Най-добри съвети за заснемане на уникална улична фотография и видео

Уличната фотография се разви през последните десетилетия – днес тя е по-експериментална, черпейки вдъхновение от други жанрове, казва Andres McNeill.
Уличният фотограф Andres McNeill заснема улична снимка на фигура, която върви по дълъг висящ мост.

Уличната фотография съществува, откакто фотоапаратите са достатъчно преносими. Това е жанр, който включва широк спектър от стилове, но е свободно дефиниран като импровизирани изображения, заснети на публично място. Повечето хора смятат стила на Ню Йорк от 60-те до 80-те години на миналия век като за типичната улична фотография – забързани кадри, понякога заснети директно пред лицата на хората. Въпреки това, както всички видове фотография, тя се е развила.

В епоха, когато всеки има смартфон в джоба си, сериозните улични фотографи се отличават с качеството на заснетите с фотоапарата изображения и креативността си. Те може да се придържат към стила по-горе, но правят улична фотография по свой начин.

Вижте Andres McNeill. Живеещ в Глазгоу, Обединеното кралство, той спечели значителен брой последователи в социалните мрежи със своите драматични, посветени на архитектурата снимки на шотландския град. За Andres сградите са на първо място и след това идват хората.

Тук той разкрива своите съвети за снимане на улицата.

Наблюдавайте света около вас

Уличният фотограф Andres McNeill заснема улична снимка с две фигури, държащи чадъри, които вървят пред голяма, внушителна сграда.

Въпреки че Andres е вдъхновен от архитектурата, той също така обича да включва хора в своята градска фотография, за да добави движение и индивидуалност и да вдъхне живот на снимката. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 70-200mm f/4L IS USM при 200mm, 1/800 s, f/4 и ISO 400. © Andres McNeill

Уличният фотограф Andres McNeill заснема улична снимка на възрастен мъж, който върви с бастун по тротоара, засенчен от червените тухлени стени на висока сграда.

Пътната маркировка и металната конструкция от външната страна на тази сграда помагат да се привлече погледът на зрителя към фигурата на възрастния човек, крачеща с бастуна си покрай внушителните стени от червени тухли. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/800 s, f/2.8 и ISO 100. © Andres McNeill

Когато Andres излиза на еднодневна фотосесия, той умишлено избягва да мисли прекалено много къде отива, вместо това предпочита да бъде спонтанен. Въпреки това той има представа за това, което търси. „Бих казал, че съм малко по-различен от много улични фотографи, защото вземам под внимание градската архитектура“, обяснява той. „Интересувам се от това да покажа мащаб. Харесва ми да има масивна сграда и след това хора на преден план, за да създам контраст.“

Andres обикаля наоколо, докато намери място, което смята, че ще спомогне за въздействаща композиция, след което приготвя фотоапарата си и чака. „Намирам хубава сграда като фон, а човекът, пресичащ отпред, е почти второстепенен“, казва той. Това, което прави един обект идеален, често се основава на визуално повторение или съвпадение – „човек, облечен в зелено горнище, стоящ до билборд със снимка на човек, облечен в зелено горнище, подобни неща“.

При фотографирането на хора в сцена е важно да сте избрали позицията на фокуса в ума си – независимо дали са очите на главния обект, лицето на човека в средата на тълпата, или някой, който върви забързано по улицата.

Намерете стил, който ви вдъхновява

Две богато украсени сгради в сянка рамкират трета сграда, окъпана в слънчева светлина на тази улична снимка, заснета от долу нагоре.

Предимство на използването на високи сгради като рамка в рамка е, че можете да снимате по всяко време. „Няма значение дали снимате по обяд, което обикновено е кошмарът на фотографа, тъй като слънчевата светлина обикновено е най-ярка, защото все пак можете да намерите хубав контраст между светлина и сянка“, казва Andres. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/250 s, f/2.8 и ISO 200. © Andres McNeill

Улична снимка на човек, който гледа и чака на перона, докато влак минава покрай него. Човекът е изцяло на фокус, докато вагонът на влака е размазан.

Причината, поради която Andres обича да заснема изображения, които изглеждат като филмови кадри, е, че това създава „носталгичен вид, почти като Глазгоу от моето детство“, казва той. Заснето с Canon EOS R6 с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 1/6 s, f/4.5 и ISO 100. © Andres McNeill

Киното е важна допирна точка за Andres, който композира образ „почти като въвеждащ кадър във филм“.

Той подчертава, че няма „универсална формула за всички“, когато става въпрос за улична фотография в днешно време. Нещата, които най-много привличат вниманието на Andres, са формите и дизайните на сградите, независимо дали става въпрос за викториански сгради от 19-и век, или случайни бруталистични структури, които можете да намерите по улиците на Глазгоу. Той казва: „Аз съм голям почитател на използването на водещи линии, където линиите на дадена сграда ви водят към обект. Понякога снимам сграда от двете страни и след това в средата човек или може би такси, което идва към мен.

„Има толкова много начини да се подходи“, добавя Andres. „Старият начин беше винаги да се използва 35 mm, понякога снимайки от бедрото и отблизо, докато сега използваме голямо разнообразие от фокусни разстояния. Ако се чувствате по-интровертен, можете да използвате 85 mm или 200 mm и да снимате от другата страна на улицата, улавяйки момент, който може да пропуснете с 35 mm.“

Проявявайте уважение

На улична снимка на Andres McNeill велосипедист кара колело по калдъръмена улица пред великолепна каменна сграда.

Когато започваше, Andres се опитваше да подражава на уличните фотографи от миналото, които се приближаваха възможно най-близо до обектите. „Наистина не обичам да нахлувам в пространството на хората“, заключи той оттогава. „Това не е моят стил.“ Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/500 s, f/4.5 и ISO 100. © Andres McNeill

Винаги е препоръчително да проверявате законите за уличната фотография там, където планирате да снимате – но като цяло повечето държави разрешават снимане на обществени места, освен ако не е посочено друго. Това включва снимане на пешеходци по улицата и хора на обществени места като паркове.

Все пак снимането на непознати може да бъде плашещо. „Просто бъдете отдадени на това, което правите, и оставете страстта да ви води“, съветва Andres, който обикновено прави снимката и след това, когато е възможно, отива и говори с обекта и им я показва на гърба на фотоапарата си. Можете също така да предложите да споделите изображенията или да дадете на субекта данните си в социалните мрежи, за да разглежда изображенията онлайн.

Повечето хора разбират, но Andres с радост ще изтрие изображението, ако те поискат.

Улична кинематография

get-inspired-street-photography-tips-andres-mcneill-video.mp4

Не е изненадващо, че любовта на Andres към кинематографичния подход го е довела до заснемането на въздействащи видеа наред с уличните му снимки. Той често използва Canon EOS R5 (сега предшественик на EOS R5 Mark II), когато иска да превключва между снимки и видео, но преминава към кинокамера EOS C70, когато се фокусира единствено върху видео, благодарение на „променящите правилата“ вградени ND филтри за контрол на експонацията.

Когато става въпрос за улична кинематография, Andres съветва да действате по-обмислено по отношение на начина на кадриране на сцената. „Процесът при уличната фотография е по-щадящ. И при нея е необходимо да кадрирате внимателно, но по-късно можете да промените кадъра. При видеото, ако нещо не изглежда правилно или блокира кадъра ви, е по-трудно да го разрешите – въпреки че с 8K камерите Canon можете да изрежете сцената, за да създадете 4K или Full HD кадър.“

Той също така предлага да развиете по-скоро мисленето на фотографа на дивата природа, за да бъдете по-търпеливи с уличната сцена: „Когато си мислите, че нищо не се случва и сте на път да преминете на друго място, просто останете да записвате още 10 секунди – тогава винаги се случва нещо!“

Той казва, че подходът му към заснемането на видеа е „много сходен, но и много различен“ от този към снимките. „Знам, че това е пълен парадокс! Харесва ми документалното видео в стил „бягай и стреляй“, което прилича на уличната фотография, тъй като просто си там и наблюдаваш моменти. Но те са и различни дисциплини. При уличната фотография има фокус върху хората, които ще влязат в кадър, но при уличната кинематография хората са почти второстепенни. По-скоро става дума за светлината и сградите, за да се нарисува цялостна сцена.“

Този живописен подход се прилага и при постобработката: „Наистина ми харесва да виждам как се сглобява крайният продукт, да подчертавам цветовете и да виждам какви луди изображения могат да се получат. Голям фен съм на филми като „Блейд Рънър“, в които понякога наистина се използват нереалистични цветове.“

Когато монтира кадри за социалните мрежи, Andres казва: „Търся добра композиция с архитектура и обичам да я обграждам с хора, които влизат и излизат от кадър, или понякога ходя с тълпата, като фокусът е върху някоя сграда. Също така обичам да панорамирам с ходещи хора или велосипедисти, за да създам малко движение.“

Снимане за социалните мрежи

Улична снимка на Andres McNeill на тясна калдъръмена улица в сумрак с отразени в локвите светлини на крушките.

Често заснемането на точния кадър изисква голямо търпение. Andres може да остане половин час на едно и също място, без да получи изображението, което иска, като например, когато някой влезе в кадъра. Но след като сте открили интересно място, винаги можете да се върнете там друг ден. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 70-200mm f/4L USM при 1/250 s, f/4.5 и ISO 3200. © Andres McNeill

Фотоапарат Canon EOS R50 V с обектив Canon RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ, монтиран вертикално на ръкохватка-статив Canon HG-100TBR.

Фотоапаратът Canon EOS R50 V предназначен предимно за запис на видео, има цокъл за статив за вертикална ориентация, което улеснява снимането с вертикална ориентация за социалните платформи. Тук той се използва с универсалната ръкохватка-статив Canon HG-100TBR.

Споделянето на вашите улични снимки и видеа в социалните канали е чудесен начин да достигнете до нова и по-голяма аудитория. Andres казва, че социалните мрежи са били от решаващо значение, когато е започвал да работи: „Това беше всичко, защото не знаех нищо за уебсайтове и SEO“.

Той казва, че видеото се превръща в приоритет за социалните мрежи и сега снима специални клипове за своите канали. „Един пурист вероятно би казал, че всичко трябва да бъде заснето хоризонтално, но това не е идеално за социалните мрежи, освен ако не е YouTube. Затова понякога нарочно снимам улични сцени вертикално. Това обаче се отплаща, тъй като постигам много по-добра ангажираност на аудиторията в TikTok, когато снимам вертикално.“ Проектиран основно за видео, Canon EOS R50 V е снабден с цокъл за статив за вертикална ориентация, което помага да се използват максимално тези възможности.

Вертикалната композиция често подхожда на уличната архитектурна фотография, но Andres обича да снима хоризонтално. „В Instagram можете да правите неща като „three-stack“, където имате три различни хоризонтални сцени една върху друга в кадър 4 х 5. Понякога можете да използвате това и за да разкажете история визуално.“

Когато става въпрос за избора на снимки, които да публикувате в социалните мрежи, Andres препоръчва да не се опитвате да угодите на никой друг, освен на себе си: „Научих се вече да не снимам за други хора и просто се опитвам да снимам това, което ми е интересно.“

Въпреки че тенденциите в социалните мрежи непрекъснато се променят, Andres има един изпитан съвет за увеличаване на аудиторията от последователи на вашата улична фотография и за поддържането на тяхната ангажираност: бъдете интерактивни. „Не съм от онези създатели на съдържание, които само публикуват и игнорират съобщенията. Имам добра базова аудитория, която си взаимодейства с мен ежедневно, и въпреки че нямам огромна аудитория от последователи, все пак отделям време да отговарям на всичките си коментари и да разговарям с всеки, който иска да се включи. Очевидно е, че ако имате милион последователи, не можете да правите това, но смятам, че социалните мрежи трябва да са двупосочна улица.“

Усъвършенствайте фотографския си комплект за улична фотография

Две ръце, държащи Canon EOS R8 с монтиран обектив Canon RF 28mm F2.8 STM, който обикновено се използва в уличната фотография.

Улавянето на спонтанни моменти и причудливи сцени е една от големите наслади на уличната фотография, така че наличието на фотоапарат с режим за бърза серия от снимки е идеално. EOS R8 може да снима с до 40 fps със своя електронен затвор и също така поддържа режим за 30 fps серия от снимки в RAW формат с предварително заснемане, който ви позволява да започнете да заснемате RAW кадри с натискане на спусъка наполовина.

С помощта на ръкохватка-статив потребителят държи камерата Canon PowerShot V1 под нисък ъгъл с подвижен екран, завъртян нагоре, подходящ за улична фотография.

Много от фотоапаратите Canon EOS разполагат с подвижен екран, който улеснява композирането на изображението при снимане под необичайни ъгли. Canon PowerShot V1 също има тази функция в допълнение към широк набор от функции, насочени към запис на видео.

Компактният размер и отличните характеристики при слаба светлина на безогледалните фотоапарати от EOS R системата на Canon, от пълнокадровите фотоапарати EOS R8 и EOS R6 Mark II до APS-C фотоапаратите EOS R10 и EOS R50 ги правят чудесен избор за улична фотография. Ако искате нещо по-удобно за носене в джоба, помислете за компактна камера като Canon PowerShot V1, която съчетава високо качество на изображението с усъвършенствани функции за снимки и видео за създателите на съдържание.

Andres обикновено снима при високи скорости на затвора в режим за серия от снимки. „Искам да замразя действието и не искам да пропусна кадъра“, обяснява той.

Традиционно уличните фотографи използват 35 mm или 50 mm обективи, защото това е най-близо до начина, по който човешкото око вижда света и следователно се получава естествена перспектива. Canon RF 50mm F1.8 STM и RF 35mm F1.8 MACRO IS STM осигуряват красив и гладък „боке“ ефект, а широките им отвори на диафрагмата също помагат за създаването на кинематографичен ефект, като изолират обекта, същевременно запазвайки фона разфокусиран.

Ако обаче фонът ви е толкова важен, колкото и обектът, широкоъгълният обектив може да е по-добър вариант. Суперкомпактният Canon RF 28mm F2.8 STM има както гъвкаво фокусно разстояние, така и голям отвор на диафрагмата за експериментиране с разфокусиране на фона, което го прави идеален обектив за улична фотография. Универсалният Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM разполага с оптичен стабилизатор на образа за минимизиране на заклащането на фотоапарата и също така ви дава гъвкавостта да заснемате както широкоъгълни градски сцени, така и по-интимни улични портрети. „Понякога ми харесва да мога да увеличавам чрез вариото и да създавам различни изгледи“, казва Andres.

Снимането с телеобектив означава, че можете да поддържате известна дистанция между себе си и обекта, така че не е нужно да нарушавате личното му пространство. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM е изключително универсален обектив с 10x увеличение, който е идеален, ако искате един обектив с фокусно разстояние за всеки сценарий.

Пет най-добри съвета за творческа улична фотография

1. Използвайте творчески гледни точки

Заснето от уличния фотограф Andres McNeill от място под мост, като сграда и дървета се отразяват в голяма локва на пътя.

Andres е направил една иначе незабележима сцена интересна, като е използвал земята и пространството под моста като естествени рамки и е направил така, че сградата и дърветата да се отразяват в голямата локва на пътя. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/1000 s, f/3.5 и ISO 100. © Andres McNeill

Калдъръмена и криволичеща улица в Глазгоу, заснета от високо. Цветни висящи украси са разположени между сградите от двете страни. Заснето от уличния фотограф Andres McNeill.

Добавете разнообразие към градската фотография, като заснемате улична сцена от високо или отдолу. Заснето с Canon EOS R6 с монтажен адаптер Canon EF-EOS R и обектив Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM при 16mm, 1/160 s, f/5 и ISO 100. © Andres McNeill

За да създадете отличителни изображения, опитайте да снимате от необичаен ъгъл или нетрадиционна гледна точка. Едно от нещата, които Andres обича в Глазгоу, са различните гледни точки и слоеве, които може да внесе в кадър, защото градът е много хълмист. Надморската височина също е чудесна за заснемане на залези.

Друга полезна техника е да търсите отражения от прозорци или други лъскави повърхности. Освен с прозорци можете също да опитате да експериментирате с локви и реки, за да създадете интересни композиции.

Ако снимате улични изображения, помислете какво е уникалното във вашия собствен град и използвайте това, за да направите изображенията си интересни и индивидуални.

2. Използвайте ефекта на размазване

Улична фотография със силно вертикално размазване; пешеходците се виждат сред ивици от розови, зелени и жълти светлини.

Когато искате да създадете снимки с ефект на размазване, потърсете интересни обекти, които ще създадат интригуващи фигури, като цветните чадъри, окачени над улицата, тук. Движението на фотоапарата нагоре-надолу в комбинация с експонация от 1/15 s ще превърне обикновената улична сцена в интересно изображение с ефект на размазване. Заснето с Canon EOS RP (сега предшественик на EOS R8) с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 35 mm, 1/15 s, f/22 и ISO100.

Заклащането на фотоапарата обикновено е нежелателно, но чрез преднамерено движение на фотоапарата по време на експонацията можете да заснемете интересни абстрактни улични снимки и да придадете усещане за пространство.

Ключът е в това да се зададе скорост на затвора, която е достатъчно ниска, за да създаде размазване, но и достатъчно висока, за да запази възприятието за хора и форми. Опитайте да поставите фотоапарата си в режим „Приоритет на скорост“ (Tv) и да зададете скорост на затвора 1/15 сек. Задайте за светлочувствителност настройка ISO100 като начална точка, като я регулирате в зависимост от околната светлина, докато постигнете желаната експонация. След това, докато натискате спусъка, направете кратко и рязко движение с фотоапарата. Движението нагоре-надолу е подходящо за сцени, които включват хора, тъй като запазва формата на телата, но можете също така да опитате хоризонтално движение, рязко ротиране, бързо увеличение.

В режим „Приоритет на скорост“ (Tv) можете също просто да зададете автоматична настройка за ISO – налична в повечето фотоапарати – което ви позволява да се концентрирате единствено върху скоростта на затвора.

3. Експонирайте за ярките зони

Улична снимка, заснета в подлез, в който светлината прониква през стена, изрисувана с графити.

За създаване на абстрактни изображения понякога е уместно да снимате зони със силна или контрастна светлина и цветове – този контраст помага да виждаме света като поредица от форми. Заснето с Canon EOS 90D с обектив Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM при 39mm, 1/160 s, f/8 и ISO100.

LCD екран, на който някой намалява експонацията на фотоапарата, за да създаде по-тъмно изображение.

Използвайте компенсация на експонацията и намалете експонацията с една или две стъпки, за да уловите ярките зони в светли слънчеви дни. Имайте предвид, че за да постигнете това, трябва да използвате автоматични настройки на експонацията, като например „Приоритет на бленда“ или „Приоритет на скорост“.

Фотографите често избягват да снимат на пряка слънчева светлина през деня, защото това създава рязък контраст с дълбоки сенки. Но когато става въпрос за улична фотография, този контраст може да ви позволи да опростите оживените сцени, превръщайки ги в интересни абстрактни форми. Когато експонирате само ярките зони, тъмните зони във вашите изображения ще станат почти черни, образувайки силуети без детайлност.

Най-лесният начин да постигнете това е като използвате компенсация на експонацията. Просто намалете експонацията с една или две стъпки, за да потъмните сцената, така че сенките да станат дълбоки, а зоните от сцената, изложени на ярката слънчева светлина, да останат ярки.

4. Снимайте с двойна експонация

Улична снимка с двойна експонация на силует на града, насложен върху друг, обърнат с горната част надолу.

Когато сте в режим на многократна експонация, фотоапаратът предлага преглед на живо на комбинираното изображение, докато снимате, което улеснява композирането на втората експонация, така че да е в хармония с първата. Заснето с Canon EOS 90D с обектив Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM при 55mm, 1/160 s, f/7,1 и ISO100.

Обърнат с горната част надолу LCD дисплей на фотоапарат Canon, показващ двойна експонация на сгради, които сякаш висят в небето.

Ако обърнете фотоапарата с горната част надолу за втория кадър на двойната експонация, можете да създавате сюрреалистични градски пейзажи.

Добил популярност още от 19 век, методът на снимане с двойна експонация ви позволява да насложите две изображения едно върху друго, за да постигнете удивителни резултати. Canon EOS R8, EOS R7 и други нови фотоапарати са оборудвани със специален режим на снимане с многократна експонация, който ви позволява да създавате този ефект, докато снимате. Просто активирате режима, задавате желания от вас брой експонации и започвате да снимате. Има полезна функция, благодарение на която можете да прегледате как ще изглежда ефектът, докато заснемате втория кадър (или третия, или четвъртия – режимът позволява до девет експонации), така че да можете да постигнете най-интересната композиция.

Когато търсите обекти и сцени за снимане с две експонации, имайте предвид, че светлите зони ще останат същите или ще станат още по-светли, но никога по-тъмни. Така по-тъмните сгради и форми, заснети на светъл фон, като например небето, могат да се превърнат във въздействащи фигури.

5. Уловете детайли

Улична снимка на страната на небостъргач, заснета отдолу, с цветни стъкла, покриващи едната страна.

Когато обикаляте навън с фотоапарата си, търсете интересни контрасти, хармонични мотиви, геометрични форми, ярки цветни пространства или абстрактни архитектурни детайли. Снимането на детайли на сгради отблизо, като това изображение, заснето под ъгъл, е чудесен начин да превърнете сгради в абстрактни изображения.

Едно от големите удоволствия при уличната фотография е голямото разнообразие от интересни детайли, с които изобилства средата – от абстрактни архитектурни линии до пъстри знаци, текстури, надписи и отражения. Често най-добрите абстрактни снимки са с проста композиция. Като се фокусирате върху един или два детайла и изключите всичко останало, можете да заснемате красиви снимки, които загатват за заобикалящата атмосфера. Подобни изображения са много подходящи за стенна декорация, така че защо да не отпечатате любимите си снимки?

Уличната фотография е най-достъпният вид фотография. Не се нуждаете от сложна и скъпа подготовка и оборудване, за да започнете. Не е нужно да пътувате в чужбина, да се изкачвате по планините или да седите със седмици в скривалище, докато се появи рядко създание. Всичко, което трябва да направите, е да вземете чантата си, да излезете на улицата близо до мястото, където живеете, и да снимате. И това е умение, което се подобрява с практиката. „Докато не тренирате очите си, не осъзнавате, че невероятни моменти се случват през цялото време“, казва Andres. „Необходимо е само търпение.“

Очарователните обекти са точно на прага ви. Така че излезте, бъдете готови и натиснете спусъка.



Написано от Rachel Segal Hamilton, James Paterson и Marcus Hawkins

Свързани продукти

  • PowerShot V1

    Компактна камера, ориентирана към запис на видео, с 4K запис, прецизен автоматичен фокус и кристалночист звук – идеална за създателите на съдържание в движение.
  • EOS R10

    Направете следващите си стъпки във фотографията и видеото с безогледален фотоапарат Canon от системата EOS R, базиран на заснемащ сензор с размер APS-C.
  • EOS R8

    Преминете към пълнокадрова фотография и видео и реализирайте творческите си амбиции.
  • EOS R50 V

    Бъдете креативни с тази камера със сменяем обектив, разработена специално за заснемане на видеоклипове, пълна с усъвършенствани функции, с които да подобрите съдържанието си.
  • RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Малък и лек f/2.8 28-70mm вариообектив с голям отвор на диафрагмата за пълнокадрови фотоапарати със стабилизация на образа и защита от атмосферни влияния. Чудесен за пътувания, портрети и творчество всеки ден.
  • RF 50mm F1.8 STM

    Компактен, тих и лек 50 mm RF обектив с фиксирано фокусно разстояние и широк отвор на диафрагмата f/1.8 – перфектен избор, за да овладеете творческата си визия.

Свързани статии

Предизвикателство с обектив за улична фотография

Защо Canon RF 28mm F2.8 STM е важен за комплекта на уличните фотографи.

Съвети за архитектурна фотография

Влезте в архитектурната фотография с техники и съвети от професионалисти.

Съвети за улична портретна фотография

Полезни съвети за заснемане на интересни портретни снимки на улицата от професионалния фотограф Джулиан Лов.

Най-добрите обективи за надграждане на обектива от комплект

Искате да надградите обектива от комплекта, който е доставен с вашия фотоапарат? Ето какво да търсите и пет чудесни вариообектива за повече творчески варианти.