Уличната фотография съществува, откакто фотоапаратите са достатъчно преносими. Това е жанр, който включва широк спектър от стилове, но е свободно дефиниран като импровизирани изображения, заснети на публично място. Повечето хора смятат стила на Ню Йорк от 60-те до 80-те години на миналия век като за типичната улична фотография – забързани кадри, понякога заснети директно пред лицата на хората. Въпреки това, както всички видове фотография, тя се е развила.
В епоха, когато всеки има смартфон в джоба си, сериозните улични фотографи се отличават с качеството на заснетите с фотоапарата изображения и креативността си. Те може да се придържат към стила по-горе, но правят улична фотография по свой начин.
Вижте Andres McNeill. Живеещ в Глазгоу, Обединеното кралство, той спечели значителен брой последователи в социалните мрежи със своите драматични, посветени на архитектурата снимки на шотландския град. За Andres сградите са на първо място и след това идват хората.
Тук той разкрива своите съвети за снимане на улицата.
На-добри съвети за заснемане на уникална улична фотография
1. Наблюдавайте света около вас
Когато Andres излиза на еднодневна фотосесия, той умишлено избягва да мисли прекалено много къде отива, вместо това предпочита да бъде спонтанен. Въпреки това той има представа за това, което търси. „Бих казал, че съм малко по-различен от много улични фотографи, защото вземам под внимание градската архитектура“, обяснява той. „Интересувам се от това да покажа мащаб. Харесва ми да има масивна сграда и след това хора на преден план, за да създам контраст.“
Andres обикаля наоколо, докато намери място, което смята, че ще спомогне за въздействаща композиция, след което приготвя фотоапарата си и чака. „Намирам хубава сграда като фон, а човекът, пресичащ отпред, е почти второстепенен“, казва той. Това, което прави един обект идеален, често се основава на визуално повторение или съвпадение – „човек, облечен в зелено горнище, стоящ до билборд със снимка на човек, облечен в зелено горнище, подобни неща“.
При фотографирането на хора в сцена е важно да сте избрали позицията на фокуса в ума си – независимо дали са очите на главния обект, лицето на човека в средата на тълпата, или някой, който върви забързано по улицата.
2. Намерете стил, който ви вдъхновява
Киното е важна допирна точка за Andres, който композира образ „почти като въвеждащ кадър във филм“.
Той подчертава, че няма „универсална формула за всички“, когато става въпрос за улична фотография в днешно време. Нещата, които най-много привличат вниманието на Andres, са формите и дизайните на сградите, независимо дали става въпрос за викториански сгради от 19-и век, или случайни бруталистични структури, които можете да намерите по улиците на Глазгоу. Той казва: „Аз съм голям почитател на използването на водещи линии, където линиите на дадена сграда ви водят към обект. Понякога снимам сграда от двете страни и след това в средата човек или може би такси, което идва към мен.
„Има толкова много начини да се подходи“, добавя Andres. „Старият начин беше винаги да се използва 35 mm, понякога снимайки от бедрото и отблизо, докато сега използваме голямо разнообразие от фокусни разстояния. Ако се чувствате по-интровертен, можете да използвате 85 mm или 200 mm и да снимате от другата страна на улицата, улавяйки момент, който може да пропуснете с 35 mm.“
3. Използвайте творчески гледни точки
За да създадете отличителни изображения, опитайте да снимате от необичаен ъгъл или нетрадиционна гледна точка. Едно от нещата, които Andres обича в Глазгоу, са различните гледни точки и слоеве, които може да внесе в кадър, защото градът е много хълмист. Надморската височина също е чудесна за заснемане на залези.
Друга полезна техника е да търсите отражения от прозорци или други лъскави повърхности. Освен с прозорци можете също да опитате да експериментирате с локви и реки, за да създадете интересни композиции.
Ако снимате улични изображения, помислете какво е уникалното във вашия собствен град и използвайте това, за да направите изображенията си интересни и индивидуални.
4. Използвайте времето в своя полза
Глазгоу може да е красиво застроен, но той също е един от най-влажните градове в Обединеното кралство. Andres няма нищо против. Всъщност той проверява прогнозата с надеждата за дъжд. „Приятелите и семейството ми ме мразят заради това“, смее се той.
„Работя с фотоапарати от EOS R системата, тъй като разделителната способност е толкова висока, че виждам всяка капка дъжд“, добавя той. „Дъждът придава на изображенията напълно различен вид от това, което бихте заснели в летен ден. Това е по-скоро мрачен вид.“ Освен това чадърите са чудесен реквизит.
5. Проявявайте уважение
Винаги е препоръчително да проверявате законите за уличната фотография там, където планирате да снимате – но като цяло повечето държави разрешават снимане на обществени места, освен ако не е посочено друго. Това включва снимане на пешеходци по улицата и хора на обществени места като паркове.
Все пак снимането на непознати може да бъде плашещо. „Просто бъдете отдадени на това, което правите, и оставете страстта да ви води“, съветва Andres, който обикновено прави снимката и след това, когато е възможно, отива и говори с обекта и им я показва на гърба на фотоапарата си. Можете също така да предложите да споделите изображенията или да дадете на субекта данните си в социалните мрежи, за да разглежда изображенията онлайн.
Повечето хора разбират, но Andres с радост ще изтрие изображението, ако те поискат.
6. Усъвършенствайте фотографския си комплект за улична фотография
Компактният размер и характеристиките при слаба светлина на безогледалните фотоапарати от EOS R системата на Canon, от пълнокадровите фотоапарати EOS R8 и EOS R6 Mark II до APS-C фотоапаратите EOS R10 и EOS R50 ги правят чудесен избор за улична фотография.
Andres обикновено снима при високи скорости на затвора в режим за серия от снимки. „Искам да замразя действието и не искам да пропусна кадъра“, обяснява той.
Традиционно уличните фотографи използват 35 mm или 50 mm обективи, защото това е най-близо до начина, по който човешкото око вижда света и следователно се получава естествена перспектива. Canon RF 50mm F1.8 STM и RF 35mm F1.8 MACRO IS STM осигуряват красив и гладък „боке“ ефект, а широките им отвори на диафрагмата също помагат за създаването на кинематографичен ефект, като изолират обекта, същевременно запазвайки фона разфокусиран.
Ако обаче фонът ви е толкова важен, колкото и обектът, широкоъгълният обектив може да е по-добър вариант. Суперкомпактният Canon RF 28mm F2.8 STM има както гъвкаво фокусно разстояние, така и голям отвор на диафрагмата за експериментиране с разфокусиране на фона, което го прави идеален обектив за улична фотография. Универсалният Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM разполага с оптичен стабилизатор на образа за минимизиране на заклащането на фотоапарата и също така ви дава гъвкавостта да заснемате както широкоъгълни градски сцени, така и по-интимни улични портрети. „Понякога ми харесва да мога да увеличавам чрез вариото и да създавам различни изгледи“, казва Andres.
Снимането с телеобектив означава, че можете да поддържате известна дистанция между себе си и обекта, така че не е нужно да нарушавате личното му пространство. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM е изключително универсален обектив с 10x увеличение, който е идеален, ако искате един обектив с фокусно разстояние за всеки сценарий
Уличната фотография е най-достъпният вид фотография. Не се нуждаете от сложна и скъпа подготовка и оборудване, за да започнете. Не е нужно да пътувате в чужбина, да се изкачвате по планините или да седите със седмици в скривалище, докато се появи рядко създание. Всичко, което трябва да направите, е да вземете чантата си, да излезете на улицата близо до мястото, където живеете, и да снимате. И това е умение, което се подобрява с практиката. „Докато не тренирате очите си, не осъзнавате, че невероятни моменти се случват през цялото време“, казва Andres. „Необходимо е само търпение.“
Очарователните обекти са точно на прага ви. Така че излезте, бъдете готови и натиснете спусъка.
Автор на текста Рейчъл Сегал Хамилтън
Свързани продукти
-
EOS R8
Преминете към пълнокадрова фотография и видео и реализирайте творческите си амбиции. -
EOS R10
Направете следващите си стъпки във фотографията и видеото с безогледален фотоапарат Canon от системата EOS R, базиран на заснемащ сензор с размер APS-C. -
RF 28mm F2.8 STM
Тънък, лек и къс обектив за пътуване и улична фотография с гъвкаво 28 mm фокусно разстояние и бърз максимален отвор на диафрагмата f/2.8. -
RF 50mm F1.8 STM
Компактен, тих и лек 50 mm RF обектив с фиксирано фокусно разстояние и широк отвор на диафрагмата f/1.8 – перфектен избор, за да овладеете творческата си визия. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Идеалният обектив за ежедневна употреба за ентусиасти, които използват пълнокадрови безогледални фотоапарати. Лесният за използване RF 24-105mm F4-7.1 IS STM е лек и компактен и е готов да издигне фотографията ви на следващо ниво. -
RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
Универсален 10x вариообектив за системата EOS R, който предлага гъвкавост в един единствен компактен обектив.