carousel at night

Снимайте с невероятни детайли – дори при слаба светлина

Здрачът и падането на нощта са вълшебно време. Това са моментите, когато оживяват фестивалите, настроението на града превключва на висока скорост и изобилстват възможности за снимане. Но да уловите детайли, когато светлината е оскъдна, може да се окаже трудно – особено ако ползвате камерата на смартфона.

Ако светлината е оскъдна, ръчните настройки на DSLR, безогледалния или компактния фотоапарат от висок клас ще ви дадат снимки с рязкост и детайлност, които иначе няма да постигнете лесно.

Използвайте голям отвор на диафрагмата (малко f-число) за изображения с по-голяма рязкост

Ако имате фотоапарат с ръчни настройки, можете да управлявате отвора на диафрагмата (това се нарича режим „Av“ при фотоапаратите Canon). Така просто казвате на фотоапарата колко светлина да пропусне. Колкото повече светлина навлиза през обектива, толкова по-висока може да скоростта на затвора. По-високата скорост на затвора намалява вероятността за размазване на изображението, причинено от движение. Добрата скорост на затвора за движещи се обекти е над 1/125s или по-висока. За неподвижни обекти при слаба светлина опитайте да се доближите до 1/60s в зависимост от настройката за отвор на диафрагмата.

Ако снимате портрети преди изгрев слънце или искате да снимате специалните нюанси по здрач, опитайте да използвате възможно най-голям отвор на диафрагмата.

Това означава да изберете най-малкото f-число. Колко малко f-число ще изберете зависи от обектива, който използвате. Много обективи ще предложат f/3.5. Други обективи може да „смъкнат“ дори до по-ниски f-числа, като например f/2.8 или f/1.4. Допълнителна полза от големия отвор на диафрагмата е получаването на малка дълбочина на рязкост, което откроява обекта на разфокусирания фон.

Увеличете настройката за ISO за по-добра чувствителност към светлината

Ако използвате голям отвор на диафрагмата, но усещате, че в изображението все още липсва яркост, опитайте да увеличите настройката за ISO чувствителност на фотоапарата. Тя указва на фотоапарата колко чувствителен искате да бъде заснемащият сензор към светлината. Тази настройка е полезна за нощни снимки без светкавица.

Колкото е по-голямо числото за ISO, толкова е по-висока чувствителността на заснемащия сензор към светлината. DSLR, безогледалните и компактните фотоапарати от висок клас на Canon имат сензори с голяма площ и затова заснемат по-добри снимки с висока ISO чувствителност от фотоапаратите с по-малки сензори – например камерите на смартфоните. Опитайте да снимате с ISO 800 и или задайте по-висока настройка, ако е необходимо. Може да се наблюдава „шум“ или по-голяма зърнистост в изображението, въпреки че съвременните DSLR, безогледалните и компактните фотоапарати от висок клас могат да снимат с ISO 1600 или 3200 и да постигат отлични резултати.

Опитайте на снимате в режим "Серия от снимки", за да получите страхотни снимки

Режимът "Серия от снимки" ще заснеме бърза последователност от изображения за част от секундата. Той е полезен, когато снимате движещи се обекти или бързи движения. Така че, ако фотоапаратът разполага с този режим, включете го и го използвайте – ще увеличите шансовете си да заснемете чудесната снимка на динамична сцена при слаба светлина.

Прегледайте снимките си за рязкост

Когато преглеждате снимките, заснети при слаба светлина, не забравяйте да ги увеличите на LCD екрана на фотоапарата, за да проверите дали всяка зона от снимката е с рязкостта, която търсите. Снимките трябва да са с достатъчна рязкост, фокусирани и без лесно доловима зърнистост или размазване. Ако не сте доволни при печата или редактирането им, трябва да ги заснемете отново. Нищо не можете да направите, когато вече сте си у дома след снимки!