На-добри съвети за заснемане на уникална улична фотография

Уличната фотография се разви през последните десетилетия – днес тя е по-експериментална, черпейки вдъхновение от други жанрове, казва Andres McNeill.
Заснета отзад, фигура върви по дълъг висящ мост към редица високи сгради. Заснето от уличния фотограф Andres McNeill.

Уличната фотография съществува, откакто фотоапаратите са достатъчно преносими. Това е жанр, който включва широк спектър от стилове, но е свободно дефиниран като импровизирани изображения, заснети на публично място. Повечето хора смятат стила на Ню Йорк от 60-те до 80-те години на миналия век като за типичната улична фотография – забързани кадри, понякога заснети директно пред лицата на хората. Въпреки това, както всички видове фотография, тя се е развила.

В епоха, когато всеки има смартфон в джоба си, сериозните улични фотографи се отличават с качеството на заснетите с фотоапарата изображения и креативността си. Те може да се придържат към стила по-горе, но правят улична фотография по свой начин.

Вижте Andres McNeill. Живеещ в Глазгоу, Обединеното кралство, той спечели значителен брой последователи в социалните мрежи със своите драматични, посветени на архитектурата снимки на шотландския град. За Andres сградите са на първо място и след това идват хората.

Тук той разкрива своите съвети за снимане на улицата.

1. Наблюдавайте света около вас

Две фигури с чадъри вървят пред голяма, внушителна сграда. Заснето от уличния фотограф Andres McNeill.

Въпреки че Andres е вдъхновен от архитектурата, той също така обича да включва хора в своята градска фотография, за да добави движение и индивидуалност и да вдъхне живот на снимката. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 70-200mm f/4L IS USM при 200mm, 1/800 s, f/4 и ISO 400. © Andres McNeill

Възрастен човек, който върви по тротоара с бастун, изглеждащ малък пред червените тухлени стени на висока сграда. Заснето от уличния фотограф Andres McNeill.

Пътната маркировка и металната конструкция от външната страна на тази сграда помагат да се привлече погледът на зрителя към фигурата на възрастния човек, крачеща с бастуна си покрай внушителните стени от червени тухли. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/800 s, f/2.8 и ISO 100. © Andres McNeill

Когато Andres излиза на еднодневна фотосесия, той умишлено избягва да мисли прекалено много къде отива, вместо това предпочита да бъде спонтанен. Въпреки това той има представа за това, което търси. „Бих казал, че съм малко по-различен от много улични фотографи, защото вземам под внимание градската архитектура“, обяснява той. „Интересувам се от това да покажа мащаб. Харесва ми да има масивна сграда и след това хора на преден план, за да създам контраст.“

Andres обикаля наоколо, докато намери място, което смята, че ще спомогне за въздействаща композиция, след което приготвя фотоапарата си и чака. „Намирам хубава сграда като фон, а човекът, пресичащ отпред, е почти второстепенен“, казва той. Това, което прави един обект идеален, често се основава на визуално повторение или съвпадение – „човек, облечен в зелено горнище, стоящ до билборд със снимка на човек, облечен в зелено горнище, подобни неща“.

При фотографирането на хора в сцена е важно да сте избрали позицията на фокуса в ума си – независимо дали са очите на главния обект, лицето на човека в средата на тълпата, или някой, който върви забързано по улицата.

2. Намерете стил, който ви вдъхновява

Две богато украсени сгради в сянка рамкират трета сграда, окъпана в слънчева светлина на тази улична снимка, заснета от долу нагоре.

Предимство на използването на високи сгради като рамка в рамка е, че можете да снимате по всяко време. „Няма значение дали снимате по обяд, което обикновено е кошмарът на фотографа, тъй като слънчевата светлина обикновено е най-ярка, защото все пак можете да намерите хубав контраст между светлина и сянка“, казва Andres. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/250 s, f/2.8 и ISO 200. © Andres McNeill

Човек гледа и чака на перона, докато влак минава покрай него. Човекът е изцяло на фокус, докато вагонът на влака е размазан.

Причината, поради която Andres обича да заснема изображения, които изглеждат като филмови кадри, е, че това създава „носталгичен вид, почти като Глазгоу от моето детство“, казва той. Заснето с Canon EOS R6 с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 1/6 s, f/4.5 и ISO 100. © Andres McNeill

Киното е важна допирна точка за Andres, който композира образ „почти като въвеждащ кадър във филм“.

Той подчертава, че няма „универсална формула за всички“, когато става въпрос за улична фотография в днешно време. Нещата, които най-много привличат вниманието на Andres, са формите и дизайните на сградите, независимо дали става въпрос за викториански сгради от 19-и век, или случайни бруталистични структури, които можете да намерите по улиците на Глазгоу. Той казва: „Аз съм голям почитател на използването на водещи линии, където линиите на дадена сграда ви водят към обект. Понякога снимам сграда от двете страни и след това в средата човек или може би такси, което идва към мен.

„Има толкова много начини да се подходи“, добавя Andres. „Старият начин беше винаги да се използва 35 mm, понякога снимайки от бедрото и отблизо, докато сега използваме голямо разнообразие от фокусни разстояния. Ако се чувствате по-интровертен, можете да използвате 85 mm или 200 mm и да снимате от другата страна на улицата, улавяйки момент, който може да пропуснете с 35 mm.“

3. Използвайте творчески гледни точки

Заснето от уличния фотограф Andres McNeill от място под мост, като сграда и дървета се отразяват в голяма локва на пътя.

Andres е направил една иначе незабележима сцена интересна, като е използвал земята и пространството под моста като естествени рамки и е направил така, че сградата и дърветата да се отразяват в голямата локва на пътя. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/1000 s, f/3.5 и ISO 100. © Andres McNeill

Калдъръмена и криволичеща улица в Глазгоу, заснета от високо. Цветни висящи украси са разположени между сградите от двете страни. Заснето от уличния фотограф Andres McNeill.

Добавете разнообразие към градската фотография, като заснемате улична сцена от високо или отдолу. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM при 16mm, 1/160 s, f/5 и ISO 100. © Andres McNeill

За да създадете отличителни изображения, опитайте да снимате от необичаен ъгъл или нетрадиционна гледна точка. Едно от нещата, които Andres обича в Глазгоу, са различните гледни точки и слоеве, които може да внесе в кадър, защото градът е много хълмист. Надморската височина също е чудесна за заснемане на залези.

Друга полезна техника е да търсите отражения от прозорци или други лъскави повърхности. Освен с прозорци можете също да опитате да експериментирате с локви и реки, за да създадете интересни композиции.

Ако снимате улични изображения, помислете какво е уникалното във вашия собствен град и използвайте това, за да направите изображенията си интересни и индивидуални.

4. Използвайте времето в своя полза

Човек, облечен в елегантен черен костюм и държащ голям черен чадър, върви с гръб към фотоапарата през дъждовна градска улица. Заснето от Andres McNeill.

Защитата против атмосферни влияния на Canon никога не е изневерявала на Andres, но понякога той носи допълнително дъждобран за фотоапарата си, в случай че ръмежът се превърне в проливен дъжд. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 70-200mm f/4L IS USM при 165mm, 1/160 s, f/4 и ISO 100. © Andres McNeill

Тясна калдъръмена улица по здрач, светлините на крушки, нанизани между сградите, отразяващи се в локвите вода по пътя. Заснето от Andres McNeill.

Често заснемането на точния кадър изисква голямо търпение. Andres може да остане половин час на едно и също място, без да получи изображението, което иска, като например, когато някой влезе в кадъра. Но след като сте открили интересно място, винаги можете да се върнете там друг ден. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 70-200mm f/4L USM при 1/250 s, f/4.5 и ISO 3200. © Andres McNeill

Глазгоу може да е красиво застроен, но той също е един от най-влажните градове в Обединеното кралство. Andres няма нищо против. Всъщност той проверява прогнозата с надеждата за дъжд. „Приятелите и семейството ми ме мразят заради това“, смее се той.

„Работя с фотоапарати от EOS R системата, тъй като разделителната способност е толкова висока, че виждам всяка капка дъжд“, добавя той. „Дъждът придава на изображенията напълно различен вид от това, което бихте заснели в летен ден. Това е по-скоро мрачен вид.“ Освен това чадърите са чудесен реквизит.

5. Проявявайте уважение

На улична снимка на Andres McNeill велосипедист кара колело по калдъръмена улица пред великолепна каменна сграда.

Когато започваше, Andres се опитваше да подражава на уличните фотографи от миналото, които се приближаваха възможно най-близо до обектите. „Наистина не обичам да нахлувам в пространството на хората“, заключи той оттогава. „Това не е моят стил.“ Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/500 s, f/4.5 и ISO 100. © Andres McNeill

Винаги е препоръчително да проверявате законите за уличната фотография там, където планирате да снимате – но като цяло повечето държави разрешават снимане на обществени места, освен ако не е посочено друго. Това включва снимане на пешеходци по улицата и хора на обществени места като паркове.

Все пак снимането на непознати може да бъде плашещо. „Просто бъдете отдадени на това, което правите, и оставете страстта да ви води“, съветва Andres, който обикновено прави снимката и след това, когато е възможно, отива и говори с обекта и им я показва на гърба на фотоапарата си. Можете също така да предложите да споделите изображенията или да дадете на субекта данните си в социалните мрежи, за да разглежда изображенията онлайн.

Повечето хора разбират, но Andres с радост ще изтрие изображението, ако те поискат.

6. Усъвършенствайте фотографския си комплект за улична фотография

Две ръце, държащи Canon EOS R8 с монтиран обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

Улавянето на спонтанни моменти и причудливи сцени е една от големите наслади на уличната фотография, така че наличието на фотоапарат с режим за бърза серия от снимки е идеално. EOS R8 може да снима с до 40 fps със своя електронен затвор и също така поддържа режим за 30 fps серия от снимки в RAW формат с предварително заснемане, който ви позволява да започнете да заснемате RAW кадри с натискане на спусъка наполовина.

Компактният размер и характеристиките при слаба светлина на безогледалните фотоапарати от EOS R системата на Canon, от пълнокадровите фотоапарати EOS R8 и EOS R6 Mark II до APS-C фотоапаратите EOS R10 и EOS R50 ги правят чудесен избор за улична фотография.

Andres обикновено снима при високи скорости на затвора в режим за серия от снимки. „Искам да замразя действието и не искам да пропусна кадъра“, обяснява той.

Традиционно уличните фотографи използват 35 mm или 50 mm обективи, защото това е най-близо до начина, по който човешкото око вижда света и следователно се получава естествена перспектива. Canon RF 50mm F1.8 STM и RF 35mm F1.8 MACRO IS STM осигуряват красив и гладък „боке“ ефект, а широките им отвори на диафрагмата също помагат за създаването на кинематографичен ефект, като изолират обекта, същевременно запазвайки фона разфокусиран.

Ако обаче фонът ви е толкова важен, колкото и обектът, широкоъгълният обектив може да е по-добър вариант. Суперкомпактният Canon RF 28mm F2.8 STM има както гъвкаво фокусно разстояние, така и голям отвор на диафрагмата за експериментиране с разфокусиране на фона, което го прави идеален обектив за улична фотография. Универсалният Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM разполага с оптичен стабилизатор на образа за минимизиране на заклащането на фотоапарата и също така ви дава гъвкавостта да заснемате както широкоъгълни градски сцени, така и по-интимни улични портрети. „Понякога ми харесва да мога да увеличавам чрез вариото и да създавам различни изгледи“, казва Andres.

Снимането с телеобектив означава, че можете да поддържате известна дистанция между себе си и обекта, така че не е нужно да нарушавате личното му пространство. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM е изключително универсален обектив с 10x увеличение, който е идеален, ако искате един обектив с фокусно разстояние за всеки сценарий

Уличната фотография е най-достъпният вид фотография. Не се нуждаете от сложна и скъпа подготовка и оборудване, за да започнете. Не е нужно да пътувате в чужбина, да се изкачвате по планините или да седите със седмици в скривалище, докато се появи рядко създание. Всичко, което трябва да направите, е да вземете чантата си, да излезете на улицата близо до мястото, където живеете, и да снимате. И това е умение, което се подобрява с практиката. „Докато не тренирате очите си, не осъзнавате, че невероятни моменти се случват през цялото време“, казва Andres. „Необходимо е само търпение.“

Очарователните обекти са точно на прага ви. Така че излезте, бъдете готови и натиснете спусъка.


Автор на текста Рейчъл Сегал Хамилтън

Свързани продукти

Свързани статии

Предизвикателство с обектив за улична фотография

Защо Canon RF 28mm F2.8 STM е важен за комплекта на уличните фотографи.

Съвети за архитектурна фотография

Влезте в архитектурната фотография с техники и съвети от професионалисти.

Открийте абстрактната улична фотография

Създавайте впечатляващо изкуство от обикновените сцени чрез тези прости техники за заснемане на сюрреалистични градски изображения.

Съвети за улична портретна фотография

Полезни съвети за заснемане на интересни портретни снимки на улицата от професионалния фотограф Джулиан Лов.