ФОТОГРАФИЯ НА ДИНАМИЧНИ СЦЕНИ

Подобрете снимките си на динамични сцени със светкавици Speedlite

Светлината от светкавица Canon Speedlite може да ви разкрие цял един свят от иновативни техники за заснемане на динамични сцени. Научете как да извлечете максимума от тази удобна добавка към фотографския ви комплект.
Canon Camera
Снимането със светкавица може да изглежда сложно, но сама по себе си светкавицата е много проста част от фотографския комплект. Нейната цел е да освети зони от изображението в точния момент. Понякога това може да е необходимо в тъмни условия, но в други случаи можете да използвате светкавицата в комбинация с околната светлина, за да постигнете впечатляващ резултат. Една светкавица Speedlite ви предлага всякакви видове творчески възможности, особено за заснемане на динамични и спортни сцени. Можете да изберете да замразите действието, да снимате с ефект на размазване от движението или да заснемете и двете в един кадър.

Независимо дали сте начинаещи в снимането със светкавица, или търсите нови начини за разширяване на техниките си за творческо осветляване, ето няколко съвета относно това как да използвате светкавица Speedlite за зашеметяваща спортна фотография.

1. Замразете действието със синхронизиране с висока скорост на затвора

Мъж, стоящ на върха на скейт рампа, фотографира скейтбордист.

За да снимате в режим на синхронизация с висока скорост на затвора (HSS), натиснете бутона за синхронизиране на вашата светкавица Speedlite, за да се покаже символът H, след което увеличете скоростта на затвора, за да „замразите“ бързодвижещи се обекти.

Мъж в тъмни дрехи и шапка, който изпълнява каскада със скейтборд, превит назад под голям ъгъл в горната част на рампата.

HSS светкавицата ви позволява да зададете експонацията си за драматичен фон и все пак да получите добра експонация на обекта си на преден план. Заснето с Canon EOS RP с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 24 mm, 1/1600 s, f/5 и ISO1000 и със светкавица Canon Speedlite 600EX II-RT.

Много фотоапарати са ограничени до максимална скорост на затвора 1/200 s за снимане със светкавица, която може да бъде твърде ниска за замразяване на динамични обекти. Въпреки това, ако вашият фотоапарат и светкавица са съвместими, като Canon EOS RP и Canon Speedlite 600EX II-RT, използвани тук, можете да снимате в режим на синхронизиране с висока скорост на затвора (HSS). Той предлага много по-високи скорости на затвора.

За снимане на хора, които просто ходят, скоростта на затвора от 1/250 s е достатъчно висока, докато 1/1000 s е по-подходяща, ако обектът ви се движи малко по-бързо, като например някой бегач или скейтбордист, за да уловите движението без размазване. Компромисът на режима HSS е, че светкавицата трябва да възпроизведе неуловимо бърза последователност от импулси едновременно с движението на двете прегради на затвора на фотоапарата, което означава, че максималната мощност на светкавицата намалява, когато увеличавате скоростта на затвора. Въпреки това, когато искате да осветите обекта си, докато снимате динамични сцени, режимът HSS може да бъде безценен.

2. Добавете дълбочина с отдалечена светкавица

Скейтбордист, изпълняващ трик, осветен от светкавица Speedlite на статив, пред стена с графити.

Използвайте светкавица, за да осветите обекта си от произволен ъгъл отстрани или отзад, като това може да добави дълбочина към изображенията ви и да изглежда по-интересно от обикновеното предно осветяване, което получавате със светкавица, монтирана към фотоапарата.

Скейтбордист, изпълняващ трик пред стена, изрисувана с графити.

Предавателят за Speedlite светкавици ST-E3-RT (Ver.2) на Canon има почти идентично разположение на бутоните като на 600EX II-RT и може да се използва като отдалечена HSS светкавица. Заснето с Canon EOS RP с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 46 mm, 1/200 s, f/8 и ISO320 и със светкавица Canon Speedlite 600EX II-RT.

За да снимате с отдалечена светкавица, можете да използвате предавател за безжични светкавици, като например Предавател за Speedlite светкавици ST-E3-RT на Canon и Предавател за Speedlite светкавици ST-E3-RT (Ver.2) на Canon. След като монтирате светкавицата Speedlite на стойка или статив, изберете режим E-TTL за светкавицата, при който светкавицата автоматично задава мощността си според експонацията, или я поставете в ръчен режим, след което направете тестови снимки, за да определите правилната мощност на светкавицата за обекта.

3. Намалете експонацията на околната светлина, за да накарате обекта си да се открои

Мъж снима жена, която изпълнява скейтборд трик, като нейният борд е обърнат с горната част надолу на снимката, докато тя скача.

Недоекспонираната околна светлина създава тъмна и мрачна атмосфера, което означава, че обектът ви ще изглежда ярък, когато бъде осветен от светкавицата Speedlite.

Жена на скейтборд, уловена във въздуха, а дъската ѝ се преобръща под краката.

С помощта на отдалечена светкавица отляво на обекта и слънцето, осветяващо отзад, отдясно на обекта, можете да създадете драматично кръстосано осветяване. Заснето с Canon EOS RP с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 48 mm, 1/180 s, f/13 и ISO100 и със светкавица Canon Speedlite 600EX II-RT.

Когато комбинирате светкавица с дневна светлина, можете да експериментирате със съотношението между двата светлинни източника. Например можете умишлено да намалите експонацията на осветения от дневната светлина фон и да използвате светкавицата, за да експонирате и изолирате обекта. За да постигнете това, първо оставете светкавицата изключена и използвайте ръчни настройки на фотоапарата, за да намалите експонацията на околната светлина и да създадете тъмна и мрачна атмосфера. След това включете светкавицата и я поставете в ръчен режим.

Направете няколко пробни снимки, за да определите правилната мощност на светкавицата за вашата сцена. За да надделеете над ярката дневна светлина като тази, ви е нужна висока мощност, така че започнете с пълната мощност (1/1) на светкавицата, след което я намалете, ако е прекалено силна. Освен чрез промяна на мощността на светкавицата можем да коригираме силата на светлината и чрез преместване на светкавицата по-близо или по-далеч от обекта ни. Използвана по този начин, светкавицата Speedlite позволява да създадем атмосферен „джоб“ от светлина около обекта.

4. Настройте светкавицата си за синхронизация с втора преграда, за да добавите следи от движението

Speedlite се настройва за експонация от една секунда.

„Синхронизация с втора преграда“ е режим при който светкавицата осветява в края на експонацията или при втората преграда на затвора. Тук светкавицата се настройва да се задейства в края на експонацията от една секунда.

Когато използвате светкавица с продължителна експонация, можете да създадете динамично съчетание от размазване на обекта и рязкост. Движението в кадъра създава размазването, а краткият импулс на светкавицата замразява обекта за части от секундата в рамките на експонацията. Можете да изберете дали да активирате светкавицата в началото, или края на експонацията. Обикновено е най-добре да настроите светкавицата в режим на синхронизация с втора преграда, така че да се задейства в края на експонацията. По този начин обектът оставя следа от движението си. За да използвате режима за синхронизация с втора преграда, натиснете бутона за синхронизиране на светкавицата Canon Speedlite, докато се покаже иконата с три стрелки.

5. Използвайте светкавица при панорамиране, за да заснемете обекта рязък и ясен

Изображение на жена на скейтборд на фокус на фона на разфокусирана тухлена стена с графити.

За да използвате панорамиране със следи от движението, проследете движението на обекта в кадъра, като синхронизирате скоростта на движение на фотоапарата с тази на обекта. Заснето с Canon EOS RP с обектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM при 26 mm, 1/30 s, f/16 и ISO100, със светкавица Canon Speedlite 600EX II-RT.

Проследяването на обекта чрез панорамиране с фотоапарата може да доведе до чудесна комбинация от размазване от движението и рязкост. Постигнете правилен синхрон и обектът ще бъде рязък, а всичко останало ще бъде размазано. Панорамирането може да се направи без светкавица, но добавянето на такава прави обекта по-рязък и по-ясен. Поставете светкавицата в режим на синхронизация с втора преграда, след това използвайте режима за приоритет на скорост и задайте скорост на затвора около 1/30 s (или по-висока за бързодвижещи се обекти, като например автомобили). Когато сте готови, панорамирайте действието чрез фотоапарата. Може да са ви нужни няколко опита, за да заснемете обекта рязък, но си струва усилията за усещането за скорост и движение, които можете да създадете.

6. Използвайте светкавицата си в импулсен режим, за да създадете комбинирано изображение

Светкавицата Speedlite е поставена в режим MULTI.

В режим MULTI можем да зададем броя на импулсите и тяхната честота (Hz). Разделете броя на импулсите на честотата, за да получите идеалната скорост на затвора.

Снимка с продължителна експонация с използване на импулсна светкавица на скейтбордист, който прави каскада.

Използването на режима MULTI разкрива свят от творчески идеи за заснемане на динамични сцени, като създава абстрактни комбинирани изображения като това.

Режимът MULTI е творческа настройка на светкавицата Speedlite, който възпроизвежда бърза поредица от импулси. Когато го използвате в комбинация с продължителна експонация, можете да заснемете обекта в няколко позиции в кадъра. Предизвикателството тук е, че – подобно на двойната експонация – по-светлите зони ще се насложат една върху друга. Така че най-добре е да заснемете обекта си на тъмен фон или през нощта и да уловите движението му от едната страна към другата страна на кадъра.

След като сте усвоили тези техники, бихте могли да намерите повече вдъхновение от професионалния спортен фотограф и посланик на Canon Lorenz Holder, докато той ни представя най-добрите си съвети1 за заснемане на динамични сцени със светкавица, или можете да последвате професионалния фотограф на динамични сцени Dave Mackison, който снима със Speedlite EL-12.

Написано от James Paterson
  1. Достъпно само на английски език.
  2. * Достъпно само на избрани езици.

Свързани продукти

Свързани статии

  • Светлинни следи, които се носят след автобус на оживена улица в Мадрид, Испания.

    ФОТОГРАФИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО

    Улавяне на движението във фотографията

    Разберете как да заснемете движение и да добавите усещане за движение в изображенията си.

  • Състезател на кросов мотор, наклонен ниско над земята, сниман с ефект на панорамиране. © Richard Walch

    ОСНОВИ НА ФОТОГРАФИЯТА

    Панорамна фотография за начинаещи

    Открийте как да използвате панорамирането за по-добри снимки на динамични сцени с тези топ съвети.

  • ФОТОГРАФИЯ НА ОТКРИТО

    5 най-добри съвета за заснемане на забавления на открито

    Открийте как да заснемате по-креативни снимки на динамични сцени при приключения на открито със съветите от професионалния фотограф Tom Bing.

  • Поемете контрол над скоростта на затвора

    СКОРОСТ НА ЗАТВОРА

    Поемете контрол над скоростта на затвора

    Тези 5 основни съвета ще ви помогнат да овладеете скоростта на затвора, за да заснемате движещи се обекти и да подобрите своята фотография на динамични сцени.