Filmmaker advice from Nehemias Colindres

Съвет ма кинотвореца от Неемия Колиндрес

Фотографът и кинотворец Неемия Колиндрес споделя своите най-добри три урока за заснемане на филми: "снимане на кратки сцени", "съвета на кинотвореца" и "през обектива".

Създаването на филми – както всяка форма на изкуство – става по-добро с повторения. В основата си е въпрос на опит да разберете какво е добро и какво... просто не е. 

Преди всичко просто трябва да се научим да усъвършенстваме вкуса си – нещо, което можете да направите само ако не спирате да снимате, докато светлините изгаснат. 

В началото нито един от моите колеги не очакваше много от мен и не мисля, че и аз имах големи очаквания към самия себе си. Всичко това се промени след един въодушевен разговор с един мой предишен ментор. Това разпали огъня в мен, желанието да бъда най-добрият. Може да не съм най-талантливия, но имам отличен вкус и съм жаден за творчество. Това значи много. 

Това, което издигна моята работа на друго ниво, е моето разбиране за добро оборудване и планиране. 

Обикновено си скицирам всеки кадър в главата и си го записвам, заедно с обективите, които искам да използвам. Преди всичко трябва да имате усещане за всеки обектив и какво може да постигне той. 

Освен вкус добрият избор на обектив може да издигне вашата работа на следващо ниво. Също така е от помощ да имате добър екип, те са вашите съмишленици и всички трябва да мислите еднакво при всеки един кадър.

Ако заснемам портрети, обичам да работя с хората в тяхната собствена среда. Чувствам, че това наистина свързва зрителя с персонажите. Винаги заснемам моите портрети с 50-милиметров обектив. Малката дълбочина на рязкост създава красиви резултати. 

Преди всичко винаги съветвам следното: снимайте каквото харесвате и не позволявайте на никого да ви казва нещо друго. Останалото, с много упорита работа и малко късмет, ще последва.