Richard Walch - EOS-1D X Mark II

EOS-1D X Mark II Lifestyle Richard Walch Video

Запознайте се с майсторите в улавяне на действието

Ричард Валч

Вижте видео

Дайте воля на твореца у себе си с EOS-1D X Mark II

EOS-1D X Mark II подобрява много от характеристиките на своя иновативен предшественик и добавя нови технологии. Но как води това до по-добро снимане? Ричард Валч – един от първите професионални фотографи, използвали фотоапарата в реални ситуации – разказва за своите впечатления.

Richard Walch

В момента няма много фотографи, които знаят толкова много за EOS-1D X Mark II, колкото Ричард Валч. Роденият в Германия специалист по зимни и моторни спортове сътрудничи на Canon в качеството си на посланик през последните четири години и дори има принос в разработването на новия фотоапарат.

"Във Visa pour l'Image в Перпинян проведохме експертна дискусия с екипа на Canon", спомня си Ричард, връщайки се назад към 2013 г. "Демонстрирах им как извличам неподвижни кадри от 4K видео, заснето с EOS-1D C, и бяхме единодушни, че това е нещо, което новият фотоапарат от серия EOS-1D X трябва да може да прави, но по-лесно. Казах, че искам да видя същото AF проследяване при запис на видео, както при EOS 70D. И всичко трябва да може да се управлява от смарт устройство. Всичко това е налично в EOS-1D X Mark II, както и още много повече, разбира се.

"Чувството, когато разбереш колко много инженерите на Canon се вслушват в желанията на крайните потребители, е много приятно. Идеите никога не идват само от един човек, но ако те чуят едно и също от хора в Европа, Япония и САЩ, те го взимат предвид. Те искат да знаят накъде да поемат – например повече пиксели или по-голям динамичен диапазон? Те казват: "Не можем да обърнем внимание на всичко едновременно, но според вас накъде трябва да се насочим?" Това е много открит и честен начин на работа и според мен изисква голяма доза доверие."

Първи впечатления

Ричард казва, че тези, които вече са снимали с EOS-1D X или с EOS-1D C, ще могат да вземат новия фотоапарат Mark II в ръцете си и да започнат да снимат с него веднага, въпреки че така ще изпуснат много. "Всичко, което вече знаете, все още е налично и е на горе-долу същото място. Но ако правите само това, тогава ще изпуснете всички страхотни нови неща, които той може да прави", смее се той. "Според мен EOS-1D X Mark II може да бъде обобщен с твърдението, че е фотоапарат, който ви позволява да снимате това, което преди не сте могли. Да работите творчески на границата на своите възможности.

"Например, ако наистина искате да използвате най-високите скорости на автофокус и на серия от снимки, които са налични в момента, за да достигнете нови нива на творчество, тогава ще останете изключително доволни от този фотоапарат. Или може би искате да видите какво може да се постигне с високо ISO и с по-широк динамичен диапазон. Получавате всичко – смятам, че всички аспекти от работата на оригиналния EOS-1D X са усъвършенствани по някакъв начин.

"Според мен най-голямата разлика между фотоапаратите EOS-1D X и други DSLR фотоапарати е в скоростта на реакцията. Фотоапаратът реагира по-бързо в ръцете ви и това е подходящо за моя начин на работа. До известна степен той се е превърнал в продължение на моите мисли. Начинът на работа е много интуитивен."

Работа на предела

Когато Ричард обсъжда творческите предели, той разказва как "по-бързите, по-високите и по-добрите" характеристики на фотоапарата ви позволяват по-креативно снимане. "Пример за това е, че сега можем да снимаме много бързо – с 14 fps – което е с 2 fps повече от преди", казва той, добавяйки, че това му дава практическо предимство в много ситуации при спортната фотография.

"Ще ви дам пример. Когато снимам каране на ски или сноуборд, обикновено го правя извън пистата, така че има много снежен прах. Опитвам се да уловя момента, когато прахът е най-много, но в същото време все още да виждам ските и щеките – в противен случай се получава просто една глава, летяща из снега. Така че в този случай 14 fps се оказва решаващ фактор. Смятам, че когато динамична сцена включва друг елемент – като вода или сняг – тогава тези високи кадрови честоти стават наистина полезни."

Ричард коментира, че сами по себе си високите кадрови честоти не са достатъчни, ако останалите функции на фотоапарата не работят с тяхното темпо – особено автофокусът. "При EOS-1D X Mark II не става въпрос само за 14 fps, а за 14 fps в комбинация с подобрен автофокус, който фокусира по-бързо и проследява по-точно. Тази комбинация от функции е важна – ако можеш да снимаш с 14 fps, но само 10 от 14-те кадъра са резки, тогава реалната кадрова честота е 10 fps. Но с новия фотоапарат всеки кадър е рязък и това е наистина важно."

Дори паметта е подобрена: "Снимаш още повече кадри и следователно се чудиш "Как да прехвърля всички тези файлове в моя твърд диск?". Вече имаме карти памет CFast [2.0™], така че можете да направите това два пъти по-бързо от преди. Ако имате 128 GB карта, която е пълна с изображения, и прехвърляте в бърз диск, наистина ще усетите разликата. Отново – това е малко предимство, но в съчетание с другите такива резултатът е прекрасен."

Richard Walch

Запазване на рязкостта

Както при други фотоапарати EOS като EOS-1D X и EOS 7D Mark II, системата за автофокус на EOS-1D X Mark II може да се регулира така, че да отговаря на вида действие, което снимате. Ричард предупреждава, че е жизненоважно да направите това, за да се възползвате по най-добър начин от функцията за фокусиране. "Трябва да използвате функцията за AF настройки, за да направите фина настройка на поведението на фотоапарата", казва той. "AF настройките променят чувствителността на фокусирането и му казват кога да очаква постоянно ускорение или хаотично внезапно движение.

"Прецизността на фотоапарата е такава, защото прави планиране за следващия момент въз основа на движението на обекта и на избраните AF настройки. Например той може да анализира кадър 1, кадър 2 и кадър 3 и да реши: "Щом обектът се движи със 70 мили в час, следователно след половин секунда ще бъде в тази позиция". Смятам, че уникалността на EOS-1D X Mark II се крие в това колко добре той предвижда подобни неща."

Ричард си спомня как е снимал сноубордисти с един от първите прототипи на фотоапарата EOS-1D X Mark II. "Изведнъж от нищото се появяват четирима, летящи във въздуха. Това е наистина сложна ситуация за фотоапарата, но той се справи успешно с всички кадри – дори и с първия. Има повече сензори от кръстовиден тип при f/8 и изчислителната мощ е по-голяма. Той просто фокусира и знаеш, че изображението ще бъде рязко.

"Това означава, че можете да поемате повече творчески рискове при вашето снимане. Можете да отидете по-надолу по склона и да направите така, че вашият скиор или сноубордист да изглежда така, сякаш скача по-високо, въпреки че това означава, че ще го видите по-късно и ще имате по-малко време за фокусиране. Можете да направите нещо по-дръзко, защото знаете, че фотоапаратът ще направи снимката. Можете да откривате нови ъгли – вашите снимки може да достигнат нови предели, защото фотоапаратът го позволява."

Относно подобряването на качеството на изображенията на EOS-1D X Mark II Ричард обяснява, че след дискусии с много потребители на EOS-1D X е взето решение дали да се наблегне на броя пиксели, или на динамичния диапазон. "Спомням си, че по време на експертната дискусия обсъждахме каква да е насоката, при което аз и моите колеги бяхме категорични, че акцентът трябва да е върху подобряване на динамичния диапазон. За мен 20 мегапиксела са достатъчни за 90 процента от това, което снимам, а за останалото има фотоапарати като EOS 5DS и EOS 5DS R, които използвам, когато форматът на печатния носител е от значение", казва той.

"Подобрението на динамичния диапазон се забелязва веднага. Повечето детайли в светлите и тъмни зони носят осезаема разлика в качеството на изображението. Също така мисля, че това облагодетелства снимащите в JPEG повече, отколкото снимащите в Raw – ако снимаш в JPEG, обикновено бързаш, така че нямаш време за губене в последваща обработка на светлите и тъмните зони. Така че според мен спортните фотографи ще бъдат особено щастливи заради подобрението на качеството на изображенията при Mark II."

Бъдете гъвкави при запис на видео

Ричард е известен с начина, по който използва 4K видео за създаване на снимки, извличайки отделни кадри като 8-мегапикселови изображения. Това е трик, който преди е правил, използвайки EOS-1D C, но сега може да го прави с EOS-1D X Mark II. "Вече става много по-лесно", казва той. "Преди импортирах видеото в софтуера Aperture на Apple и оттам експортирах снимки, но сега мога да правя всичко това във фотоапарата. Просто възпроизведете видеозаписа, превъртете напред и назад, за да намерите правилния кадър, и натиснете един бутон, за да запишете JPEG изображение в картата памет."

Означава ли това, че можем да правим снимки с 60 fps? "Да, но с някои уговорки. Не може просто да запишете перфектно видео и да се надявате, че имате и перфектни снимки", обяснява Ричард. "Когато записваме видео, обикновено използваме скорост на затвора 1/90 s и кадрова честота 60p, което означава, че всичко, което се движи, ще бъде леко размазано. Това е идеално за видео, защото очите ви ще го възприемат идеално, но когато извлечете неподвижен кадър от видеото, може да си помислите: "Трябваше да заснема това с 1/2000 s.

"Разбира се, ако няма да използвате видеото, то можете да записвате със скорост на затвора 1/2000 s и 60 fps и ще можете да успешно изберете перфектния момент. Например, ако снимате птица, гмуркаща се във водата, това е страхотен начин за избор на перфектния момент."

По-традиционната употреба на функциите за запис на видео на EOS-1D X Mark II също е носила фантастични резултати за Ричард. Всъщност му предоставихме един от първите прототипи на фотоапарата и го помолихме да създаде промоционален филм, с който да демонстрира възможностите за запис на видео на фотоапарата – задача, която определено му допадна. "Дадоха ми пълна свобода да снимам всичко, което искам, и това беше невероятно", разкрива той. "В крайна сметка решихме да отидем на цирк!"

Richard Walch

Филмът на Ричард показва представление на живо, т.е. той не можеше просто да се намеси и да помоли изпълнителите да спрат и да направят нещо отново, защото го е пропуснал. Това беше ситуация, която представя в най-голяма степен това, което Ричард описва като ключово предимство на EOS-1D X Mark II при запис на видео: функциятя за AF проследяване.

"Обикновено при подобни задачи съм използвал помощник оператор – човек, седящ там, до оператора на фотоапарата, с единствената задача да се концентрира върху промяната на фокуса и поддържането на обекта рязък по време на движението му. Но при тези снимки нямахме такъв човек, а и аз не се нуждаех от такъв, защото фотоапаратът свърши тази работа", казва Ричард.

"Веднага щом фотоапаратът разпознае лице или ако докоснете дадено лице върху сензорния екран, той започва да го следи, непрекъснато настройвайки фокуса. Можете да създавате ефекти с "дърпане" на фокуса дори когато няма лица в снимката чрез докосване на различни обекти в кадъра. Още по-впечатляващ е фактът, че можете да правите това чрез екрана на вашия телефон или таблет, ако използвате Wi-Fi. Така че докато снимахме филма в цирка, можех да вървя до оператора на фотоапарата с моя iPad – бях режисьор и управляващ фокуса едновременно!"

Добър пример за това може да се види в една конкретна снимка: "Има един момент, в който сме се фокусирали върху миглите на едно момиче, докато си слага спирала. Това е игрива снимка, която се получи много красива.

"Още веднъж – това е технологията в EOS-1D X Mark II, която ми позволява да работя по-творчески: мога да отида по-близо от преди и да използвам по-дълги обективи от преди. Мога да използвам по-свободен стил от преди и да се движа наоколо. Позволява ви да опитвате неща, които не бихте могли да направите по друг начин. Например една нискобюджетна продукция може да няма възможност да наеме помощник оператор, който да управлява фокуса, така че в общия случай те не биха се опитали да заснемат тези кадри. Но вече могат. И докато работи невероятно с STM обективи, тъй като те са безшумни, AF проследяването работи и с обикновени обективи."

Просто направете повече

След разговора ни с Ричард за неговите впечатления от EOS-1D X Mark II може би най-добрият начин да обобщим новостите във фотоапарата е просто да кажем, че той ви позволява да правите повече. "Смятам, че в миналото фотографите казваха: "Аз снимам само спортни събития" или "Аз снимам само хора". Но всички тези "само" правят намирането на работа по-трудно. Фотографите търсят начини да разширят своите хоризонти, да се справят с повече предизвикателства и да работят по нови и интересни начини. Точно тук се вижда важността на добавянето на функции като тези в EOS-1D X Mark II.

"Можем да заснемаме още по-бързи действия и да сме по-смели в нашето творчество при спортна и репортажна фотография и фотография на дивата природа. Можем да правим по-добри снимки без допълнителна обработка и да записваме невероятно 4K видео с 60 fps по-лесно от преди, което предлага много нови възможности. Най-добрият ми съвет е да изпробвате един такъв фотоапарат – наемете го за един уикенд и вижте какво можете да направите. С този фотоапарат наистина получавате всичко и трябва да сте сигурни в това."

Още за фотографа

Вижте пълния профил