Ролята на служителите в ЧР отдела се промени много само през последните пет години. Благодарение на драматичните социални, икономически и технологични промени видяхме как почти всичко на работното място се променя. И лидерите по човешки ресурси са точно в основата на това. Те помогнаха за навлизането на ерата на хибридната и дистанционна работа, станаха експерти в управлението на лични данни и поведоха инициативата за важна промяна към по-етични, справедливи и представителни практики на работното място.
Но с целия този напредък, защо методите на работа на ЧР отдела не са успели да се развият? Накратко, защо толкова много служители от отдел човешки ресурси все още фотокопират договори и въвеждат ръчно данни в електронни таблици сякаш е 2005 г.?
Въпреки че широко разпространените промени в политиките за наемане и начините на работа в много фирми поставят ЧР в светлината на прожекторите и ускоряват промените от тактическа функция в стратегически приоритет, много отдели по човешки ресурси остават възпрепятствани от ръчни процеси, бавни работни процедури и фрагментирани системи.
Въпреки напредъка в технологиите на работното място 48% от ЧР специалистите оценяват собственото си управление на информацията като посредствено или лошо1. Много от тях все още разчитат на процеси, базирани на хартиени документи, последователности от имейли и електронни таблици, за да проследяват досиетата на служителите, регулаторното съответствие и прегледите на ефективността им. Тази неефективност отнема ценно време, увеличава риска и ограничава способността на ЧР отдела да предоставя стратегическа стойност.
За да могат ЧР екипите да добавят най-голяма стойност в съвременния бизнес, е необходимо да се премине от употребяване на време за реактивно изпълнение на задачите към проактивно предвиждане на бизнес нуждите. За да се случи това, екипите по човешки ресурси се нуждаят от инструменти, за да извършват административните задачи по-ефективно и с по-малко надзор, което ще им позволи да инициират промени в организациите си.