A baby sits upright, playing with coloured beads on an abacus.

СНИМАНЕ НА БЕБЕТА

12 съвета за снимане на бебета, които да използвате днес

Снимането на бебета е удоволствие, към което много роднини и приятели, както и хората, които просто обожават децата, ще се втурнат веднага щом се срещнат с новото попълнение в семейството и това не е изненадващо: бебетата са безумно сладки, а докато растат се проявяват все повече и повече черти от личността им. Независимо дали се смеят, или гледат с любопитство, дали са замислени, или развеселени, фотографирането е един от най-добрите начини да се проследят и запазят тези неповторими и бързо преминаващи етапи от развитието.

Всеки може да направи някоя снимка набързо, но описаните тук техники ще ви помогнат да създадете невероятни изображения, които наистина да улавят онези вълшебни моменти – готови за споделяне със семейството и любимите хора навсякъде по света.

1. Изберете най-подходящото време

С изключение на новородените, бебетата са създания на навика. Почти всяко бебе свиква да прави конкретни неща по конкретно време на деня. Вие ще забележите кога бебето ви се чувства най-щастливо, така че се стремете да снимате по време на тези моменти. Например бебето ви може би е най-спокойно непосредствено след хранене. Или пък след предиобедната дрямка.

2. Снимайте на нивото на очите

Класическите кадри на новородени включват снимки в близък план на техните малки крачета и ръчички или пък как спят на рамото на мама или татко. При вече проходили и по-големи деца изображенията могат да включват движение, как играят или какво правят в ежедневието – все спомени, които ще останат във времето. Златното правило при този тип кадри е да снимате от нивото на техните очи, за да гарантиране усещане за близост.

Винаги е добра идея да планирате кадрите, които искате да заснемете. Няма как да знаете колко дълго ще трае настроението на бебето ви, така че бъдете готови да прескочите по-слабо приоритетните кадри, ако времето не е достатъчно.

3. Настройте фотоапарата си, преди да снимате

Времето е от ключово значение, когато снимате бебета. В моментите на спокойствие може да установите, че имате 10 минути време за снимки. Уверете се, че фотоапаратът ви е готов, когато започне обратното броене, за да имате възможно най-много време с бебето, докато е в добро настроение. Разбира се, светлината се променя и бебетата се движат, така че неизбежно ще трябва да коригирате настройките в движение. Но ако настроите предварително основните параметри – обектив, режим на снимане, баланс на бялото, единични снимки/серия от снимки и другите основни елементи – това ще ви гарантира, че ще имате повече време за снимане.

4. Работете с естествена светлина

Един красив и неподправен начин да постигнете ярки снимки на бебето си е да се възползвате максимално от естествената светлина. Една проста техника е да използвате някакъв вид рефлектор за отразяване на част от светлината от прозореца. Нямате нужда от професионален фотографски рефлектор – бял чаршаф или голям лист бяла хартия ще свършат работа. Настанете детето си до прозореца и помолете приятел или роднина да насочи рефлектора така, че светлината от рефлектора да осветява сенките върху лицето на бебето от страната, която не е обърната към прозореца.

5. Подгответе обективите си

От типа снимка, която искате да направите, зависи кои обективи ще използвате. За снимки от общ характер опитайте обектив с фиксирано фокусно разстояние, като например Canon EF 50 mm f/1.8 STM, който лесно се справя със слабо осветени места като спални, или портретен обектив като Canon EF 85 mm f/1.8 USM. Той предлага висока скорост на автоматично фокусиране, която може да е от полза при улавяне на движения като пълзене или хранене.

Ако искате ясни изображения на ръчичките, крачетата и миглите на вашето бебе, то макрообектив като Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM за DSLR или Canon EF-M 28 mm f/3.5 Macro IS STM за безогледални фотоапарати би бил отличен избор.

В общия случай обективи с фиксирано фокусно разстояние, като 50 mm или 85 mm, са чудесни за по-слабо осветени места, защото пропускат голямо количество светлина. От друга страна, когато бебето е в движение, по-добре да изберете вариообектив. Вариообектив, като Canon EF 24-105 mm f/3.5-5.6 IS STM, ви позволява бързо да променяте композицията на кадъра, докато бебето се движи, и ви дава по-голям шанс да заснемете снимката за кратко време.

6. Шшшт! Снимайте тихо

Свързани статии
canon-get-inspired-baby-photography-related-article-1

СЕМЕЙНИ СНИМКИ

Истории от вкъщи

Някои от най-добрите истории се създават вкъщи. Разговаряхме със семейния фотограф и разказвач на истории Caroline Holt за това как успява да улови красотата на семейства в местата, които те наричат свой дом.

canon-get-inspired-baby-photography-related-article-2

ПРИНТЕРИ

Пет типа хора, които наистина се нуждаят от принтер – един от тях ли сте?

Независимо дали сте родител, притежавате собствен бизнес или се занимавате с художествена фотография, има принтер, който е точно за вас. Открийте го

A baby wears a shirt and lies on its front on a green, pink and white blanket.

Бебетата лесно се разсейват и дори се плашат от силни звуци и от звука на освобождаването на затвора. Ето тук от полза ще ви бъде тихият режим на снимане. Ако разполагате с Canon EOS M50, можете да изберете тих режим от менюто с режимите за сцена. Ако снимате с фотоапарат Canon PowerShot, неговият затвор е по-тих от този на много други модели. Друг вариант е да маскирате шума от затвора с успокояваща или весела музика в зависимост от това какво настроение искате да уловите.

7. Снимайте в режим на приоритет на скорост

В режим Tv (приоритет на скорост) можете да зададете скоростта на затвора, която искате, а фотоапаратът съответно изчислява най-подходящият отвор на диафрагмата. Този режим ви дава свободата да работите бързо и с творчество, без да мислите какви настройки да правите по време на снимане. Например скоростта на затвора трябва да е достатъчно висока, за да избегнете размазване от движението, така че когато снимате енергично бебе, скорост от 1/250 е добро начало. Използвайте това като отправна точка и коригирайте според ситуацията.

Обикновено се стремим цялото лице на бебето да е на фокус, така че е важно да се уверите, че дълбочината на рязкост е достатъчно голяма. Автоматичната настройка за ISO чувствителност ще ви помогне да постигнете желаната скорост на затвора и отвор на диафрагмата, но не забравяйте, че колкото по-ниска е ISO чувствителността, толкова по-високо ще бъде качеството на изображението.

8. Използвайте режим за серия от снимки

При други видове снимки вероятно снимате единични кадри. Но при снимането на бебешки портрети ще трябва да зададете настройка за заснемане на серия от снимки. Режимът за серия от снимки е особено полезен, ако снимате бебе в движение! Това ще ви помогне да проследявате внезапните движения на бебето, а и ще ви даде възможно най-добрия шанс да уловите идеалния момент, защото никое бебе няма да успее да задържи дадена поза за дълго.

9. Експериментирайте с позицията на фокуса

Обикновено при портретите е добре фокусът да е върху очите на бебето. Но при снимането на бебешки портрети можете да създадете впечатляващи изображения, като нарушавате това правило от време на време.

Тъй като бебетата са мънички, отделни части от телата им, като ръцете и стъпалата, могат да бъдат интересни обекти. Ако фотоапаратът ви е със сензорен екран, просто докоснете зоната на екрана, където се намират ръцете или стъпалата, за да фокусирате там. Ако използвате широк отвор на диафрагмата, това ще разфокусира всичко останало в снимката, а фокусът ще остане върху обекта, върху който искате да акцентирате.

10. Използвайте отразена светкавица

В ситуации, в които искате да използвате светкавица, е важно да не я насочвате към очите, тъй като светлината от нея може да е твърде силна за бебетата – както за малките, така и за големите. Вместо това използвайте външна светкавица и отразете светлината й от тавана или от отсрещната стена. Моделът Canon Speedlite 470EX-AI* улеснява това благодарение на моторизираната си глава, която автоматично намира правилния ъгъл за подходящо осветяване. Така резултатите не само, че ще изглеждат по-естествени, но и моторизираната глава може да бъде интересен обект, който да прикове вниманието на бебето ви.

11. Използвайте статив

A baby wearing a headband faces the camera. Her dad holds her up above his shoulder in one hand, facing away from us as he looks at her.

Бебетата обикновено правят резки движения, така че стативът може да не ви изглежда като точния аксесоар, но с него ръцете ви са свободни, за да разсейвате бебето и да предизвикате израженията, които търсите.

Като използвате статив, вие също ще можете да се включите в снимката и да създадете вечни, класически кадри – например с вашите ръце, обвили ръцете или стъпалата на бебето. Монтирайте фотоапарата на статива и изберете снимане със самоснимачка. В повечето случаи имате избор между 2 и 10 секунди. Изберете настройката за 10 секунди. Първо, направете една тестова снимка на себе си или на партньора/приятеля си, като го помолите да застане там, където вие смятате да застанете, за да можете да настроите правилно фокуса и експонацията. След като сте готови, натиснете спусъка и застанете на мястото!

12. Използвайте приложенията

Има множество полезни приложения, с които ще се научите да снимате по забавен и лесен начин.

Ако фотоапаратът ви е с Wi-Fi, можете да използвате безплатното приложение Canon Camera Connect, за да управлявате фотоапарата си дистанционно от вашето устройство с Android или iOS, като така избягвате вероятността от заклащане на фотоапарата. Ако фотоапаратът ви е монтиран на статив, ще можете директно да общувате с бебето, да наблюдавате изгледа на живо на екрана на телефона си и да натискате спусъка, когато важният момент настъпи. Можете също така да използвате приложението, за да прехвърлите бързо снимките в телефона си за лесно споделяне.

Lifecake е приложение, специално разработено за родители на малки деца, за да им помогне да съхраняват всички снимки и видеозаписи на едно място и да създават красиви хронологии на израстването на децата си. Можете да категоризирате изображенията по удобен начин и дори да използвате приложението за съставяне на печатни фотоалбуми. Можете да показвате хронологията от снимки в Lifecake на семейството и приятелите си през смартфони, таблети и компютри, като така помагате на бабите и дядовците, лелите и чичовците и на други хора да почувстват, че са част от живота на децата ви.

Приложението Canon Photo Companion предлага персонализирани съвети и упражнения, които са подходящи за вашия конкретен модел фотоапарат. Трябва само да посочите модела на своя EOS фотоапарат и пред вас ще се разкрият разнообразни видеоуроци, вдъхновяващи статии и съвети на различни теми, като например снимане на деца, което ще ви даде възможност да усъвършенствате снимките си и да се учите в движение.

Автор: Jeff Meyer

*Бележка: Функция за напълно автоматична отразяваща светкавица се поддържа само от модели фотоапарати EOS, пуснати на пазара през втората половина на 2014 или след това, с изключение на EOS 1300D, EOS 2000D, EOS 4000D, EOS M10, EOS M3, EOS M5, EOS M6, EOS M100.

Свързани продукти

  • Canon
  • Get Inspired
  • ...
  • Съвети за портрети на бебета и новородени