Приближаване до действието

Композицията е важна във фотографията, а тайната на успеха е да знаете какво да включите и какво да изключите от една снимка. Когато снимате действие, един от най-добрите начини да поддържате високо ниво на драматизъм в снимките си е да запълните кадъра с обекта. Това ви кара да се чувствате по-свързани с действието.

Опитайте се да се приближите физически възможно най-близо. Така ще ви бъде по-лесно да запълните кадъра с действие. Ако снимате в зала, това също така ще ви приближи до играчите, което ще ви донесе хубавия разфокусиран фон, който не бихте получили, ако снимате от по-висока точка.

Често има ограничение за това колко близо физически можете да се доближите до действието. В такава ситуация използвайте по-дълъг обектив или фотоапарат с голямо увеличение, за да намалите разстоянието до обекта си.

Когато увеличавате, особено при голямо фокусно разстояние, сте толкова близо, че е лесно да изпуснете обекта си. Canon изобрети находчива нова технология, която решава този проблем.

Режимът „Помощ при кадриране“ ви помага да държите обекта в кадъра, като отдалечава, когато той достигне края на кадъра. След това приближава отново, когато поставите обекта в центъра на снимката.

Това ви дава възможността да увеличавате, без да губите перспективата или обекта си.

Фотография на динамични сцени – варио