Фотографите на динамични сцени обичат да потапят зрителя в действието, за да предадат изживяването на това да бъде на игрището, в камиона за сафари или да лети заедно с граблива птица.
Популярен начин за постигане на това е запълването на кадъра с действието, показвайки обекта отблизо в детайли. Ще има случаи, в които ще можете да се позиционирате на метри от действието. Но обикновено ще бъдете избутани зад бариери или ограда и ще трябва да снимате от разстояние. В тези случаи е най-добре да използвате обектив с дълго фокусно разстояние, за да пренесете изображенията си в центъра на действието.
Фокусното разстояние се измерва в mm и колкото по-голямо е числото, толкова по-голямо ще е увеличението на изображението, което се проектира върху сензора на фотоапарата ви. Най-общо казано обективите с фокусно разстояние, по-голямо от 85 mm, са известни като телеобективи, но, за да снимате действието отблизо, ще ви е необходим обектив с фокусно разстояние от 200 mm или повече, като например EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM или EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Тези варио телеобективи предлагат диапазон от фокусни разстояния и са популярни за снимане на динамични сцени, разположени на различни разстояния от позицията на фотографа.
Нека видим някои примери:
Тези изображения са заснети с често използван EOS фотоапарат от една и съща позиция край водата. В първото изображение е използван 18-55 mm обектив – стандартен обектив за обикновено снимане. Изображението включва твърде много заобикалящ морски пейзаж и не се чувствате въвлечени в действието – обектът е твърде малък в кадъра. Във втората снимка обаче е използван 55-250 mm обектив, който насочва вниманието върху действието, улавяйки кайтсърфиста в близък план. Това изображение се фокусира върху малките детайли, като например отделните водни пръски, които създава, докато завива, както и върху лицето му. Тази снимка в близък план запълва кадъра с действието, като елиминира всяко разсейване на заден план и потапя зрителя в атмосферата.