silhouette of surfer on wave

СПОРТНА ФОТОГРАФИЯ

Водни спортове

Сърфирането, карането на каяк и други водни спортове са забележителни обекти за фотографията. Трепетите, разливането, скоковете, завоите и скоростта означават, че постигането на страхотни резултати изисква усилия и търпение. Ето няколко съвета за по-добри снимки и за отпечатване на вашите крайни резултати.

  • Използване на режим „Спорт“
  • Намаляване на нежеланото замъгляване
  • Използване на режим на приоритет на затвора (Tv)
  • Използване на зона на автоматично фокусиране
  • Използване на бързи обективи за снимане на действие
  • Настройки на качество на изображението
  • Снимане на движещи се обекти
  • Представяне на вашите снимки в най-добрата им светлина
Независимо дали планирате да се отправите към вълните, застанете на ръба на местно езеро, или отивате на плажа, никога не забравяйте за заобикалящата ви среда и имайте предвид вашата безопасност и тази на другите хора около вас. Прочетете, за да научите повече.

За да запазите фотоапарата си в близост до вода и на плажа, използвайте един от специалните водоустойчиви калъфи, направени от Canon. Тези калъфи с твърда обвивка ще ви помогнат да снимате под вода на дълбочина от 40 метра, така че пясъкът и пръските няма да са проблем. Калъфите също имат уплътняващи бутони около тях, така че все още да имате достъп до всички функции на фотоапарата.

Наистина е добра идея да започнете с напълно заредена батерия на фотоапарата, карта с памет с много свободно пространство, така че няма да се налага да отваряте калъфа, след като сте навън да снимате. Няколко малки торбички от силиконов гел вътре в калъфа ще се справят с влажността.

Ако не планирате да го използвате под вода, използвайте сенника на обектива, за да сведете до минимум отблясъците, и предпазен филтър, за да избегнете повреда на обектива от пясък.

Използване на режим „Спорт“ за заснемане на бързо действие

Спортовете с бързи действия се улавят най-добре, когато фотоапаратът е оптимизиран да проследява вашия обект и да замразява движещи се обекти. Завъртете диска за смяна на режима на настройка „Спорт“ или завъртете в режим „SCN“ и изберете „Спорт“ на LCD дисплея, ако фотоапаратът ви има такъв.

Спортният режим ще съкрати скоростта на затвора и това ще помогне за замразяване на движението. Спортният режим също променя системата за автоматично фокусиране (AF) на фотоапарата за проследяване на движещи се обекти.

За най-добри резултати натиснете затвора наполовина и дръжте пръста си върху него, за да активирате фокуса, преди обектът да достигне идеалната позиция за снимката. Спортният режим също превключва фотоапарата на непрекъснато високоскоростно снимане, като прави серия от снимки, докато затворът е натиснат докрай надолу. Ако снимате много динамични сцени, високоскоростните карти с памет с по-голям капацитет могат да ви помогнат да увеличите броя на снимките, които можете да правите в последователност.

Съвет: Когато използвате режим „Спорт“, често е по-добре да заснемете няколко кадъра, след това да повдигнете пръста си от затвора и да намерите нов обект.

Намаляване на нежеланото замъгляване: Стабилизатор на изображението

Вариообективите с по-дълго увеличение със стабилизатор на изображението помагат за намаляване на трептенията на фотоапарата, но ако движите фотоапарата заедно с действието, стабилизаторът на изображението може да е по-малко ефективен. Потърсете превключвател отстрани на обектива, ако има превключвател Mode 1/Mode 2, изберете Mode 2. Някои обективи ще преминат автоматично в режим 2, като открият движение на панорамиране.

Бързото действие често се улавя с много кратка експонация. Задайте скоростта на затвора на 1/500s или по-висока. Може да ви трябва 1/2000s , за да замразите капки вода. С темпото на действието може да не забележите променящи се светлинни условия и ако скоростта на затвора е много бърза, обективът ви може да не е достатъчно бърз, за да получите добра експонация. Бързият обектив е обектив с по-голям максимален отвор на диафрагмата (малко f-число), който може да пропусне повече светлина, за да заснеме действие с по-голяма скорост на затвора. Използването на Авто ISO или персонализирана функция за безопасна смяна с ISO ще помогне да се осигури най-добрата експонация за по-добри резултати.

Използване на зона на автоматично фокусиране

EOS фотоапаратите имат множество точки на фокус, разпределени в кадъра и фотоапаратът обикновено ще фокусира върху обекта, който е най-близо до вас. За да сте сигурни къде в кадъра ще фокусира фотоапаратът ви, опитайте да изберете по-малка група точки за фокусиране и се уверете, че те се задържат върху обекта.

Може да се нуждаете от малко повече сръчност, за да направите това, но резултатите си заслужават. За повечето бързодвижещи се обекти, избирането на една AF точка може да затрудни получаването на ясни снимки, тъй като за AF точката ще бъде по-лесно да пропусне обекта. Изборът на AF точка е наличен само когато е избран един от режимите на зоната на творчество, P, Tv, Av, M.

Използване на бързи обективи за снимане на действие

Професионалните спортни фотографи на Canon често използват белите обективи от серията L, тъй като те осигуряват бързи максимални отвори на диафрагмата и възможност за увеличаване на отдалечените обекти в кадъра.

Кои обективи да изберете зависи от това колко сте близо до действието. Ако сте по-далеч, се нуждаете от по-дълги обективи, въпреки че изключително широкоъгълният изглед може също да бъде драматична алтернатива.

Свързани статии
What settings are best for shooting water sports?

ФОТОГРАФИЯ НА ВОДНИ СПОРТОВЕ

Кои настройки са най-добри за заснемане на водни спортове?

Ако имате интереси в заснемането на спортове, но нямате обекти, които да са достъпни и за които да можете да създадете чудесни изображения, тогава не търсете друго освен водните спортове.

Capturing motion photography

ФОТОГРАФИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО

Фотография с улавяне на движението

Какъвто и фотоапарат да използвате, има редица техники за ефективно заснемане на движение, вмъкване на креативност и предаване на история чрез вашите снимки.

Zoom in and capture fast action

ФОТОГРАФИЯ НА ДИНАМИЧНИ СЦЕНИ

Използване на вариото и снимане на динамични сцени

Фотографирането на действие е свързано с улавянето на отделни секунди, но няма да е необходимо да се движите толкова бързо, ако сте подготвени.

Уловете и тълпите

Колкото по-голямо е увеличението, толкова по-голяма е вероятността да направите далечните обекти по-големи в снимките си. Затова използвайте друг подход и снимайте с по-широк изглед, който показва цялата среда на спорта и тълпата. Ако погледнете във вестници, само няколко снимки са детайлни приближени снимки на спортното действие, много от тях са по-широки кадри, които поставят спорта в контекст, показващ местоположението и тълпите от фенове.

Настройки на качество на изображението

Ако снимате JPEG изображения (за разлика от изображения във формат RAW), фотоапаратът ви може да прави много повече снимки в непрекъсната серия от кадри. Те ще бъдат записани на картата с памет много по-бързо.

Комбинирайте снимки и кратки видеоклипове

Въпреки че можете да се концентрирате върху снимките, няколко кратки видеоклипа ще ви помогнат да създадете повлияваща история. Много фотоапарати имат специален бутон за видеозапис, за да е лесно да започнете да снимате видео като алтернатива на снимките. След това можете да ги споделяте в любимите си социални мрежи.

Заснемане на видео

Когато пристигнете за първи път, направете няколко широкоъгълни снимки, за да настроите сцената. Помага за избягване на голямо увеличение по време на запис. Често е по-добре да направите пауза, да промените композицията на сцената си, както и кадрирането и увеличението, след което да продължите да снимате. Някои модели LEGRIA разполагат с 50p Full HD режим за заснемане на по-плавно движение, което е идеално за спорт, така че опитайте да използвате тази настройка, ако вашата видеокамера разполага с нея.

Звукът, уловен от събитието, може да бъде полезен, но имайте предвид, че ако сте в тълпата, ще получавате предимно шум от тълпата, а не звук от спорта, така че експериментирайте с промяна на настройката за аудио сцена на такава, която свежда до минимум шума от тълпата.

Вместо да фиксирате позицията си и да поставите фотоапарата си на статив, опитайте да придвижвате фотоапарата с действието. Това ще ви е по-лесно с по-широк кадър. Ако има няколко състезатели един след друг, опитайте различни настройки за увеличение за всеки от тях. Не забравяйте, че е добре далечният обект да стане по-голям в кадъра, когато се приближава към фотоапарата, така че задайте увеличението, за да сте сигурни, че когато обектът е най-близо, все още е в кадъра.

Що се отнася до редактирането на филма, можете да изберете бърз динамичен звуков запис, който да използвате за вашия филм. Смесването на звука, който сте заснели отгоре, ще ви помогне да направите филма още по-добър.

Представяне на вашите снимки в най-добрата им светлина

За ясни разпечатки на спортни и динамични снимки фотохартията Pro Platinum PT-101 със силен гланц на Canon е отлична за използване с оригиналните мастила на Canon. Използвайте ги, за да създадете най-гланцираните изображения с остри детайли и ярки цветове.

За ефектно отпечатване изберете опцията без бели полета в драйвера на принтера, ако вашият принтер PIXMA има тази функция. Печатът без бели полета означава, че ще можете да печатате точно до ръба на хартията. За печат без бели полета принтерът увеличава размера на изображението, за да запълни страницата. Използвайте предварителен преглед на екрана, за да сте сигурни, че детайлите в края на кадъра не са пропуснати.

Обратно към всички съвети и техники