Sunset over town

Пейзажна фотография

Вижте разликата със специализиран обектив за пейзажна фотография

С който и обектив да снимате, можете да получите страхотни изображения на пейзажи. Има случаи обаче, когато използването на специализиран обектив може да ви позволи да извлечете най-доброто от сцената.

Широкоъгълните обективи, често наричани обективи за пейзажи, предлагат широки изгледи и ви позволяват да поберете повече в кадъра, за да създадете допълнителен интерес и драматизъм.

Нека видим някои примери...

Old Brighton pier

снимка отляво:
Canon EOS 5DS – фокусно разстояние 105,0 mm
1/80 s, f/4.0, ISO 800

снимка отдясно:
Canon EOS 5DS – фокусно разстояние 24,0 mm
1/60 s, f/4.0, ISO 800

Снимането с по-голямо фокусно разстояние осигурява по-добър поглед върху детайлите, които в противен случай биха се изгубили. Използването на обектив с по-широк ъгъл отнема вниманието от тези детайли и акцентира върху обстановката, показвайки ни повече от сцената. Мекият фон добавя контраст, а стълбовете и каменистият плаж позволяват изображението да бъде композирано по-добре, като се включат повече от стоманените греди.

City view at night

снимка отляво:
Canon EOS M5 – фокусно разстояние 50,0 mm
20 s, f/8.0, ISO 100

снимка отдясно:
Canon EOS M5 – фокусно разстояние 21,0 mm
13 s, f/8.0, ISO 200

Използването на вариообектив при фокусно разстояние 50mm в първата снимка показва детайлите на града отблизо – всяка сграда може да се види индивидуално. При фокусно разстояние 21mm можем да добавим още сгради, както и да се съсредоточим върху необичайната светлина в тази снимка на градски пейзаж, включително сините цветове, проникващи през облаците, и топлите светлини на къщите отпред.

Bridge over low tide

снимка отляво:
Canon EOS 200D и Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM при фокусно разстояние 18,0 mm
1/10 s, f/5.0, ISO 400

снимка отдясно:
Canon EOS 200D и Canon EF-S 10-18mm f/4,5-5.6 IS STM при фокусно разстояние 10,0 mm
1/8 s, f/5.0, ISO 400

Използването на обектив с по-широк ъгъл за тази сцена позволи включване по-голяма част от морето в снимката, което балансира моста по-добре в композицията. Обективът с по-широк ъгъл също създаде изображение с повече небе, което внесе повече цветове, наблюдавани в този облачен ден.

Независимо дали ви дава по-широк хоризонт, повече небе или повече детайли на преден план, или включва функции, недостъпни за стандартния обектив, използването на специализиран широкоъгълен обектив може да има реални предимства при снимане на пейзажи.

Свързани статии
LANDSCAPE PHOTOGRAPHY

ПЕЙЗАЖНА ФОТОГРАФИЯ

Списък за пейзажна фотография

Ето един бърз въображаем списък за проверка – шестте най-важни неща, които трябва да запомните, когато снимате пейзажи.

A landscape shot of a tree on the side of a hill, in front of a purple sky.

ПЕЙЗАЖНА ФОТОГРАФИЯ

Топ съвети за пейзажи

Запознайте се с фотографските техники, които ще ви помогнат да повишите нивото на пейзажните си снимки.

LANDSCAPE AND MACRO PHOTOGRAPHY

ПЕЙЗАЖНА И МАКРО ФОТОГРАФИЯ

Пейзажна и макрофотография – всичко в една снимка

Henrik Spranz комбинира технически умения с творчески усет, за да заснема изумителни снимки, които са изключително популярни в интернет.

Обратно към всички съвети и техники