Long exposure lights

Ярка перспектива за фотографията при слаба светлина.

Срещнахме се с Nige Levanterman, фотограф на нощни сцени, специализиран в улавянето на енергията на цветни градски пейзажи. Като овладява продължителната експонация и контрастиращите ярки светлини, Nige създава динамични и ярки истории.

Разкажи ни повече за себе си, Nige, как се запали по фотографията?

Когато започнах нова работа в Лондон, имах желанието да опозная града и за тази цел използвах фотографията като средство да науча повече за региона. Именно тогава започнах да снимам с мобилния си телефон. Исках обаче да изпробвам фотография при слаба светлина и продължителна експонация и общо взето до тук бяха възможностите на мобилния телефон. Затова вдигнах нивото с DSLR.

Не съм се обучавал професионално никъде – научих основните неща от уроци в YouTube и следвах интуицията си. Просто се упражнявах, учех се сам и се развивах до нивото, до което достигнах днес.

Кое те заплени в снимките при слаба светлина?

Обичам да улавям движението и контраста на ярките светлини в нощни снимки. Затова се опитвам да вдъхна живот на сцените с енергията на трафика, хората и цветовете.

Nige, ти обичаш да използваш продължителна експонация, можеш ли да ни разкажеш как го правиш?

Изключително важно е намирането на подходящо място, където да застанете. Вашето място трябва да е безопасно и от добър ъгъл, далеч от трафика, също така трябва да е стабилно, защото всяко движение може да размаже снимката. Ако снимате известни или популярни места, трябва да вземете предвид тълпите, които могат да ви прекъснат.

Когато пристъпите към снимането, монтирайте фотоапарата на статив, използвайте обектив с възможно най-малкия отвор на диафрагмата и фокусирайте в центъра на снимката. След това превключете към ръчен режим и използвайте ниска скорост на затвора (5 – 30 секунди) за по-дълга експонация.

За фотографи, които са начинаещи с продължителната експонация, препоръчвам да използват режим „Приоритет на бленда“, тъй като така фотоапаратът върши половината от работата. И така в този случай започнете с отвор на диафрагмата F14 и задайте ISO 100. Фотоапаратът ще избере продължителност на експонацията и ако тя е по-малка от 30 секунди, ще получите добър резултат.

@Nige Levanterman

Какъв комплект на Canon използваш, за да заснемаш снимки при слаба светлина?

В момента имам три. Имам Canon EOS 5DS R, който използвам за снимане на видео от последователни кадри, защото от 50 MP снимки се получава 8k видео. Също така имам Canon EOS 5D Mark IV и новия Canon EOS R. Когато става въпрос за обективи, бих препоръчал да се използва F2.8 – такива обективи заснемат резки нощни снимки, защото се справят отлично при слаба светлина. Също така можете да заснемате добри снимки с продължителна експонация и без статив с обектив с F2.8 или дори с обектив F1.4.

Използваш доста ефекти при обработката. Какъв съвет би дал на някой, който е начинаещ в обработката на изображения?

Първата грешка, която всички правят, включително и аз, е да се прекалява с наситеността на цветовете. Избягвайте това при редактиране и запазвайте реалистичния вид на снимката.

За съжаление, няма труден и бърз начин за усъвършенстване на уменията за редактиране. Затова, ако никога не сте се занимавали със софтуер за обработка на изображения, отделете известно време и го разучете. В YouTube има изключително много безплатни уроци, отлични за фотографи на различно ниво.

Най-важното е да откриете своя собствен стил – черпете вдъхновение от другите, но не ги копирайте.

Кои са любимите ти места за нощни снимки и защо?

Привличат ме места, които са оживени, с много хора, трафик и светлини. Точно затова обичам празничния сезон. Декоративните светлини, пълните пазари и различните украси правят това време на годината идеално за фотография при слаба светлина.

@Nige Levanterman

Имаш ли топ 3 съвета за овладяване на фотографията при слаба светлина?

Инвестирайте в добър статив. За постигането на рязка снимка трябва фотоапаратът ви да е напълно неподвижен – ако снимката е леко размазана, това ще е поради случайно движение.

След като сте избрали обекта си, превключете към ръчно фокусиране – това ще предотврати автоматичното фокусиране на други движещи се обекти в кадър, като например движещи се хора или коли. За да направите това, изберете точка на фокусиране, натиснете спусъка наполовина и поставете обектива в режим на ръчно фокусиране.

Запознайте се с основите на фотографията при слаба светлина и след това инвестирайте в обективи. Нов обектив напълно ще промени стила ви и ще ви помогне да го развиете. Имал съм около четири обектива, преди да сменя първия си DSLR фотоапарат с друг по-усъвършенстван модел.

Какво да очакваме от фотографията ти, Nige?

Винаги проучвам нови идеи. Старая се да съм различен, затова снимам много известни сгради по мой собствен начин. Затова, предполагам, се стремя постоянно да напредвам, като се придържам към модерните времена и нуждите на социалните медии.

@Nige Levanterman


Препоръчителен комплект

Canon EOS 2000D

Canon EOS M50



Текст: Саша Нюбъри