Marc често изучава творчеството на други известни фотографи, за да получи идеи и да изгради концепции. „Аз черпя много вдъхновение от конкурси и награди, като разглеждам профилите на всички участващи творци", казва той, „особено на конкурса за фотограф на дивата природа на годината в Лондон, Англия.“
Следващата стъпка е да намерите правилното място. Използвайте знанията си за вашия район, за да потърсите най-вероятните места за пребиваване на животното, което сте си избрали, и продължете да се връщате там. „Ходете там ден след ден, защото първия път може да не забележите никакви признаци, че животните са там“, обяснява Marc. „Но обикновено, ако отидете на това място три дни подред, можете да забележите нещо.“
След като сте намерили своето място, трябва да помислите за светлината. „Ако искате да осветите само животното, трябва да снимате със скорост на затвора от около 1/100“, казва Marc. „Но ако искате да уловите и част от местообитанието, тогава трябва да настроите фотоапарата за дълга експонация.“
Експериментирането с по-ниски скорости на затвора не би трябвало да има практически смисъл. Ако се намирате в град с трафик или ако дори просто имате фенерче под ръка – това може да бъде чудесна възможност да експериментирате със светлинни следи.
„Ако използвате естествена светлина или постоянна светлина от прожектор, ще трябва да използвате по-ниски скорости на затвора и да работите с най-широкия отвор на диафрагмата, който можете да си позволите, за да поддържате качеството добро “, казва Marc. „Ако използвате изкуствена светлина, ще настроите фотоапарата може би на 1/100. При всички случаи трябва да работите с по-малко от 1/250, за да си осигурите синхронизация със светкавицата.“
Обектив като Canon RF 50mm F1.8 STM има широк отвор на диафрагмата, идеален за този вид заснемане.
Фотографски аксесоар, който Marc обича да използва, е дифузер, особено когато става въпрос за макрофотография. „Когато снимам жаби или крастави жаби, или саламандри, кожата им може да бъде мокра от околната среда“, обяснява той. „Това може да създаде неестествено отражение, затова е добре да носите дифузер, за да омекотите светлината.“
„Колкото по-голям е дифузерът, толкова по-добре, но тъй като това е макрофотография и животните, за които говорим, са малки, не ви е необходим много голям дифузер“, казва той.
Ако не притежавате такъв, можете дори да импровизирате и да използвате друг предмет, който да действа като дифузер, или да направите един у дома от хартия. „Преди няколко години закупих с дифузер онлайн, но в случаите, в които нямах такъв, използвах това нещо, което поставяте на предното стъкло на колата, за да я предпазите от слънчевата светлина през лятото. Важното е да направите светкавицата по-мека, така че имате нужда от нещо, което разсейва светлината“, обяснява Marc.