Giuseppe taking a photo of a shop window, showing passers by in the reflection.

ГРАДСКА ФОТОГРАФИЯ

Магията на ежедневието: Съветите на Giuseppe Esposito-Rodrigues за уличната фотография

Фотографията е в кръвта на Giuseppe Esposito-Rodrigues. Той е роден във Венецуела с баща от Италия, който е обичал да снима пейзажи, и майка от Португалия със страст към туристическата фотография. Било е напълно естествено Giuseppe да тръгне по фотографските стъпки на родителите си.
От 2013 г. насам той се е установил в Дъблин, където обхожда крайречните улици и осветените от лампи алеи, за да улови своите поразително кинематографски, но интимни улични снимки, които са били използвани в публикации, включително Lonely Planet и Culture Trip. В миналото Giuseppe е предпочитал своя Canon EOS 5D Mark III (сега наследен от Canon EOS 5D Mark IV) заедно с обектив Canon EF 24-70mm f2.8L II USM, обектив Canon EF 50mm f/1.4 USM или обектив Canon EF 85mm f/1.4L IS USM. Но в последно време той се е насочил към компактния Canon EOS M6 Mark II.
Canon EOS M6 Mark II е страхотен фотоапарат с универсално приложение, защото комбинира висока разделителна способност (32,5 мегапиксела), серия от снимки (14 fps) и страхотно видео (4K без изрязване) с удобна ръкохватка, която го прави изключително удобен при продължително снимане по улиците.“ Както други Canon EOS M фотоапарати, EOS M6 Mark II е съвместим с адаптер EF-EOS M на Canon, който ви позволява да използвате широко разнообразие от 80 EF-S и EF обективи, включително специализирани обективи, като например макро или „рибешко око“.
Тук Giuseppe споделя своя подход, техники и съвети за творческа улична фотография.

1. Бъдете отговорни към публиката

Снимането на тълпата е начин, по който обектите да останат анонимни и да се създаде снимка, която изразява оживената атмосфера на градската улица.

Винаги е препоръчително да проверявате законността на уличната фотография, където планирате да снимате, но като цяло повечето държави позволяват фотографирането на обществени места освен ако не е посочено друго и това включва фотография на пешеходци на улицата и хора на обществени места, като например паркове. Въпреки това не всички биха реагирали доброжелателно към това да бъдат снимани. Giuseppe казва: „Това, което аз правя, е бързо да им покажа снимката с надеждата да разберат, че подхождам от артистична гледна точка. Понякога ще им покажа моята страница в Instagram, за да могат да видят, че правя това само от любов към изкуството, и хората обикновено оценяват това и се успокояват.“

2. Позиционирайте се на едно място

A man walking past a row of houses covered in autumnal foliage (left).Three people crossing the road next to a bus on the streets of Dublin (right).
Композирайте изображението си, като първо изберете фон и после изчакате търсеният кадър да се случи.

Оживените среди са едни от най-големите предизвикателства на жанра. „Всичко непрекъснато се движи“ – казва Giuseppe. „Светлината, обектът, средата. Върнете се на следващия ден и няма да видите същото нещо. Трябва да приемете, че не можете да контролирате всичко. Можете единствено да разполагате с идея и да се опитате да предвидите кога можете да реализирате тази идея. Става въпрос да се възползвате от сценариите, които ви заобикалят.“

Giuseppe си осигурява най-добрата възможност за успех, като първо намира фон, който харесва, а после някой ъгъл, в който да се уедини. „В основни линии, когато улицата е оживена, аз си намирам някой ъгъл и търпеливо изчаквам правилният човек да влезе в кадър. Може да се изместя малко, за да се опитам да уловя нещо от различен ъгъл или перспектива, но в повечето случаи заставам на място, където мисля, че фонът ще се съчетае с обекта и изчаквам.“

3. Изберете правилния режим за снимане, за да разкажете историята си

Свързани статии
Two people skateboarding down a bustling street at night.

ГРАДСКА ФОТОГРАФИЯ

Как да извлечем максимума от фотоапарата си на обиколка из града

11 съвета и трикове, които да ви помогнат да заснемете духа на градската джунгла.

Piotr Malecki taking photos on the street.

ГРАДСКА ФОТОГРАФИЯ

Тайните на уличната фотография от Piotr Malecki с Canon EOS M6 Mark II

Открийте вълнението, което можете да заснемете в родния си град, с вдъхновящата градска фотография на Piotr Malecki.

Голямата ръкохватка и лекото и компактно тяло на Canon EOS M6 Mark II го правят перфектния инструмент за продължително снимане, когато сте на улицата.

Позовавайки се на дългия си опит, Giuseppe казва, че най-добрият режим за снимане на улицата е режим Av. „Не е нужно да контролирате всичко – само отвора на диафрагмата и може би ISO. Може да се наложи да увеличите ISO чувствителността, ако снимате през нощта, а през деня тя ви позволява да използвате по-високи скорости на затвора с малък отвор на диафрагмата, което увеличава шансовете ви да „замразите“ движещ се обект.“

Giuseppe обикновено използва по-широк отвор на диафрагмата (ниско f-число), което му помага да създаде неговия запазен кинематографски ефект. „Снимането с f/1.4, f/1.8 или f/2.8 ми помага да изолирам обекта, като разфокусирам фона. Фонът все още е там, за да ми помогне да разкажа историята, но не е нужно да се вижда всеки един детайл.“

4. Изберете най-добрия обектив за сцената

A tram on the tracks in Dublin city centre (left). An old man reading the newspaper on the top level of a double-decker bus (right).
Giuseppe е използвал градската архитектура в тази композиция – трамвайните линии водят окото към фокусната точка в това изображение (ляво). Заснето с: Canon EOS M6 Mark II + EF-M32mm f/1.4 STM. Giuseppe е композирал тази снимка (дясно), заснемайки подходящите цветове на вътрешната страна на автобуса и видимите през прозореца растения.

„Хората ще ви кажат, че за улична фотография трябва да използвате фокусно разстояние от 28-55 mm, защото това е най-близкото до това, което вижда човешкото око, и следователно предоставя естествена перспектива“ – казва Giuseppe. „Но за мен фонът е също толкова важен, колкото и обектът, затова снимам предимно с 24 mm или 28 mm.“ Когато е навън с Canon EOS M6 Mark II, той използва обектив Canon EF-M 32mm f/1.4 STM, за да създаде широките и отворени сцени, които харесва. „Обективът беше изключително подходящ за почти всяка ситуация, в която се намирах“ – казва той. „Особено ми хареса начинът, по който ми позволяваше да снимам изпълнени с атмосфера сцени, като се фокусирах върху цялата сцена вместо върху определен обект.“

Освен снимането с широк ъгъл напоследък Giuseppe предпочита да снима от разстояние. „Напоследък намирам за по-удобно да снимам с телеобективи, за които много професионалисти казват да не се използват. Аз мисля, че това мнение е много старомодно. Снимането с 85 mm обектив или вариотелеобектив, като обектива Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM, ми позволява да поддържам определено разстояние между мен и обекта, така че да не навлизам в личното му пространство, помага ми да изолирам обекта си и да разфокусирам изключително фона, което ми харесва.“

5. Фокусирайте обекта

Фокусирането върху един обект в широкоъгълен кадър е начин, по който да се създаде фокусна точка и композиция на сцената. Това е запазената техника на Giuseppe, чрез която се постига това усещане за кинофилм.

За Giuseppe Canon EOS M6 Mark II промени правилата на играта. „Автоматичното фокусиране е надеждно и бързо, а проследяването на лице и очи е изключително прецизно.“ Въпреки това Giuseppe съветва уличните фотографи да се опитат да използват ръчно фокусиране за допълнително творчество. „Да кажем, че искам да фокусирам някой в средата на сцената, но искам всички хора, които преминават през кадъра, да бъдат разфокусирани, за да се придаде чувство за движение – в този случай ръчното фокусиране би било по-добрият избор.“

6. Намерете начини да се изявите творчески

Снимането с акцент върху изкуствената светлина може да добави атмосфера към изображенията ви. Експериментирането с огледални повърхности в уличната фотография може да добави още един творчески слой.

За създаването на запомнящи се изображения Giuseppe предлага да се снима от необичаен ъгъл или необичайна гледна точка. Една от любимите му техники е да търси отражения от прозорци или други лъскави повърхности. „Това, което правя, е да търся хора зад някакво стъкло, независимо дали е прозорец на автобус, или кафе и т.н., в комбинация с интересен обект, който се отразява – това може да е автомобил или човек“ – казва той. „Това създава слоеве в изображението.“

Освен с прозорци Giuseppe предлага да се експериментира с локви и реки, за да се създадат интересни композиции.

Той също така препоръчва да сте готови да снимате срещу светлина и да се възползвате от изкуственото осветление. „Светлината е всичко във фотографията, всички знаем това, но начинът, по който се заиграваме със светлината, ни помага да създадем ефект“ – казва той. Ако светлината е силна или директна, той предлага това да се използва като възможност да се експериментира със силуети. „Аз бих намерил фон, който ми харесва и е осветен в контражур, тогава ще изчакам някой да влезе в кадър в точния момент. Това е изключително полезно, ако не искате да заснемате лицето на обекта.

„В други случаи обичам да използвам изкуственото осветление от улични табели или лампи, защото то създава настроение и помага да насоча погледа на зрителя.“

Замразяването на движението в сцена като тази предоставя на зрителя чувството на оживена и енергична атмосфера на градската улица.

Ако искате да пробвате улична фотография, Giuseppe има един лесен съвет: „Практика, практика и пак практика“ – казва той. „Ако влагате страст, с времето ще станете по-добри в това, което искате да постигнете, и ще откриете собствения си стил. Аз продължавам да правя това и днес. Винаги практикувам. Най-добрият съвет, който мога да ви дам, е просто да вземете фотоапарат, да излезете и да снимате.“

Притеснявате се да снимате на публично място или се тревожите за реакциите на хората? „Фотографирането на хора по улиците е граница, която трябва да преминете“ – добавя Giuseppe. „Колкото повече го правите, толкова по-бързо ще се чувствате удобно, когато сте навън и снимате, което ще ви позволи да се концентрирате върху това, което е наистина важно – да уловите вълшебната снимка.“

Написано от Natalie Denton

Обратно към всички съвети и техники