От хартия към напредък: как по-интелигентното управление на информацията от човешките ресурси отключва стратегическото въздействие

От хартия към напредък: как по-интелигентното управление на информацията от човешките ресурси отключва стратегическото въздействие

Ролята на служителите в ЧР отдела се промени много само през последните пет години. Благодарение на драматичните социални, икономически и технологични промени видяхме как почти всичко на работното място се променя. И лидерите по човешки ресурси са точно в основата на това. Те помогнаха за навлизането на ерата на хибридната и дистанционна работа, станаха експерти в управлението на лични данни и поведоха инициативата за важна промяна към по-етични, справедливи и представителни практики на работното място.

Но с целия този напредък, защо методите на работа на ЧР отдела не са успели да се развият? Накратко, защо толкова много служители от отдел човешки ресурси все още фотокопират договори и въвеждат ръчно данни в електронни таблици сякаш е 2005 г.?

Въпреки че широко разпространените промени в политиките за наемане и начините на работа в много фирми поставят ЧР в светлината на прожекторите и ускоряват промените от тактическа функция в стратегически приоритет, много отдели по човешки ресурси остават възпрепятствани от ръчни процеси, бавни работни процедури и фрагментирани системи.

Въпреки напредъка в технологиите на работното място 48% от ЧР специалистите оценяват собственото си управление на информацията като посредствено или лошо1. Много от тях все още разчитат на процеси, базирани на хартиени документи, последователности от имейли и електронни таблици, за да проследяват досиетата на служителите, регулаторното съответствие и прегледите на ефективността им. Тази неефективност отнема ценно време, увеличава риска и ограничава способността на ЧР отдела да предоставя стратегическа стойност.

За да могат ЧР екипите да добавят най-голяма стойност в съвременния бизнес, е необходимо да се премине от употребяване на време за реактивно изпълнение на задачите към проактивно предвиждане на бизнес нуждите. За да се случи това, екипите по човешки ресурси се нуждаят от инструменти, за да извършват административните задачи по-ефективно и с по-малко надзор, което ще им позволи да инициират промени в организациите си.

Търсите практичен план за действие за създаване на безпроблемен цифровизиран ЧР отдел?

Получете вашето копие на „Ръководството за цифровизация на ръководителя на ЧР“ тук.
GettyImages-2187806547

Скритите разходи от лошото управление на информацията в ЧР отделите

Когато процесите в ЧР отдела не работят, това се отразява върху цялата организация.

Например наемането на неподходящите хора може да остави трайно въздействие. Въздействието може да бъде сериозно, като един на всеки четирима служители се чувства разочарован през първите три месеца2. Лошите системи също така създават потенциални рискове за регулаторното съответствие, като 31% от организациите признават, че сигурността на техните данни за човешки ресурси е недостатъчна3. Тези неефективности увеличават текучеството на персонала, създават рискове за управлението и пречат на отдела по човешки ресурси да преследва стратегическите приоритети.

Липса на добра продуктивност

ЧР екипите прекарват средно по пет или повече часа седмично в административни задачи4 – а за по-големите организации този брой се увеличава драстично. При липсата на ефективни цифрови системи ЧР специалистите прекарват повече време в търсене на одобрения, ръчно проследяване на регулаторното съответствие и съставяне на отчети, вместо да се фокусират върху стратегията за наемане на подходящи служители.

Екипите по човешки ресурси отделят средно пет или повече часа седмично за административни задачи.“

Рискове за сигурността и регулаторното съответствие

Отделите по човешки ресурси обработват поверителна информация за служителите, но много от тях все още разчитат на несвързани електронни таблици, хартиени досиета или остарели системи. Само нарушенията по ОРЗД надхвърлиха 2,1 милиарда евро в целия ЕС през 2023 г.5. Без сигурно, автоматизирано проследяване на регулаторното съответствие в човешките ресурси организациите са изправени пред повишен правен риск.

Ограничена информация за служителите

ЧР екипите разполагат с ценни данни за работната сила, но често не разполагат с инструменти за анализ и действие въз основа на тях. Тъй като ЧР лидерите се стремят да заемат по-стратегическа позиция в сравнение с ръководните екипи, достъпът до аналитична информация в реално време за тенденциите при служителите, недостигът на умения и рисковете от текучеството ще бъде от решаващо значение за преминаването от реактивно към проактивно вземане на решения6.

Създаване на условия за цифрово управление на информацията за човешките ресурси

Водещите организации се насочват към автоматизирани, цифрово ориентирани процеси в ЧР екипите, които съкращават времето за администриране, подобряват сигурността и отключват базирани на данни анализи. По този начин те виждат предимства, далеч надхвърлящи традиционното управление на човешките ресурси.

Повишаване на продуктивността на ЧР отдела

ЧР екипите, използващи автоматизация, драстично намаляват административното си натоварване. Canon Italy например внедри вътрешно цифрова система за управление на ЧР казусите, като същевременно намали административното време с 15% и подобри проследяването на регулаторното съответствие.7. Функционалности, като портали за самообслужване на ЧР, позволяват на служителите да имат достъп до правилници, да заявяват отпуски и да актуализират досиетата си без ръчна намеса от страна на отдела за човешки ресурси, намалявайки заявките с до 50%8.

Подобряване на регулаторното съответствие и сигурността

Автоматизираното проследяване на документи, мониторингът на регулаторното съответствие и сигурният достъп до информация на ЧР отделите, базиран на роли, значително намаляват рисковете, свързани с регулаторното съответствие и сигурността. Тук е постигнат добър напредък, като над 53% от ИТ ръководителите вече внедряват автоматизирани мерки за сигурност на ЧР досиетата, за да предотвратят неупълномощен достъп9.

Осигуряване на аналитични данни за служителите

ЧР екипите използват различни методи за проследяване на критични данни за работната сила, като например текучество и тенденции в ангажираността. Много от тези методи включват служители в ЧР, които ръчно преглеждат информация от различни източници и изготвят отчети за състоянието. Екраните с информация в реално време осигуряват незабавен достъп до тези данни, като същевременно предоставят прогностични анализи, които помагат на ЧР лидерите да предвиждат нуждите от наемане, да идентифицират рисковете от текучеството и да планират бъдещи дефицити в уменията.10.

Подобряване на удовлетвореността на служителите

Преди всичко човешките ресурси са свързани с хората, а не с процесите. Подходът, ориентиран към цифровите технологии, подобрява наемането, проследяването на производителността и достъпността на ЧР обслужването, предлагайки на служителите безпроблемните цифрови начини на работа, които очакват. Проучване на Canon показва, че компаниите, които модернизират своите системи за ЧР, отчитат 25% увеличение на удовлетвореността на служителите11.

Компаниите, които модернизират своите системи за ЧР отдела, отчитат 25% увеличение на удовлетвореността на служителите.“

Първи стъпки в цифровизацията на ЧР отдела

За много ЧР екипи цифровизирането на управлението на информацията може да се окаже непосилно. Добрата новина е, че трансформацията не е задължително да бъде трудоемка и да се случи бързо. Структурираният, поетапен подход гарантира бързи успехи, като същевременно полага основите за дългосрочна цифровизация.

Практически план за развитие за по-интелигентен ЧР отдел

  1. Оценка на текущите неефективности – идентифицирайте пречките в работните процеси на ЧР отдела и проследяването на регулаторното съответствие.
  2. Изберете интегрирана ЧР информационна система (HRIS) – уверете се, че тя включва функции, свързани с автоматизация, анализи и защитен контрол на достъпа.
  3. Цифровизирайте и централизирайте досиетата на служителите – преминете от хартиено към цифрово съхранение за по-бърз достъп и по-добра сигурност.
  4. Автоматизирайте ключови работни процеси в областта на човешките ресурси – започнете с области, като наемане на служители, проследяване на регулаторното съответствие и управление на производителността, за да видите бързи успехи.
  5. Подобряване на регулаторното съответствие и сигурността – внедряване на автоматизирани политики за съхранение на документи, одитни регистри и контрол на достъпа, базиран на роли.
  6. Подкрепете внедряването с обучение и управление на промените – уверете се, че екипите по човешки ресурси и служителите се чувстват спокойни да използват новите системи.
Всяка стъпка приближава ЧР отдела до по-ефективна, сигурна и стратегическа функция, където информацията е достъпна, регулаторното съответствие е опростено и ЧР екипите могат да се съсредоточат върху работа с висока стойност.

Бъдещето на ЧР е цифровизацията – готови ли сте?

Ръководителите по човешки ресурси имат уникалната възможност да предефинират ролята си в бизнеса. Вече не се възприемат като администратори, а се превръщат в стратегически фактори, специалисти по наемане на служители и ключови лица, вземащи решения. Но за да направят това, те се нуждаят от съвременни, цифрови инструменти, които им позволяват да се съсредоточат върху хората, а не върху документите.

Преходът към интелигентното управление на информацията не е просто игра за ефективност – това е фундаментална промяна в начина, по който функционира отделът за човешки ресурси. Тези, които се модернизират, ще повишат удовлетвореността на служителите, ще засилят регулаторното съответствие и ще получат необходимите знания за постигане на успех в бизнеса.

Въпросът вече не е дали функцията на ЧР трябва да се цифровизира, а колко бързо може да се развие вашата организация.

  1. Състояние на управлението на информацията в ЧР отдела
  2. Пълен списък със статистики за човешки ресурси
  3. Състоянието на управлението на информацията в ЧР отдела
  4. Състоянието на управлението на информацията в ЧР отдела
  5. Canon – Справяне с нововъзникващите предизвикателства, свързани с информационната сигурност и регулаторното съответствие
  6. Въздействието на информационните системи за човешки ресурси върху организационната ефективност
  7. Canon Europe – Цифрови човешки ресурси
  8. HRIS 101: Всичко, което трябва да знаете през 2025 г.
  9. Canon Europe – Преодоляване на несигурността: как ИТ мениджърите могат да се справят с възникващите предизвикателства в областта на информационната сигурност и регулаторното съответствие?
  10. Въздействието на информационните системи за човешки ресурси върху организационната ефективност
  11. Canon Europe – Справяне с нововъзникващите предизвикателства, свързани с информационната сигурност и регулаторното съответствие

Готов ли е вашият ЧР екип за бъдещето?

Предлагаме ви тествани в практиката насоки от „Ръководството за цифровизация на ръководителя на ЧР“ – нашето изчерпателно ръководство за това как да направите вашата цифровизация на ЧР успешна.

Свързани решения

Therefore™

Therefore™ е софтуер за управление на документи, който позволява управление на съдържание от корпоративен клас и ефективни работни процеси за документи.

IRIS Powerscan

IRISPowerscan™
Решение за високоскоростно сканиране на документи, повишаващо вашата ефективност от сканирането до интеграцията на бизнес данни.

Scan2X™

Scan2x™ е интелигентно решение за сканиране на документи, което прави сканирането лесно за всички.

Вижте по-подробно

Ръководството за цифровизация на ръководителя на ЧР

Как да използвате управлението на информацията, за да подобрите ефективността, регулаторното съответствие и работата на служителите в „Човешките ресурси“.

Нашите топ четири съвета за безпроблемно внедряване на технологии за управление на информацията

Научете как да извлечете максимална полза от новата си инвестиция в технологии за управление на информацията.

Бъдещето на бизнес автоматизацията: използване на интелигентна обработка на документи

Infosource обяснява защо интелигентната обработка на документи може да помогне на бизнеса да автоматизира работните си процеси, да защити данните си и да спести пари.

Бизнес случаят от практиката за управление на договори на Canon

Представете убедителни аргументи за цифрово управление на договорите пред ключовите заинтересовани страни, използвайки това ръководство.

За повече информация и въпроси, моля, свържете се с нас