A plate of pea fritters garnished with peas and rocket leaves.

КУЛИНАРНА ФОТОГРАФИЯ

Вижте най-добрите обективи от базов клас на Canon за кулинарна фотография

Кулинарната фотография е отплащащ се начин да практикувате фотография в близък план с вашия фотоапарат Canon – и не само защото можете да изядете обекта си в края на фотосесията. Отделете време, за да аранжирате съставките на изображението си, да контролирате осветлението и да регулирате прецизно настройките си и ще откриете, че можете да създадете снимки на храни, които си струва да вкусите.

Има обаче някои елементи от оборудването, които могат да ви помогнат да извлечете най-доброто качество от вашия фотоапарат. Стативът може да бъде полезен, когато снимате храна при слаба светлина или когато снимате екстремни близки планове, въпреки че гамата от обективи на Canon с технологията за стабилизиране на образа (IS) също наистина ще помогне в тези ситуации. Добавянето на светкавица Speedlite или друга форма на изкуствено осветление към вашия фотографски комплект също може да ви предостави по-креативни възможности.

Надграждането на вашия обектив може да има най-голямо влияние върху кулинарната ви фотография. Много обективи ви позволяват да фокусирате достатъчно близо, за да увеличавате малки детайли, но само истински макро обектив ви дава увеличение от поне 1x. Това означава, че обектът се улавя от сензора в мащаб 1:1 или реален размер, когато обективът е настроен на своето минимално разстояние за фокусиране.

Оборудвани с макро обектив на Canon – или някой от многото стандартни обективи, които имат отделна макро позиция на пръстена на вариото, за да позволят фокусиране в близък план – ще можете да разкриете скритите текстури, сложните шарки и фините структури на храната, които иначе могат да останат незабелязани.

Тук ще разгледаме най-добрите варианти за всички видове EOS фотоапарати.

Обективите на Canon със стабилизатор на образа улесняват компенсирането на заклащането на фотоапарата, докато снимате в близък план без статив.

Най-добрите EF-S обективи на Canon за кулинарна фотография

Най-добър за: APS-C DSLR

Работи също и с: EOS M фотоапарати (с M адаптер) и фотоапарати с EOS R система (с R адаптер)

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM
Обективът Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM разполага с вградена светкавица LED Macro Lite. Можете да включите двете секции, за да заснемете ясни детайли, или само едната секция на пръстеновидната светкавица за подобрени тъмни зони и текстури.

Най-широкоъгълният макро обектив в гамата EF-S обективи е проектиран да съответства на пропорциите на APS-C сензорите и дава изглед, еквивалентен на 56 mm f/2.8 обектив на пълнокадров фотоапарат.

Той предоставя същия коефициент на увеличение 1:1 (реален размер) като обектива Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, но трябва да сте много по-близо, за да постигнете това с по-късия обектив. За да компенсирате евентуалните сенки, които могат да възникнат при снимане от по-близко разстояние, светкавицата LED Macro Lite, вградена в края на обектива, ви позволява да осветявате обекта и ви дава творчески контрол върху това как храната да е осветена. Можете да активирате двете пръстеновидни секции на светкавицата едновременно или да използвате двете секции независимо една от друга, за да добавите сянка и да създадете дълбочина.

Тъй като е малък и лек, за да се използва лесно без статив, обективът Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM е идеалното допълнение към компактните DSLR фотоапарати, като например Canon EOS 250D и Canon EOS 850D. Наред с това разполага с хибридна система за стабилизиране на образа (IS), която компенсира заклащането на фотоапарата, характерно за снимането в близък план.

Вградената светкавица LED Macro Lite позволява осветяване на най-малките детайли.

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Първият EF-S макро обектив на Canon, способен да улавя изображения в реален размер, е чудесен първи избор за кулинарните фотографи. Той е малък, лек, снима резки изображения и разполага с голям максимален отвор на диафрагмата, който улеснява позиционирането на обекта между красиво разфокусиран фон и преден план.

Със зрителен ъгъл, еквивалентен на 96 mm f/2.8 обектив на пълнокадров фотоапарат, ефективно получавате по-голям обсег с обектива Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, така че можете да правите снимки, запълващи кадъра, от по-далеч. Това не само означава, че е по-малко вероятно да хвърлите сянка върху обекта, но също така ви улеснява да изолирате най-вкусно изглеждащите хапки в чинията.

Обективът разполага с бърза система за автоматично фокусиране, но е възможно и ръчно да въртите пръстена за фокусиране за фина настройка на фокуса.

Най-добрият EF-M обектив на Canon за кулинарна фотография

Най-добър за: EOS M фотоапарати

Можете да се справите с парченца плодове, сложни десерти и лъскави сосове с този компактен макро обектив за фотоапаратите от серията EOS M на Canon.

Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM

Освен че предоставя коефициент на увеличение 1:1, този компактен макро обектив за също толкова компактните безогледални фотоапарати EOS M може да надхвърли границите на реалния размер. Включвайки неговия Super Macro режим, можете да постигнете 1,2x увеличение, което ви позволява да изследвате текстурата на кора или фината структура на плодове със съблазнителни детайли.

Режимът Super Macro ви позволява да се приближите на 13 mm от обекта, но конусовидният корпус помага да се сведе до минимум сянката, хвърляна от обектива. Освен това разполага със същата LED Macro Lite технология като на обектива Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, която ви дава творчески контрол върху осветлението, когато работите изключително близо.

Освен че разполага с UD (ултраниска дисперсия) и асферични елементи на обектива, за да гарантира високо качество на изображението, обективът Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM може да се похвали с хибриден IS. С фокусно разстояние, еквивалентно на приблиз. 45 mm при обектив на пълнокадров фотоапарат, той е чудесен преносим обектив за използване в хранителни пазари и заведения за хранене на открито, особено когато е в комбинация с фотоапарат, предлагащ отличен автофокус при ниска осветеност, като например Canon EOS M6 Mark II.

Най-добрите EF обективи от базов клас на Canon за кулинарна фотография

Най-добър за: пълнокадров DSLR

Работи също с: APS-C DSLR, EOS M фотоапарати (с M адаптер) и фотоапарати с EOS R система (с R адаптер)

Широкият отвор на диафрагмата на обектива Canon EF 50mm f/1.8 STM ви позволява да фокусирате прецизно обекта.

Canon EF 50mm f/1.8 STM

За разлика от другите обективи за кулинарна фотография, препоръчани тук, Canon EF 50mm f/1.8 STM не разполага с макро функция. Но ви позволява да фокусирате до 35 cm от обекта и осигурява „стандартен“ зрителен ъгъл при снимане с пълнокадров фотоапарат, който придава естествен вид на снимките.

Широкият максимален отвор на диафрагмата от f/1.8 на обектива пропуска много светлина, което го прави чудесен избор, когато снимате в слабо осветени кафенета и ресторанти. Също така ви позволява да фокусирате избирателно малка зона от храната, докато фонът се разфокусира меко.

Със своя автофокус със стъпков мотор (STM) обективът фокусира обекта бързо и безшумно, така че е чудесен избор, ако искате да записвате видео заедно със снимките. Ако предпочитате да фокусирате ръчно снимките си в близък план, можете да го направите прецизно с помощта на функцията за изглед с увеличаване на DSLR фотоапаратите на Canon, като Canon EOS 850D и Canon EOS 4000D.

Почти безшумната технология със STM означава, че обективът Canon EF 50mm f/1.8 STM може да фокусира изключително бързо.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

На този макро телеобектив със средно фокусно разстояние може да му липсва хибридният стабилизатор на образа на професионалния Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, но той все още може да осигури резки изображения.

Обективът Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM осигурява 1x увеличение при най-близкото си разстояние за фокусиране, но относително голямото фокусно разстояние от 100 mm означава, че не е необходимо да се приближавате толкова, колкото го правите с по-къс обектив. Това може да улесни разполагането на светкавици, рефлектори и други аксесоари, които може да са ви необходими, за да вдъхнете живот на храната, която снимате.

Автофокусът е бърз и прецизен благодарение на ултразвуковия мотор (USM) и можете да подобрите скоростта на автоматичното фокусиране допълнително, като използвате превключвателя за ограничаване диапазона на фокуса върху корпуса.

Оптично съвършен, обективът Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM е способен да улови богата гама от цветове и фини детайли. Диафрагмата с осем елемента осигурява красиви разфокусирани зони на изображението, докато покритията Super Spectra на обектива намаляват отраженията във вътрешността на обектива за постигане на резултати с висок контраст.

Обективът с бърз автофокус дава възможност за заснемане на ясни изображения.

Най-добрият RF обектив от базов клас на Canon за кулинарна фотография

Най-добър за: фотоапарати с EOS R система

За широкоъгълни снимки или близък план – Canon RF 35mm F1.8 IS STM е чудесен универсален обектив за кулинарна фотография.

Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Многофункционален макро обектив, проектиран за пълнокадрови безогледални фотоапарати от системата Canon EOS R, Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM е способен да заснеме широкоъгълен кадър на подредена маса и близък план в половин реален размер – както и всичко между тях.

Той е достатъчно малък и лек за използване без статив, при което технологията Dual Sensing IS (за 5 стъпки по-ниска скорост на затвора) ви помага да извлечете максимума от впечатляващата разделителна способност на обектива.

Подобно на други обективи в гамата RF обективи на Canon, Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM разполага с персонализируем пръстен за управление в предната част на корпуса, който можете да програмирате за регулиране на важна настройка на фотоапарата, като отвор на диафрагмата, ISO или компенсация на експонацията. Това ви позволява лесно и прецизно да регулирате настройката с бързо завъртане на пръстена.

Опитайте да използвате този обектив с Canon EOS RP, където можете да се възползвате от функцията „Клин на фокуса“ на фотоапарата, за да внесете ново ниво на рязкост във вашата кулинарна фотография.

Написано от Marcus Hawkins

Свързани статии
A table display with cakes, meringue, iced donuts and pastries.

КУЛИНАРНА ФОТОГРАФИЯ

Овладейте изкуството на кулинарната фотография

Кулинарният фотограф и блогър Lina Lomelino разкрива най-добрите си съвети за това как да извлечете максимума от вашата кулинарна фотография.

A father and son flick through the pages of a recipe book together.

СЪВЕТИ ЗА ПЕЧАТ

Отпечатайте своя книга с рецепти

Natasha Alipour-Faridani относно това как да снимате и отпечатате своя собствена книга с рецепти.

A woman standing in front of shuttered windows touches a paper star hanging from the ceiling.

ФОТОГРАФИЯ НА ЗАКРИТО

Три идеи за творчески фотосесии у дома

Опознайте фотоапарата си и се научете да заснемате портрети с киностил, макро изображения и ускорено видео.

Обратно към всички съвети и техники