Мъж стои в офис, гледайки смартфона си

Почти половината от ИТМ (ИТ мениджъри) прекарват значително време във внедряване на автоматизация. Защо не могат да преодолеят изоставането в автоматизацията?

Автоматизацията не е ново явление. Водени от необходимостта от повишена производителност, хората са разработили технологии за изпълнение на задачи без помощ. В продължение на векове – от парни станове до линията за сглобяване на автомобили, автоматизацията помага работниците да се освободят от еднообразни и повтарящи се задачи, за да се направят работните места по-ефективни 1.

Но по отношение на работата в офиса автоматизацията приема различни форми. Работниците, заети с умствен труд, добавят стойност чрез създаване и споделяне на информация, като създават и споделят информация, така че възможността да го правят по-ефективно е голям стимул за конкурентоспособността.

Наскоро проведохме проучване относно това как се променят процесите на работното място – включително как организациите управляват документи и информация – и научихме, че организациите вече започват да прилагат автоматизация по различни начини. Това от своя страна е отключило предимства, които надхвърлят ефективността, като например подобряване на удовлетвореността на клиентите и гарантиране на сигурността и регулаторното съответствие.

Видяхме обаче, че много бизнеси изпитват трудности да напреднат от по-основни форми на автоматизация към усъвършенствани видове. Затова тогава попитахме: защо?

Автоматизация е във възход

Въпреки, че автоматизацията вече беше бързо развиваща се индустрия преди пандемията, през последните няколко години се наблюдава увеличение на използването ѝ, като глобалният пазар на автоматизация на бизнес процесите нараства от 5,1 млрд. щ.д. през 2016 г. до 12,7 млрд. щ.д. през 2021 г.2. Пандемията ускори този процес, защото накара много бизнеси да дигитализират големи области на своята дейност3. В действителност според McKinsey въвеждането на технологии се случи около 25 пъти по-бързо, отколкото преди пандемията 4.

Резултатът? Бизнесите постигнаха значителен напредък в автоматизирането на пренебрегвани преди това бизнес функции, като например обслужване на клиенти, ЧР и обработка на фактури, които включват повтарящи се процеси и са подходящи за автоматизация, въпреки че много организации не са могли да приоритизират това преди.

McKinsey също така установи, че с тези постижения, нагласите са се променили от използването на автоматизация за намаляване на разходите към получаване на конкурентно предимство5 . Тъй като автоматизацията става по-усъвършенствана и се прилага към по-сложни бизнес процеси, тя осигурява по-стратегически предимства.

ИТ мениджърите проучват предимствата на автоматизацията

Предимствата от автоматизацията

Нашето проучване включваше въпроси към ИТМ за техния опит с автоматизация. От отговорите им ние идентифицирахме три ключови области, в които системно виждат предимства:

1. Производителност и растеж

Производителността е едно от най-често срещаните предимства, свързани с автоматизацията, и нашите проучвания потвърждават това. 37% от ИТМ заявиха, че тя позволява на екипите да работят по-ефективно, което я прави най-голямото предимство.

2. Киберсигурност и намаляване на рисковете за бизнеса

32% от ИТМ са установили, че инвестициите им в автоматизация улесняват управлението на регулаторното съответствие и защитата на важна информация.

3. Клиентска удовлетвореност

34% от ИТМ, с които разговаряхме, споделиха, че автоматизацията им е помогнала да подобрят клиентската удовлетвореност – едно от трите най-големи предимства.

ИТМ очевидно са доволни от автоматизацията, която са въвели. Но има ли области, в които те биха могли да продължат да работят, за да създават повече предимства от автоматизацията в своите организации?

Първи стъпки в един автоматизиран свят

Защитата на данните е постоянна грижа за ИТМ, а с увеличаването на виртуалните и хибридните начини на работа е по-трудно за организациите да следят поведението на служителите. 36% от ИТМ казаха, че или знаят, или вярват, че служителите не следват процесите на регулаторно съответствие – така че не е изненадващо, че те вече инвестират в технология за управление на цифрови документи, за да получат по-добра видимост и контрол върху това как информацията преминава през тяхната организация.

Например 53% от ИТМ имат въведени автоматични права за достъп, което гарантира, че неодобрени служители нямат достъп до чувствителни документи. 51% автоматично прилагат сроковете за съхранение, за да гарантират, че чувствителните документи се изтриват в съответствие с ОРЗД.

Като цяло около половината от ИТМ казват, че са внедрили някоя от потенциалните възможности за управление на цифрови документи, за които попитахме.

ИТ мениджърите проучват предимствата на усъвършенстваната автоматизация

Усъвършенствана автоматизация

Когато разгледахме по-сложни внедрявания, обхващащи цели работни процеси, разбрахме, че ИТМ прилагат този етап на автоматизация в значително по-малка степен. Важно е да се отбележи, че това са най-въздействащите видове автоматизация, които могат да трансформират удовлетвореността на служителите и клиентите.

Например само 29% от ИТМ са автоматизирали своите комуникации с клиенти – и само 30% са в състояние да предоставят автоматични актуализации на състоянието за клиенти.

И така, какво се случва неправилно – и как ИТМ да преодолеят пропуските, за да са сигурни, че няма да изостанат?

Въвеждането на автоматизация на работните процеси е просто по-сложно. Но по време на нашите проучвания стана ясно, че реализирането на такава широкообхватна автоматизация може да бъде обезсърчително по друга конкретна причина – проблеми със съвместимостта между нова и съществуваща технология. Ето защо, когато ИТМ избират нова технология, те посочиха съвместимостта със съществуващата ИТ инфраструктура на тяхната организация като свое първо съображение.

Като се има предвид, че организациите работят с все по-сложни технологични екосистеми, не е изненада, че актуализациите и иновациите не са лесни. Нашите проучвания установиха, че 27% от ИТМ са имали забавяния по време на последното си голямо технологично внедряване, а 23% са инсталирали технологията, но са открили, че функционалността не е подходяща за целта. Това, което е трябвало да направи бизнеса по-ефективен в управлението на информацията, може да има обратен ефект, ако се използва неправилно.

Управление на информацията по цифрово зрял начин

В много случаи изборът на правилния партньор по време на внедряването на нова технология определя разликата между успех или провал. Нашето проучване показа, че сътрудничеството с грешния партньор може да изостри проблемите със съвместимостта. Ето защо избиране на партньор с опит в интегрирането и организирането на решения може да помогне на ИТМ да сведат до минимум всякакви затруднения и несигурност.

Видяхме, че увеличаването на цифровата им зрялост предлага на бизнесите градивните елементи да станат по-гъвкави. Автоматизацията е основна част от това пътуване, като подобрява удовлетвореността както на служителите, така и на клиентите и осигурява на ИТМ по-голям от всякога контрол и видимост на информацията в техните организации.

Но за да се извлече максимална полза от автоматизацията, бизнесите трябва да бъдат подготвени да изградят план за растеж, който заобикаля пречките, свързани със съвместимостта. И чрез намирането на правилния партньор това продължаващо навлизане в автоматизираното бъдеще става далеч по-малко плашещо.

Изтеглете нашия доклад сега, за да откриете предизвикателствата, пред които са изправени ИТМ днес, къде се намира цифровата зрялост на вашия бизнес спрямо останалите и областите, в които можете да инвестирате, за да изградите практическа стратегия за автоматизация.

Вижте по-подробно

Път през несигурността

Как могат ИТ мениджърите да се справят с възникващите предизвикателства, свързани със сигурността на информацията и регулаторното съответствие?

Успешното внедряване на нова технология с минимални прекъсвания е голямо предизвикателство.

Прочетете за нашите топ четири съвета за безпроблемно внедряване на технологии за управление на информацията

Свързани продукти и решения

Управлявани услуги за печат

Нашите управлявани услуги за печат ви помагат да подобрите ефективността, сигурността и удовлетвореността на клиентите чрез набор от разширени възможности.

Решения за съвместна работа

Подобряване на съвместната работа на служителите във вашата организация

Решения за управление на информацията

Направете протичането на бизнес процесите ви безпроблемно и сигурно във вашата организация, като подобрите производителността, удовлетвореността на клиентите и гарантирате сигурността на информацията и регулаторното съответствие на вашите организации с решенията на Canon за управление на информацията.