Заснемане на невероятни паркур изпълнения със Samo Vidic

Портрет на Samo Vidic

© Samo Vidic

Samo Vidic е професионален спортен фотограф от почти 20 години. Като посланик на Canon той редовно снима големи спортни събития за списания и вестници и освен това снима портрети на най-големите спортни звезди, както и рекламни кампании на големи марки. Той снима спортните събития на Red Bull от 2005 г.

Samo наскоро засне паркур групата Storror в Истанбул, Турция, улавяйки впечатляващи изображения на атлетите, докато скачат, прескачат и бягат върху терен на различни нива. Попитахме го какъв съвет може да предложи на фотографи, готови на предизвикателството да снимат фрийрън и други вълнуващи градски спортове.

Набележете най-добрите изгледи

"Подготовката за снимката е много важна особено при бързи и непредсказуеми спортове като паркур", смята Samo. "Звучи очевидно, но преди да тръгнете трябва да се уверите, че сте взели важното оборудване, като например правилните обективи, заредени батерии и резервни карти с памет".

В деня на снимките Samo казва, че е важно да се планира това което ще правите. "Преди да извадя моя Canon EOS-1D X Mark II от калъфа, говоря с атлетите и правя подробен оглед на мястото, за да знам къде точно са гледните точки за заснемане на идеалния кадър", казва той.

Избирането на правилните обективи също е много важно. "Използването на най-универсалните и здрави обективи е от огромно значение, защото има опасност фотографското ви оборудване да понесе известни удари в процеса на снимане", обяснява Samo.

Снимайте бързо и търсете детайли

"За заснемане на динамични градски спортове препоръчвам използване на широкоъгълни обективи, като например EF 16-35 mm f/2.8L III USM на Canon, за сигурно и гъвкаво снимане. За снимане от разстояние EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM на Canon е страхотен избор, защото е идеален за фокусиране върху детайлите и отделяне на атлета от фона".

Практикуващите паркур спортисти се движат непрекъснато, което затруднява заснемането на този спорт. За най-добри резултати Samo препоръчва да поемете контрола върху настройките на експонацията.

"За да заснемете цялото действие предлагам да снимате с възможно най-високата скорост на затвора", казва той. "Минимумът е 1/1000 s или по-висока, като настроите автофокуса на "Следящ AF" и използвате възможно най-високата честота на серия от снимки".

Ако сте новак в спортната фотография, Samo казва, че добър избор би бил най-новият безогледален фотоапарат Canon EOS M50. "Той е лек, може да снима с честота 10 кадъра в секунда, да записва видео с 4K разделителна способност и лесно да прехвърля изображения към облака или смартфон", казва той.

4 бягащи мъже нагоре по кран върху контейнери

© Samo Vidic

Упражнявайте техниката си

Ако искате да станете добри в снимането на паркур или на друг градски спорт, съветът на Samo е един: трябва да се упражнявате възможно най-много. "Правете снимки при всички настройки на светлината и от различни ъгли и гледни точки", препоръчва той.

"Посетете вашия местен спортен клуб, защото това ще ви позволи да извършите фина настройка на своите фотографски умения и да разберете настройките и възможностите на своя фотоапарат. Успехът не идва за един ден, така че практиката е много важна. Излезте от зоната си на комфорт, опитайте нови неща и направете нещо различно".

За да научите повече за работата на посланика на Canon Samo Vidic, посетете неговия уебсайт и неговия проект за атлети с увреждания, представен тук.

Двама мъже, които скачат върху покрива на влак

© Samo Vidic



Заслуга за интервюто: написано от David Clark