Two cross-country skiers travel along the narrow spine of a mountain, using their poles.

Фотография на динамични сцени

„Толкова е вълнуващо, колкото когато бях на 16.“ Richard Walch за страстта си към зимната спортна фотография

Фотографът на екстремни спортове Richard Walch е толкова щастлив, докато виси от хеликоптер или се спуска зигзагообразно по пистата и заснема наистина проникновени моменти, от които настръхвате. Неговата страст към фотографията се появява, докато се пързаля със сноуборд със свои приятели, и остава точно толкова силна, колкото когато е на 16 години, когато първата му снимка е публикувана във вестник.

Тук той разкрива своя творчески подход, историята, която се крие зад най-добрата му снимка, и къде търси вдъхновение.

Снимате професионално от 16-годишна възраст. Как открихте своята страст към фотографията?

„Моята страст към фотографията се събуди от едно щастливо съвпадение, когато смених училището си и се озовах в друго, в което имаше професионална фотографска стая. Прекарах доста време там, което не се отразяваше добре на оценките ми, но беше добре за фотографските ми умения. Започнах с един Canon EOS-1N и стигнах до Canon EOS-1D X Mark II. В същото време прекарвах уикендите си в пързаляне със сноуборд в планината. Първоначалният ми план беше да стана спонсориран сноубордист, но истината е че не бях достатъчно добър. И си казах: „Добре, ако не мога да бъда спонсориран състезател, ще взема фотоапарата и ще снимам приятелите си, които са наистина добри.“

Кое е най-трудното при заснемането на зимни спортове?

„Основното е в самоорганизацията и подготовката на една снимка. Никога не съм се обучавал професионално за фотограф – просто направих всички грешки, за които можете да се сетите, и се стремях да ги правя само по веднъж. Една от моите най-трудни проби-грешки беше, когато отидох в Уислър, Канада, след като завърших училище. Една седмица снимах с аналогов фотоапарат с филмова лента, отидох в една фотолаборатория във Ванкувър и оставих 10 ленти на масата, а когато се върнах за тях, всички бяха недоекспонирани с три стъпки, тъй като по невнимание бях задал настройка –3. Пропилях всички тези страхотни кадри, тъй като бяха с три стъпки по-тъмни. При снимането върху филмова лента няма начин да се поправят. Не можеш да ги повториш.“

Какво означава да се организираш?

„Това, на което наистина обръщам внимание, е как да стигна там, където трябва, как да бъда в безопасност и как да се подготвя за снимката. Трябва да внимавате, когато работите на открито или в планините или дори само като си правите селфи. Бъдете внимателни, следете какво правите и след това вземете фотоапарата и направете снимката.“

"Никога не съм се обучавал професионално за фотограф – просто направих всички грешки, за които можете да се сетите, и се стремях да ги правя само по веднъж."

Понякога трябва да се озовете на опасни места. Можете ли да ни разкажете за най-вълнуващата снимка на зимни спортове, която някога сте правили?

„Още откакто започнах да снимам зимните спортове и сноубординга, мечтаех да отида в Аляска. Но не можеш просто да отидеш в Аляска и да видиш какво ще стане – трябва да бъдеш част от наистина сплотен екип. Аз отидох с водещите скиори в Европа – група, наричаща се „Стоманени крака“. Отидохме на хели-ски в Haines – най-доброто място в Аляска за фрийрайдинг. Снегът е полепнал по тези вертикални стени [снимката долу] и можете да карате по такава стръмнина, по каквато никога не бихте могли да се спуснете на друго място по света. Напрежението е изключително, тъй като спортистите влагат между10 000 и 15 000 евро, за да направят около шест до десет спускания, и така, докато сте в този хеликоптер и снимате навън през отворена врата, трябва да се уверите, че ще получите снимките. Всичко се разви добре – всички направиха каскадите си и никой не пострада.“

Свързани статии
A snowboarder in red trousers walks through the snow, carrying his board, with his back to the photographer.

НА ОТКРИТО

Фотографски съвети и трикове за зимната почивка

Професионалният спортен фотограф Richard Walch споделя осем експертни съвета и трикове за брилянтна зимна фотография чрез избор на най-добрите настройки на фотоапарата.

Two young men dressed in black leap around on a rooftop between Turkish domes with stone lanterns on top.

ДЕЙСТВИЕ

Как да заснемаме паркур: водещи съвети на Samo Vidic

Посланикът на Canon разказва как да предадете вълнението и зрелището на градските екшън спортове.

Alan Rowan holds a Canon SX740 HS camera, with a lake and hills in the background.

НА ОТКРИТО

Как Munro Moonwalker снима планински пейзажи

От цветни макроснимки до мъгливи планински върхове – ето как Alan Rowan използва Canon PowerShot SX740 HS, за да заснеме идеалната снимка сред природата.

Dwarfed by huge, snow-covered, sheer cliffs near Juneau, Alaska, a member of the Legs of Steel group is barely visible skiing almost vertically downhill as a helicopter hovers above.

Има ли някакви технологии във фотоапаратите, които намирате за особено интересни в момента?

„В Купата на Америка (по ветроходство) капитанът на екипажа на Нова Зеландия винаги казва: „Това, което не може да направи лодката по-бърза, не ни интересува.“ Ако дадена функция не прави снимката по-добра, защо дори да говорим за нея? Трябва наистина да се фокусирате върху това, което е уникално за даден продукт. Позволява ли ви да направите нещо, което никога не сте могли да направите преди? Canon EOS M5 и Canon EOS M50 са двата фотоапарата, които могат наистина да ви позволят да направите неща, които не сте могли да правите преди. Те са изключително малки фотоапарати, които ви позволяват да бъдете извънредно бързи и дискретни особено когато ги използвате с обектив Canon EF-M 32 mm f/1.4 STM с твърдо фокусно разстояние – това е перфектната комбинация."

Снимате с професионален комплект на Canon, но може ли някои от същите ефекти да се постигнат с фотоапарат от по-нисък клас?

„Да! Заснемането на чудесна снимка зависи повече от техниката, отколкото от технологията. Но всички фотоапарати Canon имат наистина добро автоматично фокусиране. Също така, често се случва дадена съвременна технология да бъде въведена първо в любителски фотоапарат, преди да бъде въведена във фотоапарат от висок клас. Например някои от техниките за автоматично фокусиране с докосване и плъзгане, за които се говори сега при системата Canon EOS R, всъщност бяха въведени при Canon EOS M5 и Canon EOS M50."

Какъв беше определящият момент във вашата кариера досега?

„Когато бях на 16, моята сестра беше част от програма за обмен на студенти в Съединените щати и аз успях да посетя нея и семействата, при които беше отседнала през лятната ваканция. В едно от семействата беше изпълнителният директор на Dallas Morning News – ето как ми беше дадена възможност за едно лято да работя като стажант фотограф там. Фотографите се чудеха какво правя там, след като съм толкова млад. Бях като малка топка енергия, обикаляща наоколо. При един ангажимент трябваше да снимам голям ветроход и накрая се покатерих на мачтата и помолих капитана, когото исках да фотографирам, да се покатери с мен, за да мога да го снимам отгоре на фона на ветрохода отдолу.

„Постъпих нетрадиционно, за да направя тази снимка, а щатният фотограф, който беше дошъл с мен, просто разположи капитана зад руля. Той също направи наистина хубава снимка, но моята беше отпечатана във вестника, което за мен, по онова време, беше наистина важно събитие. Много рано разбрах, че създаването на изключителни изображения не става от само себе си. Наистина трябва да положиш усилия. Винаги снимам изображението, както го виждам в съзнанието си, и това е точно толкова вълнуващо, колкото когато започнах.“

Какво правите, когато ви липсват идеи?

„Влизам под душа и след това идеята се появява [смее се] – всъщност, наистина е така. Но като цяло аз съм като гъба – опитвам се да получа вдъхновение от всичко. Може да отида в музей за изкуство и там да получа вдъхновение, след това да поговоря с дизайнер и да получа идея, да поговоря с пътник и да взема неговата идея, след това гледам нещо в интернет. Приемам цялата тази информация, като се вглеждам наистина внимателно в подробностите, но само я "попивам", без да знам кога ще мога да я използвам. Ако просто разглеждате работите на фотографи на сноуборд, ще се окаже, че ги копирате, което не е добре. Но ако разглеждам какво прави някой фотограф на сноуборд и след това го използвам при фотографиране на ветроходен спорт, а после видя какво прави някой художник и го приложа отново в спорт, тогава мога да създам свой собствен стил и да внеса нов привкус в дадена сцена.“

Прочетете практическите съвети и трикове на Richard за това как да получите по-добри снимки на зимни спортове през този ски сезон.

Написано от Kathrine Anker

Свързани статии



Разделът „Вдъхновете се“ важен източник на полезни фотографски съвети, съвети за купувача и проницателни интервюта – всичко, от което се нуждаете, за да откриете най-добрия фотоапарат или принтер и да вдъхнете живот на следващата си творческа идея.

Вижте всички статии

Свързани продукти

  • Canon
  • Get Inspired
  • Интервю с фотографа на зимни спортове Richard Walch