silhouette of woman in-front of city scape

Основи на фотографията

Съвети и най-добри обективи за фотография с ефект „боке“

Фотографите, снимащи с огледално-рефлексни фотоапарати, обичат зоните, които не са на фокус, в своите снимки – това е един от начините да разграничат снимките си от тези, заснети с фотоапарати от базовия клас или смартфони, с които разфокусирани зони се постигат трудно. „Боке“ е терминът, използван за описание на качеството и характеристиките на разфокусираните зони, като ефектът е най-забележим при разфокусираните ярки елементи в изображението.

Нивото на ефекта „боке“ се увеличава, когато изображението е с по-малка дълбочина на рязкост или когато съществува по-дълбока зона от сцената, която е извън фокус. Така че нивото на ефекта „боке“ във вашите изображения може да се контролира чрез дълбочината на зоните от сцената, които са извън фокус. По-долу са посочени няколко начина за добавяне на разфокусиране в изображенията чрез намаляване на дълбочината на рязкост, което добавя „боке“ към вашите изображения.

1. Използвайте „бърз“ обектив – така се наричат обективите с голям максимален отвор на диафрагмата. Ние ви препоръчваме EF 85mm f/1.8 USM или EF 50mm f/1.8 STM

2. Снимайте с голям отвор на диафрагмата – използвайки режима „Приоритет на бленда“ (Av) или „Ръчен“ (M) на вашия фотоапарат, изберете голям отвор на диафрагмата (малко f/число), за да намалите дълбочината на рязкост и да осигурите стръмно понижаване на новото на фокусиране зад и пред обекта.

3. Увеличаването на разстоянието между вашия обект и фона, допълнително ще разфокусира фона.

ornate lamp in-front of bokeh effect

4. Приближете се – намаляването на разстоянието между вас и обекта ще увеличи дълбочината на фона, който не е на фокус.

5. Използвайте по-голямо фокусно разстояние, за да увеличите дълбочината на зоната от сцената, която е извън фокус. Ако снимате с вариообектив, увеличете до максималното фокусно разстояние. Обективи с фокусно разстояние 200 mm или повече ще създадат още по-красиви разфокусирани зони.

Свързани статии
How to use natural light

ФОТОГРАФСКО ОСВЕТЛЕНИЕ

Как да използвате естествената светлина

Ако знаете как да използвате светлината като предимство, ще постигнете огромен напредък в снимките си. И не се налага да инвестирате в ново оборудване, за да видите резултатите.

The difference a portrait lens makes

ПОРТРЕТИ

Разликата с обектив за портретни снимки

Има модели специализирани обективи, проектирани за специфични жанрове, като например портретна фотография, които значително могат да променят снимките ви.

Take better portraits

ПОРТРЕТИ

Портрети при предизвикателни светлинни условия

Нощните портрети могат да бъдат трудни. Прочетете как да подобрите портретните си умения.

6. Изберете обекти с видими ярки елементи в зоните, които не са на фокус. Под „ярки елементи“ се има предвид източниците на светлина в изображението – например празнични лампички или слънчева светлина през листата на дървета ще създадат красиви сфери и форми от разфокусирана светлина или „боке“.

7. Не забравяйте предния план – зона, която не е на фокус, може да се постигне и в предния план на изображението ви. Опитайте да поставите обекта по-назад в изображението и включете някои детайли на преден план, разположени близо до обектива на фотоапарата.

8. Можете също да изрежете картонени форми и да ги поставите пред обектива, за да получите интересни ефекти – гледайте видеото тук:

Подобряването на качеството вместо на количеството на ефекта „боке“ зависи от на обектива, който използвате. Особено забележима в разфокусираните ярки елементи в снимката, формата на разфокусираните снопове светлина се създава от диафрагмата или отвора, образуван от елементите на диафрагмата на обектива. Като цяло обективите с повече елементи на диафрагмата предлагат по-кръгъл отвор на диафрагмата и по приятен ефект „боке“.

 silhouette of woman in-front of city scape with zoom

Обратно към всички съвети и техники