ПЕЙЗАЖНА ФОТОГРАФИЯ

Два обектива, два изгледа на пейзажна фотография

Професионалната фотографка Verity Milligan експериментира с алтернативни снимки на пейзажи, използвайки само два широкоъгълни обектива: един вариообектив и един обектив с фиксирано фокусно разстояние.
Жена фотограф стои на камъни в плитка вода и снима езеро, заобиколено от планини.

Отличената с награди фотографка Verity Milligan е запалена по снимането на пейзажи. Тя често става преди изгрев слънце и се отправя към страхотната природа. „Аз съм голям фен на сутрините и по-специално на мъгливите сутрини“, казва тя. „Те са толкова изпълнени с атмосфера. Обичам да излизам преди зазоряване и да снимам по време на „синия час“, когато слънцето все още не се е показало.“

Verity има завидна гама от фотоапарати Canon и обективи от серия L в комплекта си, но за да демонстрира какво е възможно само с чифт компактни и леки обективи, тя прие предизвикателството да заснеме пейзажи от различни перспективи само с един вариообектив и един обектив с фиксирано фокусно разстояние – Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM – в красивия регион Lake District в Къмбрия, Англия.

„Качеството и производителността на тези по-достъпни обективи се подобриха значително, откакто започнах да се занимавам с фотография“, казва Verity. „Лещите са много добри и двата обектива са наистина интуитивни. Обаче това, което ми хареса най-много, е колко са малки и лесни за използване. Мога просто да опаковам един фотоапарат и тези два обектива и да се отправя към пейзажите.“

Два обектива, две гледни точки

Canon EOS R5 с обектив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, който се намира върху дънер до обектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Verity се отправи към предизвикателството си със своя Canon EOS R5 и само два RF обектива: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Жена фотограф, държаща фотоапарат Canon, коленичи, за да направи снимка. Зад нея има езеро, заобиколено от планини.

„Фотографският комплект беше толкова компактен и лек, че можех да отида по-далеч, да отида до по-предизвикателен терен и да продължа да вървя още, без да чувствам тежест“, казва Verity.

„Голямо предизвикателство в пейзажната фотография е да виждаш нещата различно, така че да можеш да създаваш изображения, които се открояват от тези на всички останали“, обяснява Verity. „Ето защо използването на обективи с различен обхватен диапазон може да бъде толкова полезно.“

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM е идеален за фотографи ентусиасти, които искат да добавят универсално ултраширокоъгълно увеличение към своя фотоапарат от системата EOS R. Перфектен за заснемане на необятни гледки, той разполага с 5,5-стъпков оптичен стабилизатор на образа за изображения без трептене, дори когато снимате пейзажи без статив или при слаба светлина. На разположение е стабилизация на образа с до 7 стъпки със съвместим корпус от системата EOS R, като EOS R5. Този обектив също е страхотен при снимане отблизо с режим на ръчно фокусиране, който предлага изключителни нива на детайлност и впечатляваща острота до 12,8 cm (0,52 пъти увеличение).

С тегло от само 270 g, малкият и лек Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM съчетава широкоъгълен обхват с бърза диафрагма за креативност при снимане, дори при слаба светлина. Оптичният стабилизатор на образа с 5 стъпки позволява по-дълги скорости на затвора за снимане без статив, като може да се повиши до 6,5 стъпки със съвместим корпус от системата EOS R. Освен това е страхотен за близки планове с минимално фокусно разстояние от 14 cm (0,5x увеличение или половин реален размер), така че можете да покажете даден обект в неговата среда.

Обширни пейзажи с Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Облачни образувания, отразени на повърхността на неподвижно езеро, заобиколено от планини.

„Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM е идеален за традиционни, класически пейзажи“, обяснява Verity, като тази снимка на Buttermere. „Създаден е за онези наистина широки кадри със страхотна перспектива, които съчетават елементи на преден, среден и заден план.“ Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM при 17 mm, 2,5 s, f/11 и ISO100. © Verity Milligan

Близък план на лютичета на брега на езеро. Цветята са силно фокусирани, докато езерото и планините на заден план са замъглени.

Лютичета на брега на Buttermere. „Когато тепърва започвате, е лесно да си помислите, че пейзажната фотография е свързана с обширния изглед, но по-важно е да постигнете баланс между предния и задния план“, обяснява Verity. Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM при 20 mm, 1/80 s, f/5 и ISO500. © Verity Milligan

Verity е използвала Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, за да заснеме зашеметяващи снимки на идиличното езеро Buttermere и широките склонове на Northern Fells. „Този обектив е най-ефективен за наистина обширни пейзажи“, обяснява тя. „По-широкото зрително поле е просто ненадминато за улавяне на големи гледки и огромно, драматично небе.“

Връзката между отдалечения пейзаж и акцента на преден план е ключова, когато става въпрос за композиране на пейзажни снимки. „Искам да водя окото на зрителя през кадъра, без изображението да е твърде претрупано“, казва тя. „Важно е да се намери баланс между предния план и задния план. Това придава дълбочина на изображенията.“

Verity беше наистина впечатлена от гъвкавостта, която RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM предлага за снимане на пейзажи, както и възможността за творчество. „Той има огромен диапазон фокусни разстояния, подходящи за пейзажни кадри. Диапазонът на увеличение покрива всичко, от което се нуждая, и е невероятен при труден терен, когато физически не мога да достигна мястото, от което искам да снимам с обектив с фиксирано фокусно разстояние.

„Той може също така да комбинира свръхширок зрителен ъгъл с фокусиране в близък план. Успях да се приближа много близо и да заснема няколко лютичета в средата на кадъра, като околният пейзаж се размиваше на заден план за фон.”

Улавяне на детайли с Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

Ръце, държащи Canon EOS R5 с обектив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM пред цвят на растението пушица.

„Наистина харесвам фокусното разстояние на обектива Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM и зрителното поле, което дава за пейзажна фотография“, казва Verity. „Нещо повече, той е невероятно гъвкав за обектив с фиксирано фокусно разстояние.“

Близък план на цветове на растението пушица. Цветовете в средата са на фокус, докато тези на преден и заден план са замъглени.

„Макро функцията означава, че мога да се приближа наистина много за детайлни снимки, а широкият отвор на диафрагмата f/1.8 осигурява малка дълбочина на полето, така че мога да замъгля фона с красив ефект „боке“, казва Verity. Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM при 1/2000 s, f/2,5 и ISO100. © Verity Milligan

Докато снимала пушицата, в кадър внезапно влетяло водно конче и макро възможностите на Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM позволили на Verity да се приближи наистина близо за някои детайлни кадри, снимайки при около f/3, за да изолира водното конче чрез замъгляване на фона, като същевременно запазила красивите цветове на пейзажа.

„Страхотно е да имаш тази възможност в комплекта си“, казва Verity. „Това ти помага да не забравяш, че пейзажната фотография не е само за снимане на обширни гледки.“

Verity хареса фиксираното фокусно разстояние на обектива и каза, че го намира за наистина полезно за избягване на разсейването и за концентриране върху композицията. „Фиксираното фокусно разстояние ви учи да бъдете по-добър фотограф“, добавя тя. „За мен това е един по-творчески обектив. И когато всичко работи в унисон, се получават брилянтни пейзажни изображения.”

Близък план на водно конче, стоящо върху стръкче трева.

Увеличението от 0,5 пъти на Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM позволи на Verity да заснеме близки планове с красиво замъглен фон, като това водно конче. Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM при 1/250 s, f/3.5 и ISO100. © Verity Milligan

Извличане на максимума от творческите възможности

Езеро, заобиколено от планини, чиито върхове са осветени от златния блясък на слънцето.

„Златният час, точно след изгрев и точно преди залез, е магическо време за пейзажна фотография“, казва Verity. „Качеството на светлината е просто великолепно, със сцени, къпещи се в златист блясък.“ Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM при 21 mm, 1/30 s, f/13 и ISO250. © Verity Milligan

Езеро с дърво на преден план и планини на заден план, отразени върху водната повърхност.

За да реализира пълния потенциал на системата EOS R и да гарантира качеството на завършените си снимки, Verity обработи своите изображения в софтуера за обработка на RAW изображения и редактиране на снимки Digital Photo Professional (DPP) на Canon. Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM при 1/2 s, f/11 и ISO100. © Verity Milligan

В един идеален свят, когато се отправяте да снимате пейзажи, бихте носили обективи, които са подходящи за редица случаи, но Verity установи, че за разлика от всички останали Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM до голяма степен покриват всичко, което ѝ е необходимо за снимане. „И двата обектива имат много какво да предложат на всеки, който знае как да борави с фотоапарата си и иска нещо повече от това, което обективът от комплекта може да предостави“, казва тя. Това включва потребители на APS-C фотоапарати от гамата на системата EOS R на Canon, които ще се възползват от по-широкия ъгъл на вариообектива и от по-широката диафрагма на обектива с фиксирано фокусно разстояние.

„Със своите обширни зрителни ъгли Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM дава на фотографите възможността да виждат пейзажа по различни начини и наистина да развиват своята креативност“, добавя Verity. „Макро възможностите на Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, съчетани с широкия отвор на диафрагмата f/1.8, предоставят вълнуващи нови творчески възможности.“

Verity беше особено впечатлена от AF възможностите и на двата обектива, както и от начина, по който стабилизаторът на образа (IS) в обективите работи заедно с вградения в тялото стабилизатор на образа (IBIS) в EOS R5. „Системата за стабилизация на образа (IS) работи невероятно добре“, казва тя. „Не мисля, че имам и едно размазано изображение от двата дни на снимане, дори когато използвах доста тесни отвори на диафрагмата и бавни скорости на затвора при слаба светлина. Понякога снимах без статив почти в тъмнина и въпреки това всеки път се получаваха резки изображения. Наистина харесвам свободата на движение, когато снимам, и възможността да правя фини промени, за да видя как това променя перспективата на кадъра. Използването на статив може наистина да бъде ограничаващо в това отношение, както и да бъде още едно нещо за носене.“

Изображенията на Verity от предизвикателството показват творческите опции, които тези два компактни и леки обектива могат да предоставят. „Бях поразена от качеството и гъвкавостта на тези обективи и от това колко близо могат да фокусират“, казва тя. „Те разкриват нови възможности за напълно различни и необичайни перспективи в пейзажната фотография. Можете буквално да погледнете по-отблизо и да видите много повече.“



Написано от Matthew Richards

Свързани продукти

  • Вариообектив с ултраширок ъгъл

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактен и лек вариообектив RF 15-30mm, който е идеален за пътуване, включително за градски пейзажи, природни пейзажи, архитектура и заснемане на влогове в движение.
  • Широкоъгълен обектив с фиксирано фокусно разстояние

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактен и лек 24 mm обектив с фиксирано фокусно разстояние, който е идеален за пейзажна фотография, снимане на влогове и на интериорно съдържание, както и за страхотни макро изображения.
  • Безогледални фотоапарати

    EOS R6

    Каквото и да снимате, както и да го снимате, EOS R6 ви позволява да бъдете креативни по начини, които никога не сте предполагали, че са възможни.

Свързани статии