Често задавани въпроси за ???ОПСО???
-
В. Кой отговаря на условията за кандидатстване?
О. За да влезете, трябва:
• да сте на 18 или повече години към 7 март 2024 г.
• да пребивавате в EMEA
• да сте започнали или завършили образователен курс или стаж в агенция или списание в рамките на академичната 2023 – 2024 г.; или да бъдете номиниран/одобрен от професионалист от фотографската индустрия.
За повече подробности, моля, направете справка с общите условия. -
В. Мога ли да кандидатствам, ако не живея и/или не уча в Европа, Близкия изток или Африка (EMEA)?
О. Не, не е възможно да кандидатствате, ако не живеете и не учите в EMEA. Ако кандидатствате в категорията стаж или одобрение, също трябва да пребивавате в EMEA. Моля, направете справка с Общите условия за пълния списък на допустимите страни.
-
В. Мога ли да кандидатствам, ако съм кандидатствал(а) или съм участвал(а) преди?
О. Да, можете да кандидатствате отново, ако сте кандидатствали и/или участвали преди това. Въпреки това успешните кандидати, които са достигнали до втория модул на програмата по време на изданията през 2022 г. или 2023 г. и са присъствали на 4-дневния семинар в Херона и Перпинян, няма да имат право да участват.
-
В. Възможно ли е кандидатстване като екип или група фотографи?
О. Не, представянето трябва да бъде индивидуално.
-
В. Мога ли да кандидатствам, ако не говоря английски?
О. Официалният език на програмата е английски. Преводачески услуги няма да бъдат предоставени и затова е необходима адекватна квалификация, за да се възползвате от програмата.
-
В. Какви документи ще трябва да предоставя, за да потвърдя, че отговарям на условията?
О. Ако бъдете избрани, ще бъдете помолени да изпратите следните документи:
• изображение на вашия паспорт и/или лична карта, за да потвърдите възрастта си
• изображение на студентска карта за самоличност и/или потвърждение от училище/университет/агенция/списание и т.н., удостоверяващо, че сте записани за учебната 2023 – 2024 г. -
В. Какви материали трябва да осигуря, ако участвам в одобрената категория?
О. В допълнение към вашето портфолио ще ви трябва и писмо от професионалист в бранша, който одобрява вашата кандидатура, с подробно описание на неговото име, професия и декларация за одобрение/препоръка.
-
В. Кога ще разбера дали съм избран?
О. Успешните кандидати ще бъдат уведомени по имейл до 29 март 2024 г.
-
В. С кого мога да се свържа, ако имам въпроси?
О. Моля, свържете се с нас на students@canon-europe.com
-
В. Как се избират участниците?
О. Участниците се избират от група от представители на Canon и външни професионалисти в индустрията от водещи медийни агенции, включително AFP, EPA, Getty Images и Reuters.
Кандидатурите ще бъдат оценявани по разказвателни умения, автентичност, сюжетна линия, биография и цялостно качество на портфолиото и предложението за проект. -
В. Има ли преживяване, което е онлайн/виртуално?
О. Да, по време на първия модул от програмата, „Менторство за изготвяне на портфолио“, успешните кандидати ще си партнират с професионален ментор и ще участват в три онлайн сесии, за да работят върху своето портфолио и предложението за нов проект.
-
В. Ако не мога да пътувам, мога ли да участвам виртуално?
О. Не, с изключение на онлайн менторските сесии като част от първия модул „Менторство за изготвяне на портфолио“, следващите дейности ще изискват физическо присъствие, за да извлечете максимума от преживяването.
-
В. Ако бъда избран за семинара в Херона и Перпинян, мога ли да удължа престоя си или да променя плановете си за пътуване? Ще плати ли Canon съответните разходи?
О. Да, възможно е да удължите престоя си. Въпреки това, всички разходи, възникнали във връзка с трансфери, настаняване, издръжка за допълнителните дни на престоя, няма да бъдат покрити от Canon и ще трябва да бъдат управлявани и организирани от вас.
-
В. Възможно ли е подаването на две отделни заявления?
О. Не, може да се подаде само по едно заявление на лице.
-
В. Мога ли да включа видео в моето портфолио?
О. Не, в момента приемаме само цифрови снимки.
-
В. Колко изображения мога да включа в портфолиото си?
О. Вашето портфолио може да съдържа максимум два проекта, състоящи се от до 20 изображения всеки. Файловете с изображения трябва да бъдат JPEG, макс. 1500 DPI, 2000 px.
-
В. Трябва ли да включвам описания на изображенията?
О. Да. Всички изображения ще трябва да бъдат надлежно описани.
-
В. Мога ли да изпратя допълнителни формати или файлове като част от моето портфолио?
О. Да. Освен портфолиото си трябва да включите лична биография и описание на вашия(ите) проект(и) и да предоставите описание на изображенията си.
Могат да бъдат подадени и допълнителни подкрепящи материали, като:
• мотивационно писмо за участие в програматаВсички файлове с изображения трябва да бъдат във формат JPEG, макс. 1500 DPI, 2000 px. Писмените материали трябва да бъдат предоставени в PDF формат на английски език.
• препоръчително писмо от училище/университет/агенция/списание или професионалист в индустрията
-
В. Мога ли да редактирам/правя допълнителни промени в моята кандидатура, след като бъде изпратена?
О. Да. След като изпратите портфолиото си, ще получите имейл с подробности за това къде можете да влезете, за да прегледате вашата кандидатура и да направите корекции преди крайния срок за участие на 7 март 2024 г.
-
В. Има ли някакви жанрови ограничения?
О. Тази програма е насочена основно към подкрепа на тези, които желаят да преследват кариера в сферата на визуалното разказване на истории. Инициативата е тясно свързана с дългогодишното ни партньорство с фестивала за фотожурналистика Visa pour l'Image и затова повечето от нашите участници са амбициозни документални фотографи/фоторепортери.
-
В. Какво ще се случи с изпратените от мен изображения?
О. Изображенията ще бъдат използвани като част от процеса на подбор за изданието за 2024 г. на Canon Student Development Programme.
-
В. Има ли нещо важно, което трябва да направя, преди да изпратя работата си?
О. Трябва да сте единственият автор на вашите изображения и собственик на всички права върху вашите снимки.