A person stands in front of a building with triangular windows larger than them, leaning diagonally. Photo by Daniel Rueda and Anna Devís.

АРХИТЕКТУРНА ФОТОГРАФИЯ

Срещнете се с „търсачите на геометрия“ Daniel Rueda и Anna Devís

Присъединете се към нас, докато си говорим с колоритните и творчески архитектурни фотографи Anna Devís и Daniel Rueda.

Разберете какво се крие зад техния творчески и абстрактен начин на разказване на истории и как тяхната любов към сградите и пътуванията ги превръща в звезди в Instagram (където се подвизават под псевдонимите @anniset и @drcuerda).

Как започна всичко за вас двамата? Какво ви привлече във фотографията?

Daniel: „Докато растях, винаги имаше фотоапарати у дома, така че фотографията беше нещо, с което можех да експериментирам от ранна възраст. Имаше много опити и грешки, но винаги желаех да споделям създадените от мен изображения в уебсайтове като MySpace и Flickr. Това ми помогна да разбера как се развива моят собствен стил, гледайки всичките си изображения качени там, докато започнаха да се появяват теми в информационните ми канали.“

Anna: „Аз съм единствено дете, така че винаги търсех творчески начини да се забавлявам. Когато започнех да се отегчавам от рисуването започвах да създавам изображения чрез фотографията и скоро осъзнах, че мога да правя още толкова много неща с един фотоапарат.“

Свързани статии
Two young people skateboard down a city street at night.

ТУРИСТИЧЕСКА ФОТОГРАФИЯ

Как да извлечем максимума от фотоапарата си на обиколка из града

11 съвета и трикове, които да ви помогнат да заснемете духа на градската джунгла.

Photographer Hattie Newman holds a Canon EOS 4000D camera.

ТВОРЧЕСКИ СНИМКИ

Открийте съвети за Canon EOS 4000D с Hattie Newman

Дизайнерът на декори Hattie Newman ни разказва как фотографията й помага да се вдъхнови от всекидневието и да превърне вдъхновението в изкуство.

Архитектурата присъства силно във вашите изображения. До каква степен тя е повлияла твоя стил на фотография?

D: „Ами, и двамата сме архитекти, така че смятаме всички аспекти на архитектурата за интересни и интригуващи. Това е нещо, към което и двамата сме много запалени, но не е непременно нещо, което други хора, които не са архитекти, биха оценили. Ето защо обичаме нашите изображения да бъдат леко наивни или игриви и най-важното – да разказват история.“

Обичаме човешкия елемент във вашата фотография. Какви истории се опитвате да разказвате?

D: „Когато снимате архитектура е много важно да предоставяте усещане за мащаб, ето къде започна човешкият елемент. След това започнахме да експериментираме, като използваме хората по по-абстрактен начин. Абстрактирането на мащаба или еднородността на сграда по наивен, човешки начин ни помага да създадем известна съпричастност между зрителя и архитектурата.“

A: „Опитваме се да направим всичко, което създаваме, възможно най-минималистично, но същевременно и най-творческо. Предполагам, че това се е превърнало в нашия стил на разказване на история; творчески минимализъм. Просто искаме да споделим своята страст с други хора по един прост и красив начин, който всички могат да разберат и оценят. Важно е всичко да бъде достъпно.“

Вашите истории са прецизно композирани. Как се подготвяте за всеки кадър?

D: „Аз съм по-скоро перфекционист. Винаги мисля за това как ще бъде направена снимката: каква е стойността на ISO, дали нивата са перфектни, такива неща. Anna е по-креативна. Тя се интересува по-малко от числата и подхожда към всичко по-интелигентно от концептуална гледна точка. Мисля, че основната причина нашите изображения да се приемат толкова добре е защото ние двамата сме много различни.“

A: „Ние планираме около 90% от нашите снимки у дома, преди да пътуваме. Всичко, което създаваме, е от нещо, което сме начертали предварително. Винаги знаем какъв реквизит ще ни е необходим, за да създадем всяко изображение. Някои елементи са по-спонтанни, но винаги пътуваме с план.“

"Най-добрият съвет е да проучите местата, които не са в пътеводителя ви. Точно там ще заснемете своите най-красиви изображения."

Имате ли любим кадър, който сте създали заедно?

A: „Вярвам, че най-добрата ни снимка тепърва предстои. Но винаги предпочитаме сякаш най-много последното си изображение, тъй като чувстваме, че винаги се учим и подобряваме.“

D: „Има толкова много време, планиране и грешки при създаването на всяко изображение. Когато най-накрая направиш кадъра, който търсиш, и го споделиш, той веднага се превръща в любимия ти. Няма какво да се направи, тъй като това винаги ще бъде кадърът, който усещате най-близко към момента.“

Portrait of photographers Daniel Rueda and Anna Devís, taken by Francesc Planes.

Кое е любимото Ви място?

D: „Има много, някои са много известни, като например La Muralla Roja [където е направена розовата снимка по-горе]. Това е един огромен лабиринт, изграден с чудесни пастелни цветове, разположен тук в Испания в Calpe. За съжаление това е частна жилищна сграда и достъпът до нея е забранен в наши дни.“

A: „Някои други са просто добре скрити съкровища вътре в града, чакащи да бъдат открити, като например L'Atrium de Jussieu [където по-горната снимка с многоцветните прозорци е направена]. Това е многоцветно пространство в университета Pierre and Marie Curie, което открихме по време на пътуване до Париж.“

Какъв съвет бихте дали на някой, който желае да заснеме своята първа градска история това лято?

A: „Мисля, че най-добрият съвет е да проучите местата, които не са в пътеводителя ви. Няма да намерите нищо, което някой вече да не е забелязал край основните туристически забележителности, така че направете малко проучване, преди да тръгнете, за да имате идея къде са по-интересните места. Точно там ще заснемете своите най-красиви изображения.“

D: „И трябва да е просто!“


Написано от Donna Williams

Свързани продукти

Свързани статии



Разделът „Вдъхновете се“ важен източник на полезни фотографски съвети, съвети за купувача и проницателни интервюта – всичко, от което се нуждаете, за да откриете най-добрия фотоапарат или принтер и да вдъхнете живот на следващата си творческа идея.

Обратно към всички истории