замрази" движението. Освен това не можете да снимате в тъмното с телефон.“
„Бих казал обектив Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, който използвам с моя Canon EOS 6D. Вариото ми позволява да снимам животни, както отблизо, така и от малко по-далеч, а отвпрът на диафрагмата f/2.8 е чудесен за слаба светлина. Предпочитам обективи с широк отвор като този, защото са нужни високи скорости на затвора за "замразяване" на движенията на животните. Наред с това, обективът не е твърде тежък или голям за носене. Бих искал да премина към втората или третата версия някой ден [които добавят стабилизатор на образа за изображения без размазване], но най-важното за мен е, че автофокусът е бърз.“
„Винаги съм публикувал любимите си снимки там. Започнаха да ме забелязват, заради първите ми снимки на лисици, които биваха споделяни от някои от Instagram акаунтите, които показват работата и на други хора [Ossi използва популярни хаштагове и такива, свързани с тези акаунти, когато качва снимките си, а това помага на тези акаунти да попаднат на работите му]. Когато споделиха моите снимки, последователите ми се увеличиха.“
„Сега уебсайтовете също споделят мои снимки и пишат статии за тях. Преди няколко дни един уебсайт сподели мои снимки в статия и тя стана изключително популярна [с 467 000 преглеждания, когато беше публикувана]. За три дни последователите ми се увеличиха с 15 000.“
„Да. Наскоро започнах да мисля за това как ще изглежда снимката в Instagram, защото това е моят основен канал за споделяне на снимки. Така че обикновено се старая животното да е в средата на снимката. Правя хоризонтални и вертикални снимки, но ако мисля само за Instagram, тогава вертикалните снимки са по-добри. За да поддържам последователите си заинтересовани, споделям само нови снимки, вместо да споделям повторно стари снимки. Всички сладки животни, като малките лисици и други бебета животни, вършат много добра работа.“
Написано от Kathrine Anker и David Clark
Разделът „Вдъхновете се“ важен източник на полезни фотографски съвети, съвети за купувача и проницателни интервюта – всичко, от което се нуждаете, за да откриете най-добрия фотоапарат или принтер и да вдъхнете живот на следващата си творческа идея.
Обратно към всички историиПРИРОДНА ФОТОГРАФИЯ
Ossi Saarinen споделя най-добрите настройки на фотоапарата и творчески техники при заснемане на градската природа.
ФОТОГРАФИЯ НА ДИВА ПРИРОДА
Заснемете зашеметяващи кадри на диви животни и птици с тези обективи с фиксирано фокусно разстояние и вариообективи.
ФОТОГРАФИЯ НА ДИВА ПРИРОДА
Професионалистката Dani Connor споделя най-добрите си съвети за успех с амбициозен млад фотограф на дивата природа.