Като играете с времето и движението във вашите видеозаписи, можете да разкриете свят, който обикновено е скрит на пръв поглед – да забавите бързите действия или да ускорите продължителните събития, като изгрев на слънцето или облаци, носещи се по небето. Тук видеографът Matthew Vandeputte споделя своите техники за заснемане в целия спектър на времето – от забавен каданс до интервална фотография и хипер-интервална фотография.
Ключът към всички тези техники е кадровата честота. Тя определя честотата на запис и възпроизвеждане на видео в кадри в секунда (fps). Най-често срещаните стандартни честоти за запис и възпроизвеждане са 25 fps или 30 fps. Кинофилмите обикновено са с 24 кадъра в секунда, така че 25 кадъра в секунда изглеждат по-„кинематографични“, докато 30 кадъра в секунда изглеждат по-ясни и често се предпочитат за заснемане на динамични спортове и новини например.
Наистина няма значение коя честота сте избрали, но обикновено честотите на запис и възпроизвеждане на кадрите трябва да съвпадат една с друга. За да създавате видео със забавен каданс, трябва да записвате с по-висока кадрова честота – ако например записвате с 50 кадъра в секунда и възпроизвеждате с 25 кадъра в секунда, тогава всяко движение ще се извършва с половин скорост.
За да ускорите времето, трябва да записвате с по-ниска кадрова честота. Като заснемете 25 отделни изображения, разпределени в рамките дълъг период от време, и след това ги възпроизведете с 25 кадъра в секунда, можете да вместите минути, часове и дори дни само в една секунда видео. Така чрез интервална фотография и хипер-интервална фотография се създават ускорени видеозаписи. Хипер-интервалната фотография е вид интервална фотография, при която фотоапаратът се движи. По принцип интервалните снимки се заснемат с използване на статив или слайдер, така че фотоапаратът остава почти на същото място, но при хипер-интервалната фотография фотоапаратът се мести за всяка снимка.