H1 header

Снимайте по-резки динамични сцени

Заснемането на страхотни снимки на динамични сцени, като например градски речни сърфисти, сноубордисти или бегачи означава да мислите в перспектива. Първо трябва да помислите какво искате да снимате, колко бързо се движи обектът и къде ще застанете, за да снимате.

Снимайте много и не изпускайте действието от очи

Колкото повече снимки направите, толкова по-вероятно е да харесате някоя. Наблюдавайте действието и не проверявайте всеки заснет кадър, защото докато правите това ще пропуснете случващото се пред обектива. В кулминацията на действието заснемайте кратки серии от снимки, а не на единични снимки. Повечето DSLR, безогледални и компактни фотоапарати от висок клас, а също и много смартфони, имат режим за заснемане на серия от снимки. Той е идеален за заснемане на състезания, спорт, танцьори или сърфисти.

Предвидете следващия ход на обекта и използвайте непрекъснато фокусиране

Независимо дали снимате маратона в Лондон, сърфистите в Мюнхен или приятелски футболен мач, дайте на обекта място за движение и предвидете къде ще се озове той след малко. Ако е възможно, поставете фотоапарата в режим на непрекъснато фокусиране, познат като AI SERVO или SERVO AF при фотоапаратите на Canon, за да настройва фокуса непрекъснато и да поддържа обекта фокусиран, когато се приближава към вас. Всички DSLR, безогледални и компактни фотоапарати от висок клас на Canon предлагат тази функция.

Да „замразим“ или не?

Основното при заснемането на движещи се обекти е да решите дали действието да „замръзне“ или да се опитате да уловите следи от движението чрез по-ниска скорост на затвора. В повечето случаи ще искате рязка и ясна снимка на сцената. За да я получите, задайте висока скорост на затвора. Колко висока да е скоростта зависи от това, колко бързо се движи обектът. 1/4000s може да е достатъчно висока скорост на затвора, за да „замръзне“ движеща се кола и гумите й. 1/250s е достатъчно висока скорост на затвора за бегач. Може да опитате и панорамиране – да движите фотоапарата, за да следвате обекта. Това ще размаже фона, а обектът ще бъде добре фокусиран.

Добавете въздействие чрез увеличаване

Когато снимате движещи се обекти, опитайте да увеличите повече, за да заснемете случващото се. Ако снимате хора, фокусирайте се върху лицата им за допълнителен ефект. Опитайте да запечатате изражението на обекта, когато се е отдал на действието или опитва да отбележи печелившия гол.

Увеличете настройката за ISO, за да уловите повече светлина

Ако светлината не е достатъчна, опитайте да увеличите ISO чувствителността на 400, 800 или повече. Ако отново не сте доволни от резултата, превключете към ръчен режим и поемете управлението на отвора на диафрагмата. След това изберете f/4 или f/2.8, за да уловите възможно най-много светлина. Това ще ви позволи да снимате с по-висока скорост на затвора и ще увеличи рязкостта на изображението.