hero-header.jpg

Съвети за снимане на градски пейзажи

Опитайте нов вид фотография на градски пейзажи, след като слънцето залезе – милионите светлини ви дават шанс да уловите зашеметяващи нощни градски пейзажи.

Вижте как този фотограф демонстрира различни техники, докато прави снимки на Лондон през нощта.

Снимането на здрачаване и през нощта дава особено добри резултати в града. Все пак снимането при слаба светлина изисква специфично оборудване и малко знания.

Най-напред намерете добър наблюдателен пункт – опитайте се да се издигнете над покривите за гледка към хоризонта. Ако снимате града от нивото на улицата над водна повърхност, като например река или пристанище, ще създадете драматични отражения.

Често най-доброто време за снимане на здрачаване е след като слънцето залезе, но преди небето да стане напълно тъмно. Тези снимки дават синкав оттенък на небето и често са по-приятни от черно небе или такова, осветено само от светлините на града.

8 s, f/5.6, ISO 100, снимано при 24 mm
Използването на широкоъгълен обектив и скорост на затвора от няколко секунди улавя сиянието на града и много от небето.


За да сведете шума до минимум и да запазите качеството на вашите изображения високо, използвайте нискo ISO и отвор на диафрагмата от около f/5.6. Това означава използване на ниска скорост на затвора, така че трябва да закрепите фотоапарата стабилно, за да избегнете каквото и да било движение по време на експонацията.

4 s, f/5.6, ISO 100, снимано при 50mm
Използването на обектив с фокусно разстояние от 50 mm ви позволява да фокусирате светлините на града. Намаляването на скоростта на затвора затъмнява небето и подчертава хоризонта на Лондон още повече.


Композирайте своята снимка, използвайки екрана на фотоапарата – осветеният екран е перфектен за виждане в тъмното. Можете да регулирате експонацията, използвайки компенсация на експонацията или пълен ръчен режим, проверявайки изображението на екрана.

За да фокусирате, използвайте автоматичен фокус за снимане чрез екрана или превключете обектива към ръчно фокусиране и използвайте увеличен изглед в точката на фокусиране.

Използвайте кабелен или дистанционен спусък, за да можете да избегнете заклащането на фотоапарата. Можете също да използвайте 2-секунден таймер, за да позволите вибрациите на фотоапарата да се успокоят, след като сте натиснали спусъка. Ако фотоапаратът е с вградена Wi-Fi комуникация, можете да използвате приложението за смартфони Canon Connect, за да управлявате настройките, да проверявате експонацията и да снимате. Можете да изтеглите изображението за мигновено публикуване в социална мрежа или блог – всичко това от вашия смартфон.

В тази впечатляваща снимка г-н Джаки Тран се е възползвал много добре от водната повърхност, за да добави отражения и интерес към предния план на градския пейзаж.


Промяната на баланса на бялото ще ви даде различни ефекти – задайте настройка "Лампа с нажежаема жичка" за страхотни сини тонове и "Дневна светлина" за топло сияние. За най-добро качество на изображението и гъвкавост снимайте в RAW формат и изберете баланса на бялото при обработката с компютър.

Тези две снимки на хоризонта на Лондон имат една и съща експонация, но са снимани с различен баланс на бялото за постигане на творчески ефект. При лявата снимка е използвана настройка "Лампа с нажежаема жичка", а при дясната снимка – "Дневна светлина".


Възползвайте се от снимане с продължителна експонация, като изберете сцена, която включва движещи се обекти, като например превозни средства, преминаващи през местна забележителност. Задайте експонация със скорост на затвора от няколко секунди. Изчакайте движението в сцената да започне, преди да натиснете спусъка. Вижте как превозните средства се размазват до неузнаваемост, докато фаровете и стоповете пронизват кадъра в творчески мотиви. Променяйте скоростта на затвора, за да промените ефекта.

В тази снимка Адри ван Бийстервелд е използвал продължителна експонация, за да улови светлинните следи на движеща се лодка в канал в Амстердам.


Използването на светлините на града за фон може да бъде страхотен начин за създаване на поразителни портретни снимки. За тази цел трябва да монтирате фотоапарата на статив и да включите светкавицата или да монтирате външна такава. Използвайте настройки за експонация като за снимане на светлинни следи в нощен град, но можете да увеличите ISO светлочувствителността, за да ограничите скоростта на затвора до една или две секунди, така че вашият обект да трябва да стои неподвижно за по-кратко. Можете също да използвайте режим "Нощен портрет", ако вашият фотоапарат го предлага, за заснемане на подобни сцени.

2 s, f/14, ISO 200, снимано при 35 mm
Балансирането на светлините на града и светлината от вашата светкавица е страхотен начин да направите интересни нощни портретни снимки.


Градът предлага безкрайни творчески възможности и места, които можете да използвате по всяко време на годината. Търсете влажни вечери, след като дъждът е спрял, за красиви отражения или снимайте в кристално ясни нощи далеч от каквито и да било светлини.

Каквито и да са условията, изпробвайте нощната фотография следващия път в града. Не забравяйте да прехвърлите своите най-добри нощни снимки в Canon Gallery.

Намирате ли тази статия за полезна и искате ли да научите повече за това как да заснемате по-добри снимки? Регистрирайте се в Canon Communications за достъп до нови съвети и самоучители

Моля, обърнете внимание: в някои случаи стойностите, показани за снимките, са представителни с цел илюстриране на различните заснети снимки.