Your photos, our favourites: Patterns and Textures

Вашите снимки, нашите фаворити: Динамични сцени

Пожелахме да ни покажете вашите снимки на динамични сцени – от светкавично бързи диви животни до краткотрайни летни моменти. Ето нашият избор от изображенията, които сте споделили в нашата галерия.

"Flight on the carousel" от Sergey Yevstafyev

"Flight on the carousel" от Sergey Yevstafyev

"Направих тази снимка, докато се разхождах в красивия местен парк в град Актобе в Казахстан. Беше летен следобед и времето беше хубаво – беше от тези дни, в които няма как да си останеш вкъщи! Забелязах две радостни момичета на въртележката и исках да уловя този щастлив и безгрижен момент с моя надежден Canon EOS 400D Digital и обектива Canon EF 70-300 L IS USM, с който се бях сдобил скоро.

Бях изправен пред труден избор – как да затворя диафрагмата и да постигна по-голяма дълбочина на рязкост. Не носех статив, а слънцето започваше да залязва. Беше "златният час" – красиво време за снимане, но и предизвикателство в същото време.

Избрах настройка за снимане в RAW формат, зададох режим "Приоритет на бленда" с f/10 и настроих фокусното разстояние за по-добро композиране на снимката. Настроих фокуса ръчно и изчаках момента, в който двете момичета ще бъдат по-близо. Използвах режима за заснемане на серия от снимки, за да не изпусна най-добрия кадър. Много съм доволен от резултата."

"Kingfisher diving for fish" от David Watkins

"Kingfisher diving for fish" от David Watkins

"Снимката е направена южно от Бирмингам около Дройтуич, Устършър в Обединеното кралство. Земеродните рибарчета живеят на приток на река Севърн, а аз бях в добре замаскирано скривалище. Направих снимката през пролетта на 2016 г.

За тази снимка бяха нужни около десет часа търпеливо чакане, приспособяване към околната среда и снимане чрез използване на различни техники. Наред с това трябваше да прекарам приблизително шест месеца в проучване, планиране и наемане на скривалището до деня на снимките. Заслужаваше си чакането за тази невероятна възможност да видя как са накацали тези птици, как се гмуркат за риба и след това ядат улова си.

Фотографията ми е любимо хоби и наистина бях очарован от земеродните рибарчета. Техните цветове, плахостта им и скоростта на движенията им ги правят идеалния обект. Виждал съм тези птици, докато се разхождам, но никога не съм бил достатъчно бърз, за да ги снимам.

Пристигнах в скривалището в 08:00 ч. и скоро след това видях много мъжки и женски птици. Хранеха малките си и почти постоянно долитаха и отлитаха. Чувах пискливите им звуци няколко секунди, преди да ги видя.

През първите четири часа имах много възможности да снимам как се гмуркат, за да ловят риба. Изключително бързи са и ми беше много трудно да направя добра снимка. Доста от снимките бяха размазани, при някои бях хванал опашката, а при други – главата, но без късмет цялата птица да бъде на фокус!

Обикновено снимам в ръчен режим и този ден не направих изключение. Използвах висока скорост на затвора от 1/3200 s при f/10, ISO 2000 и режим за серия от снимки. Сутринта птиците бяха много активни и имах доста възможности да упражня различни техники и настройки, за да направя този неуловим кадър.

Малко след това започнах да мисля и планирам малко повече. Фокусирах се върху мястото, на което мислех, че ще се потопят земеродните рибарчета и от което ще изплуват след гмуркането за риба. Това беше рискована стратегия, тъй като не исках да пропусна нищо. Отне ми още три часа, докато накрая имах достатъчно късмет и успях да направя тази снимка. Бях много развълнуван, но не можех да спра да снимам, за да не изпусна друга възможност!

Десет часа е доста дълъг период, в който да седиш на едно място, но времето беше приятно. Имах голям късмет и се наслаждавах на всяка секунда. Много съм щастлив, че използвам отлично оборудване с фантастичен обектив, който взех специално за това пътуване. Като цяло имах много сполучлив ден. Резултатът е снимка, която много харесвам, и съм много щастлив, че я направих."

"Jakes focus op de bal" от Pieter Bezuijen

"Jakes focus op de bal" от Pieter Bezuijen

"Кучето на снимката е Джейк (бордър коли). Когато направих снимката, беше едва на осем месеца. За съжаление наскоро беше диагностициран с епилепсия. Той започна лечение, но преди да се появят странични ефекти, собствениците му (моите приятели Ингрид и Мишел) искаха да му направят хубави снимки на място, където цвета му (понеже той е трицветно бордър коли) ще изпъкне добре. Решихме да отидем на плаж за кучета между Домбург и Oostkapelle.

Като всички малки кучета той е пълен с енергия. След няколко бързи портретни снимки преминахме към любимата част на Джейк: тичането! Тъй като все още беше рано, плажът беше почти пуст и той можеше да тича свободно наоколо. Джейк се фокусира върху топката веднага щом бе извадена от чантата. Попитах моите приятели дали могат да хвърлят топката право към мен и бързо да се отдръпнат вляво, за да може фонът да бъде изчистен.

Фотоапаратът ми (EOS 70D) беше настроен на ръчен режим с висока скорост на затвора (1/2500 s), за да може действието да "замръзне", и използвах голям отвор на диафрагмата (f/4, който е максималният за моя обектив), за да разфокусирам фона. При наличната светлина ISO чувствителността трябваше да бъде 400.

Беше истинско предизвикателство да хвана Джейк в добър фокус, докато тича с пълни сили право към мен, дори и със страхотния автоматичен фокус на фотоапарата. Често правя снимки отстрани и диагонално, тъй като са по-лесни, но не са толкова впечатляващи. В такъв случай винаги използвам само една AF точка и режим "Следящ AF" – това ми дава повече контрол върху зоната на фокусиране. Снимката е направена много ниско, точно над пясъка. Използвах подвижния дисплей на фотоапарата, за да го позиционирам възможно най-ниско. При снимането на кучета е важно да запазиш нисък ъгъл – обикновено на височина на нивото на очите на кучето."

Участвайте в предизвикателството за този месец

Искаме да видим вашите снимки и да чуем какво ви вдъхновява за фотографията. Посетете нашата Галерия, за да участвате във фотографското предизвикателство за този месец – вземете фотоапарата си и споделете с нас своите снимки.

Изпратете ни вашите снимки