Специалните поводи, като сватби, спортни събития и семейни тържества, предлагат големи възможности да се правят групови портретни снимки на приятели и близки, които ще се превърнат в ценност.
Въпреки това, постигането на добра групова снимка е изкуство – и е трудно. Когато снимате няколко души, трябва да можете да мислите бързо къде да ги позиционирате и ясно им предадете идеите си. Това означава, че вече трябва да сте усвоили основите на груповия портрет.
Някои съвети са универсални. Независимо от вида на груповата снимка, която правите, трябва да сте сигурни, че всички изглеждат готови за снимка, кадърът е добре композиран и експониран, а фонът не е претрупан или разсейващ.
Осветлението също винаги е важно. Например, ако снимате навън в слънчев ден, потърсете сенчесто място, така че да не се налага хората, които снимате, да присвиват очи срещу фотоапарата.
Използването на фотоапарат с електронен визьор, като Canon EOS RP или Canon EOS R6, означава, че можете да видите груповите си снимки, докато ги правите, и да регулирате експонацията, докато екранът с променлив ъгъл ще ви позволи да снимате от различни гледни точки поради творчески или практически причини.
Когато снимате на закрито и използвате естествената светлина, е от помощ да използвате бързи обективи, като например Canon RF 50mm F1.8 STM. И ако се наложи да снимате голяма група от хора в малко пространство, можете да постигнете добър кадър с ултраширокоъгълния обектив Canon RF 16mm F2.8 STM.
Тук четирима посланици на Canon, всички опитни професионалисти в своята област, предлагат основните си съвети за заснемане на страхотни групови снимки при всеки сценарий.
ПОРТРЕТНА ФОТОГРАФИЯ
Как да заснемете впечатляващи групови портретни снимки
1. Групови семейни портрети
Снимането на групови снимки е част от ежедневната работа на Helen Bartlett, която е един от най-добрите семейни фотографи в Обединеното кралство. „При груповата фотография, когато е възможно, е добре да подредите хората в интересна композиция, с различна височина и разположение, за да постигнете балансирано изображение“, казва тя.
„Препоръчвам ви първо да започнете със снимки, на които очите на обектите ви са на равно с обектива на фотоапарата, и след това да оставите действието да се развие само. Обикновено снимката след официалната такава е най-добрата, тъй като членовете на семейството се обръщат един към друг и започват да си говорят и да се смеят.“
Ако снимате в някоя градина или парк, Helen препоръчва да съберете хората, които снимате, около някой обект, който е част от обстановката. Някое паднало дърво може да се окаже интересен реквизит за децата, които да седнат върху него например.
„Ако снимате вътре, помислете за светлината и в идеалния случай, семейството, което снимате, трябва да е обърнато към прозореца, за да бъдат лицата им равномерно осветени“, продължава Helen. „Когато снимате в малко помещение и снимате деца, ако накарате родителите да гушнат децата, то така те няма да избягат и всички ще са на едно ниво.
„Ако накарате семейството да седне на дивана, тогава по-малките деца могат да седнат в скута на родителите си. Според възрастта на децата, можете да ги позиционирате до родителите им или зад дивана, за да разнообразите композицията.“
И последно, ако искате да използвате най-новите технологии, за да направите спонтанни семейни снимки на събития, като детски партита или семейни събирания, отговорът е Canon PowerShot PX. Това е интелигентен фотоапарат, който използва технологията за разпознаване на изображения и автоматично композира снимките, като ви дава възможност да се насладите на събитието.
2. Групови сватбени портрети
Sanjay Jogia заснема сватби от 2008 г., като специализира в индийски сватби и такива на различни екзотични дестинации по целия свят. Въпреки че на повечето сватби официалните снимки се заснемат от професионалисти, той има съвети за всеки, който иска да направи свои собствени групови снимки.
„За да избегнете ситуации, при които контрастът в осветлението е голям, бих предложил да снимате хората на някаква открита сянка, например под голямо дърво или в сянката на сграда, където има хубав фон“, казва Sanjay. „Не е необходимо да позиционирате хората облегнати на стената – добре е да има някакво разделение между моделите ви и фона, за да може фокусът да е върху хората.
Sanjay композира хората си така, че кадърът да е изпълнен главно с хора, с достатъчно пространство в помещението, като избягва да използва разсейващ заден фон. Ако булката и младоженецът са в изображението, той ги поставя в центъра.
„Обикновено позиционирам първо булката и младоженецът и след това спрямо тях подреждам и останалите хора“, казва той. „Ако хората, които снимам, са прави, ги подреждам в една линия, за да има равен брой хора от всяка страна, като всички ги позиционирам обърнати към булката и младоженеца и близо до тях, за да минимизирам пространството, което заема групата.
3. Портретни снимки на спортни отбори
Marc Aspland е главен спортен фотограф за вестник The Times. Въпреки че голяма част от работата му се фокусира върху заснемането на действието, той също така прави групови снимки. „Една статична, добре организирана, прецизна група винаги е по-добра от случайна групова снимка“, казва той.
Ако например снимате футболен отбор, Marc съветва да подредите отбора в два реда, като футболистите на задния трябва да са прави, а тези от първия да са коленичили с ръка, поставена на коляното, или с прибрани ръце. Капитанът трябва да бъде в средата на задния ред, а мениджърът да стои отстрани на групата. Препоръчително е да снимате с нисък ъгъл на фотоапарата, почти равен с главите на хората от предния ред.
Широкоъгълният до среден телефото вариообектив, като Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, ще побере целия отбор, като същевременно ще ви позволи да бъдете гъвкави с композицията. „Отборът трябва да се побира почти точно в размерите на вашия DSLR визьор“ продължава Marc. „Не ви е необходима изключително бърза скорост на затвора, но дълбочината на полето е важна, за да се гарантира, че всички от отбора, от първия до последния ред, са на фокус. Диафрагма с размер f/5.6 или f/8 би дала добра дефиниция.“
Ако нещо разсейва групата, направете така, че да привлечете вниманието им, за да бъдат обърнати към вас. Marc добавя: „Трябва също така да внимавате и някой играч да не се пошегува със свой съотборник, като му направи „заешки уши“!“
4. Групови модни портретни снимки
Julie Pike е моден фотограф, който живее в Осло, Норвегия, и заснема мечтаните си, спонтанно изглеждащи изображения за големи марки и списания. Ако искате да снимате малка група хора в модна или лайфстайл снимка, тя съветва да изберете място, като градина или къща, където всички ще се чувстват удобно. Тя също така препоръчва да използвате само един вариообектив, така че да не губите време за смяна на обективи.
„В началото на фотосесията можете да се поразходите с групата, за да предразположите хората“, казва тя. „Винаги започвам фотосесиите, като заговарям хората. Предпочитам да си говоря с тях 15 минути и да снимам пет, отколкото обратното. Винаги дръжте фотоапарата готов за действие. След това, когато всички са предразположени, започнете със снимките.“
Ако снимате, да кажем, трима души, и искате всички те да са на фокус, Julie съветва да снимате при f/8 или f/11 със скорост на затвора най-малко 1/250 секунди, ако моделите ви се движат. Когато снимате при по-слаба светлина, фотоапарати като Canon EOS RP или Canon EOS R6 ви позволяват да снимате при по-високи ISO настройки без нужда от светкавица. „В днешно време фотоапаратите са толкова добри, че можете да увеличите ISO настройката на макс и въпреки това да получите страхотна снимка“, казва тя.
За модните си снимки Julie съветва моделите си да си представят, че снимат филм и не трябва да спират да се движат и да чакат следващата снимка. „Не е необходимо да гледат към фотоапарата през цялото време“ казва тя. „По-скоро им казвам кога да гледат към мен. Искам да забравят за фотоапарата.“
На следващото ви събитие със семейството или приятелите не забравяйте да съберете всички наоколо, за да направите ясен и впечатляващ групов портрет.
Написано от David Clark
Свързани продукти
-
Безогледални фотоапарати
EOS R8
Преминете към пълнокадрова фотография и видео и реализирайте творческите си амбиции. -
Обективи RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрообектив 35mm f/1.8 с бърз отвор на диафрагмата за широкоъгълна перспектива, близко фокусиране и хибриден IS. -
Широкоъгълен обектив с фиксирано фокусно разстояние
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Компактен и лек 24 mm обектив с фиксирано фокусно разстояние, който е идеален за пейзажна фотография, снимане на влогове и на интериорно съдържание, както и за страхотни макро изображения. -
Безогледални фотоапарати
EOS RP
Малък, лек и интуитивен пълнокадров безогледален фотоапарат, идеален за пътуване и всекидневна фотография. -
Безогледални фотоапарати
EOS R6
Каквото и да снимате, както и да го снимате, EOS R6 ви позволява да бъдете креативни по начини, които никога не сте предполагали, че са възможни. -
Стандартен обектив
RF 50mm F1.8 STM
Компактен, тих и лек 50 mm RF обектив с фиксирано фокусно разстояние и широк отвор на диафрагмата f/1.8 – перфектен избор, за да овладеете творческата си визия. -
Широкоъгълен обектив
RF 16mm F2.8 STM
Компактен и ценово достъпен ултраширокоъгълен пълнокадров 16 mm обектив за серията EOS R, предназначен за влогъри и създателите на творческо съдържание. -
Компактни цифрови
PowerShot PX
Уловете най-ценните моменти от живота автоматично с тази интелигентна камера, която разпознава лица и се свързва с вашето смарт устройство.