ocean view at sunset

ПЕЙЗАЖНА ФОТОГРАФИЯ

Тайните за заснемане на морски пейзажи

Поразителният контраст между брега и морето, формите, създавани от светлината, докато тя се отразява във водата, и драматичните промени в метеорологичните условия превръщат морските пейзажи в популярен обект за пейзажните фотографи. Улавянето на перфектния кадър може да бъде предизвикателство, но ако отделите време, за да усвоите синхронизирането, позиционирането и композицията, ще бъдете наградени с красиви творчески резултати.

Фантастично осветление – Единственото нещо, което разделя сериозните пейзажни фотографи от екскурзиантите с фотоапарат е оценяването и усвояването на светлината. Изборът на най-доброто време от деня, когато да снимате своя морски пейзаж, е от огромно значение, тъй като светлината варира по интензитет, посока и цвят през деня.

Перфектна синхронизация – Няма точно определено „правилно време“, но при снимане рано сутрин и късно вечер по време на „златните часове“ и преди изгрев или след залез в „синия час“ можете да се възползвате от образуването на интересен цвят.

Според метеорологичното време – Снимането на морски пейзажи неизменно ще бъде повлияно от случващото се както в небето, така и в морето. Метеорологичното време може да добави истински интерес към снимка на морски пейзаж независимо дали са гладки златисти облаци, или буреносни и мрачни. И все пак няма най-добро метеорологично време, в което да се снима, но усвояването на това да забелязвате интересни метеорологични модели и да знаете как да ги използвате за създаване на най-добрата снимка е страхотно умение за научаване.

Улавяне на движение – Създаването на усещане за движение на морски пейзаж може да добави интерес към една иначе посредствена сцена. Двете ключови области, върху които да се фокусирате, са относително бавно движещите се море и небе. Снимането на тяхното движение изисква бавна скорост на затвора и основа за фотоапарат, обикновено статив.

Запазване на ниско ниво на ISO и малък отвор на диафрагмата (голямо f/число) ще даде възможност за по-високи скорости на затвора. Използвайте отдалечено управление на затвора за снимане с над 30 кадъра в секунда. Вижте как движещите се облаци и заливащата брега вода се смесват в копринено гладък измит цвят. Като алтернатива може да увеличите скоростта на затвора до изключително бърза за снимане на индивидуални капки на разбиващите се вълни.

Свързани статии
TRAVEL PHOTOGRAPHY

ТУРИСТИЧЕСКА ФОТОГРАФИЯ

Полет, паспорт, фотоапарат: 10 съвета за туристическа фотография, които трябва да опитате

За по-въздействащи туристически снимки следвайте нашите топ съвети за снимане на привличащи вниманието ваканционни снимки.

SEASCAPE PHOTOGRAPHY

ФОТОГРАФИЯ НА МОРСКИ ПЕЙЗАЖИ

Фотограф на морски пейзажи и динамични снимки

Гледайте Steve, докато ни показва как се отнася към снимките на морски пейзажи и динамичните снимки по подобен начин, за да създава зашеметяващи снимки.

LANDSCAPE PORTRAITURE

ПЕЙЗАЖЕН ПОРТРЕТ

Включване на хора за добавяне на нова динамика

Норвежкият фотограф Johnny Haglund винаги е имал страст към дивите, изолирани и тайнствени места.

Добавяне на интерес – Понякога снимането просто на морето и хоризонта може да не произведе въздействащо изображение и ние като наблюдатели се нуждаем от нещо, което да придържа погледите ни и да ни предоставя визуален интерес.

Потърсете начини да композирате морските си пейзажи, като се възползвате от обекти на преден план. Създадени от човека обекти, като плажен мол, лодки, кейове и фарове добавят контраст към естествената среда, докато природни образувания, като арки, стълбове, купчини камъни и камъчета добавят интерес, ако искате да се фокусирате върху природните елементи.

Обратно към всички съвети и техники