Улавяне на момента

Заснемането на перфектната снимка на динамична сцена е свързано както с подготовката, така и с улавянето на момента. Когато снимате спортни събития, трябва да сте запознати с обстановката, за да можете да сте на правилното място, в подходящото време и с подходящото оборудване, за да уловите момента. Опитайте се предварително да посетите мястото на провеждане на събитието, за да разберете къде и как можете да композирате най-добрите снимки.

Наред с това, трябва да сте запознати със спорта, който фотографирате. Ако снимате футболен мач например, опитайте се да потърсите повтарящи се траектории на движение. Много по-лесно е да направите добра снимка, ако можете да прогнозирате, че нещо ще се случи, малко преди това.

Понякога нещата се случват толкова бързо, че нямате време да реагирате. Активирайте режима за заснемане на серия от снимки заедно със следящ обекта непрекъснат автофокус. След това насочете фотоапарата към обекта и натиснете спусъка наполовина, за да стартирате следенето на фокуса. Когато натиснете спусъка докрай, ще заснемете последователност от фокусирани изображения, които ще увеличат шансовете ви да постигнете идеалния кадър.

Скоростта се различава за различните модели фотоапарати. Например EOS 7D Mark II притежава уникална комбинация от затвор и полупрозрачно огледало, както и процесор DIGIC на Canon, които ви позволяват да снимате с невероятните десет кадъра в секунда.

Фотография на динамични сцени – Улавяне на момента