Бързо публикуване – от печата на пазара
Цифровият печат на книги рационализира печатните процеси и предоставя гъвкави услуги за публикуване.
Открийте защо цифровият печат на книги увеличава ръста на приходите за доставчиците на печатни услуги
Общият обем на цифровия печат на книги ще достигне 100 милиарда страници през 2022 г. – прочетете за вълнуващата нова епоха по-нататък.
Има модни блогъри, лайфстайл влогъри и "foodstagrammers". Сега има "booktubers" и "bookstagrammers"! Тези специализирани блогъри на книги щурмуват социалните медии със своята любов към печатните книги, събуждат страст към четенето и помагат за стимулиране на процъфтяващата европейска книжна индустрия.
Печатните книги са изправени пред сериозна конкуренция от електронните книги, социалните медии и дигиталните развлечения като цяло. Но след опитите да се справи с по-бързите и по-достъпни начини за публикуване и консумиране на съдържание – особено с ограниченията в печата на книги в малки тиражи – печатният бизнес получава ново признание от дигиталния свят – под формата на bookstagrammers и техните милиони феновете.
Съчетавайки изкусно книгоиздаването с дигиталните медии, тези социални инфлуенсъри популяризират красотата на отпечатаното съдържание – публикувайки лайфстайл снимки на книги или рецензирайки романи във влог. И тази симбиоза на печатното с цифровото не е само повърхностна, занимаваща се с получаване на харесвания или гледания. Цифровата технология се е превърнала от конкурент в стимулатор за печатната индустрия. С цифровия печат се появяват многобройни възможности за печатните компании да добавят стойност към съществуващите услуги, да предлагат нови такива и да привличат нова вълна от клиенти.
thebookseller.com изчисли, че общата пазарна стойност на европейското книгоиздаване е невероятната сума от 36 – 38 милиарда евро. Колебанията в британската лира може да са повлияли на общите приходи от продажби на издателите, но миналата година само в Обединеното кралство печатните книги са спечелили 1,7 милиарда лири от общите продажби на книги за 2 милиарда лири.
С подема на продажбите на печатни книги се получава застой в популярността на електронните книги – те вече отдавна са загубили първоначалния си статус на "нова играчка". Според агенцията за пазарни изследвания Mintel, 54% от книгите, закупени през последните 12 месеца, са отпечатани, а само 24% са цифрови. Mintel очаква печатните продажби да продължат да растат, като предвиждат огромно увеличение от 25% до 2022 г., което ще изстреля продажбите до 2,1 милиарда лири. В рязък контраст продажбите на електронни книги могат да се "радват" само на незначителни ръстове за всяка година, тъй като модата си отива.
Защо печатните книги се завръщат така мощно? Jen Campbell (@ jenvcampbell) – bookstagrammer/booktuber, наградена поетеса и най-продаван автор – обяснява защо има такава страст към печатните книги:
"Електронните книги са чудесни за пътуване, спестявайки пространство и предлагайки фантастични функции за увеличаване на текста за тези, които се нуждаят от това. Но в един свят, в който толкова много от това, което правим, е онлайн, книгите предлагат бягство от тази действителност и печатната им форма представлява осезаемата представа за това."
Jen Campbell – поетеса, автор и booktuberХората обичат да предсказват "смъртта на книгата", но това няма да се случи скоро.
Booktubers и bookstagrammers използват социалните медии, като например YouTube и Instagram, за да споделят книгите, които харесват. Този начин на живот е много популярен сред днешната цифрова аудитория – повечето големи влогъри са успели да постигнат статут на знаменитост – и може да имат невероятно въздействие върху индустриите, които подкрепят. "Зрителите гледат каналите на booktube за препоръки и за да научат чии вкусове споделят. Поставям връзка към препоръчаните от мен книги в полето за описание на моите видеоклипове, ако някой иска да ги купи. Чрез тези връзки зрителите купуват около 600 – 800 физически книги месечно. Това е само малка част от книгите, закупени от препоръките, които давам, тъй като много хора отиват в книжарниците или търсят самите книги ", казва Jen Campbell.
Част от успеха на booktubing/bookstagramming е начинът, по който балансира искрените рецензии на книги с брилянтни изображения. В един цифров свят, в който онлайн естетиката е всичко, добрият изглед е наполовина спечелена битка. Артистичността и уменията, които се влагат в печата на книги, означават, че традиционният печат може да бъде визуално зашеметяващ в цифровите платформи.
Набиращият популярност хаштаг "#shelfie" е доказателство за това: тенденцията за споделяне на снимки на рафтове, пълни с книги, е основна тема сред bookstagrammers и добавя огромна физическа и емоционална стойност към печатните книги. За разлика от цифровите тези книги са физически неща, които да се притежават и показват.
И така, какво мисли един booktuber/bookstagrammer за бъдещето на печатното публикуване?
"Хората обичат да предсказват "смъртта на книгата", казва Jen, "но това няма да се случи скоро."
Цифровият печат на книги рационализира печатните процеси и предоставя гъвкави услуги за публикуване.
Иновативни решения за печат, които предлагат по-динамичен и рентабилен подход към отпечатването на списания и подобряват ангажираността на читателя
Вижте как някои производители на тапети създават собствени тенденции, като движат революцията в цифровия печат на тапети.